Kumpi on parempi syödä paljon vähemmän laadukasta vai vähän laadukasta?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hippa
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No eihän se hampusilainen nyt niin paljon esim. makaroonilaatikolle häviä, paitsi että se majoneesi tuo aikalailla rasvaa siihen (rasvojen laadusta en tiedä).

Mutta aiheesta. Kuten tuolla aiemminkin joku kertoi omista kokemuksista niin itsellä vähän sama. Olin ennen tottunut syömään kaksi leivän palaa päivässä ja kun aloin laittamaan ruokavaliota kuntoon niin ruokaa vaan pakotettiin alas kellon mukaan vaikka suoraan sanoen oksetti. Nykyään on nälkä jos edellisen kerran on ruokaa syönyt 2 tuntia sitten.

Originally posted by uuu
siis onko yhdessä 1410 kcal vai noissa kolmessa yhteensä?

No yhteensä tietenkin. Mäkissä on tullut lähiaikoina käytyä varmaan 5 kertaa viikossa ainakin. Kalorit ratkaisee pelin.

Originally posted by Force
No yhteensä tietenkin. Mäkissä on tullut lähiaikoina käytyä varmaan 5 kertaa viikossa ainakin. Kalorit ratkaisee pelin.

Täytyy olla erimieltä. Anabolian kannalta kalorit on aina hyvästä tietenkin, mutta itselläni sellainen suunnatonta roskaruoka-mässäilyä estävä tekijä on se, että vetää olon helvetin tukkoiseksi, jos syö useamman kerran viikossa pitsaa tai hampurilaisia, tai ranskalaisia. Oikeastaan kotiruoallakin on sama vaikutus, jos lisää suolaa kaikkeen tekemäänsä ruokaan.

Eli taidan olla suht. herkkä tapaus natriumin liikasaannin suhteen. 10g suolaa päivässä (joka ylittyy taatusti joka jampalla bulkatessa), ja olo on aika nopeasti tukkonen. Sitten ei treenikään enää maistu.

muilla samaa ongelmaa? :jahas:

Tän perusteellahan näyttää siltä, että voisi ottaa tuplajuuston 6x/päivä, eikä se olisi yhtään hassumpi dieetti. 8 euroa päivä ei sekään hirveästi ole.

Saiskohan jotain sponssisopimusta mäkin kaa? Jos oikeasti yrittää tolla dieetillä, niin eiköhän ne ainakin Ronald McDonald-peruukin, nenän ja meikit anna :rolleyes:

Mä kärvistelin joskus mukaterveellisellä ruokavaliolla ja ihmettelin kun treeni ei luistanut ja lihaskasvua ei tapahtunut. Sittemmin dumppasin terveysperiaatteet mäelle ja rupesin kiskomaan safkaa ihan urakalla, periaatteena että läskistä pääsee helpommin eroon kuin kynäniskasta. Yllättäen rasvat ovatkin pysyneet suht aisoissa ja lihaa tulee hitaasti mutta varmasti. Tuntuu olevan bodimaailman yleisin vaiva arvioida omat syömiset alakanttiin.

Miken sanoja mukaillen kasvatan nyt itseni 140 kiloiseksi tynnyriksi ja leikin bodaria, vai miten se meni ;)

- JjP

(edit: Kappas, sadas posti -- niin se neitsyys menee :kippis1: )

Originally posted by Hippa
Mulle syömisestä on tullut iso ongelma, koska ruokahalua ei kertakaikkiaan ole.
Mun mielestäni on kaksi erialista nälkää, se joka tuntuu esimmäisenä, esim. minun pitää monesti 10.00 saada kakkosaamupalaa, mutta se on tunne joka kyllä häviää jos sitä ruokaa ei saa. Klo. 1100 on ollut monesti niin, että on funtsinut että ei olekaan niin nälkä...

Itse tuumin että kroppa menee vähän säästöliekille, jos se ei saa ruokaa kun on nälkä.

Tässä on tullut monenmoista neuvoa.

Pakkosyömisestä sen verran, että se ei auta. Mä oksennan, jos syön väkisin. Keväällä vedin pakolla ruokaa sillä seurauksella, että veden juomisestakin seurasi yökkäily.

Nyt olen pikkuhiljaa pystynyt saamaan alas ruokaa, mutta yhä hirveän moni ruoka tuntuu tosi pahalta ja yökköä seuraa, jos väkisin vääntää.

Ruokahalua ei ole. Mun ei oikeestaan koskaan tee mieli mitään.

Silloin, kun nälkä tulee ni se ei siitä mihkään lähde, vaan olo huonontuu siihen asti, että syön. En ole viitsinyt testata, miten käy jos en söisi.

Aamulla menee puuro, maito, 15g maitoproteiinia drinkkinä ja kylmäpuristettua rypsiöljyä.

Välipalalla banaani/maustamaton jugurtti ja 15g protskua.

Lounaaksi syön salaattia, jossa 2 kanamunaa, tomaattia, kurkkua, fetaa, oliivia, jäävuorisalaattia ja 10g proteiinia.

Iltapäivällä taas välipala, kuten aamulla.

Töiden jälkeen syömisestä ei yleensä tule mitään, kun kaikki yököttää ihan sikana. Puuroa, näkkäriä, leipää, kauramakaronia, jauhelihaa, protskua.. Jotain noista yleensä..

Sen tiedän, että rasvaa saan aivan liian vähän ja pitäs nyt maanantaina muistaa viedä töihin lesitiiniä.

------

Tää on ihan hirveä tilanne, kun halua ois parantaa syömisiä, mutta sitten ei kuitenkaan pysty fyysisesti. Olen loogisoinut, että jos söisin surutta kaikkea mitä vaan joskus tekee mieli oli se sitten roskaruokaa tai ei ni ruokahalu voisi lähteä nousuun.

Myös aion aloittaa aerobisen harjoittelun ja toivon sillä nälän kasvavan ruokahaluongelmaa suuremmaksi.

Lisättäköön vielä, että mä en osaa laittaa ruokaa! :nolo:

Olen juuri se tunari, joka paistaa jauhelihat niin kuivaksi kokkareiksi, että kurkkuun tarttuu. Ja makaronit on joko ihan limaisia ja löysiä tai puolikovia.. Kanaa paistan aina liikaa tai liian vähän ja aina maistuu ihan roskalta...

Originally posted by strike
Täytyy olla erimieltä.

Joo, tuo oli puoliksi vitsinä heitetty. Kyllähän sitä terveellisesti kannattaisi syödä. Pitää itsekkin nyt rueta vähän siistimään syömisiä ja jättää nuo mäkkärit väliin. :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom