Kumpi oikeassa? aamuliikuntaa vai nou..

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja default
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
41
Tuossa noin tuli salilla kaverin puheeksi tuo paljon puhuttu ja kiistelty aamuaerobinen tyhjään vatsaan.
Olen lueskellut monta tuntia aiheesta täällä,ja monet ovat sitä vastaan ja monet puolesta.
Ehkä asia on mielipide kysymys kun hyviä perusteluja tuntuu olevan kummallakin puolella.
Itse käyn 4 x viikossa salilla tavoitteena lihasmassankasvu,ja koitan juuri saada itseäni niskasta kiinni että aamulla kävisin sen ½h liikkumassa ennen aamupalaa,sitten venyttely ja suihku ja noin 30-45min liikunnan jälkeen ruokaa.

Itse uskon että liikunta tyhjään mahaan polttaa rasvaa,mutta vastapuoli väittää että siitä on vaan haittaa,keho menee miinuskaloreille jonka takia pitäis taas syödä enemmän = ei mitään hyötyä.

Kertokaas vielä kerran tähän todella vanhaan aiheeseen mitä ootte mieltä..että saan mielenrauhan :]
Kitoos.. :worship:

Kyllähän se niin on, että toiset eivät aamulla jaksa tehdä yhtään mitään (kuten meikeläinen) ja sitten on ne ketkä ovat aamulla parhaassa terässä!

Puhe miinuskaloreista on :anssi: . Eli teet sen aamuairopisen jos siltä tuntuu.

default sanoi:
Olen lueskellut monta tuntia aiheesta täällä,ja monet ovat sitä vastaan ja monet puolesta.
Ehkä asia on mielipide kysymys kun hyviä perusteluja tuntuu olevan kummallakin puolella.

(...)

Kertokaas vielä kerran tähän todella vanhaan aiheeseen mitä ootte mieltä..että saan mielenrauhan :]

Hmm eli olet jo lukenut monta tuntia erilaisia puolesta-vastaan-mielipiteitä asiasta, ja nyt sitten pyydät vielä lisää mielipiteitä, ja toivot niiden avulla saavasi mielenrauhan...?
Eikös tuo ole vähän: :wall:

default sanoi:
Itse uskon että liikunta tyhjään mahaan polttaa rasva

Kaipaatko tähän uskonvahvistusta muilta? Jos tuo mielipide on muodostunut tuntikausien lukemisen perusteella niin eikö siihen sitten voisi uskoa..?

Tämä oli nyt vähän :offtopic: mutta tuollaisia ajatuksia minulla tuli mieleen. Hauskoja lenkkituokioita.

Tarkoitus oli siis,saada hieman tarkennusta..en aiokaan lopettaa tuota ellei joku todista että siitä olisi haittaa treenille..enkä kaipaa uskonvahvistusta muilta.
Alunperinhän laitoin tuon jutun tänne kun asiasta oli väittelyä kaverin kanssa eikä se usko ennenkuin joku sanoo et oon oikees :p

Tuota kannattaa vaan kokeilla omalla kohdalla muutama kuukausi ja katsoa miten vaikuttaa... joillain (kuten allekirjoittanut) kevyt liikunta heti aamusta parantaa ruokahalua niin paljon loppupäiväksi että lopputulos lienee vahvasti positiivisen puolella lihasten kasvattamisessakin... eri asia sitten pääseekö ylös aikaisin aamulla :lol2:

Jos haluat KASVATTAA LIHASMASSAA niin jätä ne aamuaerobiset väliin ja tee ne sitten dietillä kun poltat sitä rasvaa. Molemmat kun ei samanaikaisesti tahdo onnistua. Eli dietillä puolustaa paikkaansa, mutta massan hankinnassa aika turhaa kalorin kulutusta, ei ne lihat miinuksella kasva kuitenkaan.

Eivät karhut oravien liikuntaa tarvitse, mutta noin yleisesti ottaen nykylänsimaalainen lääketiede suosittelee pumpun terveydelle ympärivuotista kestävyysliikuntaakin. Ihan toimiva konsepti se on sitä heti aamullakin tyhjällä mahalla tehdä, mutta kiistattoman hyviä rasvanpolttoja on saatu ehtoollakin aikaan. Punttitreenin päätteeksi kun hiihtelee, niin keho on jossakin määrin sellaisessa aamunkaltaisessa, energiatyhjemmässä ja rasvaapolttavammassa moodissa valmiiksi. Tosin täytyy varmistaa, että treenin kokonaispituus ei ylitä tuntia.

Itse vedin tuota HIIT:iä 4 vkoa putkeen ja sitten en enää jaksanut aamuisin nousta, vaikka olin nukkunut reilut 8-9h edellisenä yönä. Muuten kyllä voin sanoa vain positiivista aamuaerobisesta. Normaalisti aamupala ei meinaa oikein maistua, mutta aina tuon aerobisen jälkeen kyllä maistui :)

Viimeisimmässä Elixir ohjelmassa juuri kävi ilmi, että hiihtomaajoukkueen jäsenet käyvät joka aamu ennen ruokailua lenkillä.
Perusteena tälle oli juuri tuo rasvanpolton tehostuminen, vieläpä koko päiväksi.
Tätä kautta on painonhallinta sitten helpompaa.

Reijo Jylhä oli hän joka asian kertoi, juuri kun olivat ko. lenkiltä tulleet.
http://www.elixir.fi/henkilot/risto_maajoukkueeseen/

default sanoi:

Muan miälestä ok - jos teet kevyellä rasvanpolttosykkeellä eli esim about 120 - ja ei niin hyvä jos hiittinä tms kovalla sykkeellä yli 140

-rookie- sanoi:
Itse vedin tuota HIIT:iä 4 vkoa putkeen ja sitten en enää jaksanut aamuisin nousta, vaikka olin nukkunut reilut 8-9h edellisenä yönä. Muuten kyllä voin sanoa vain positiivista aamuaerobisesta. Normaalisti aamupala ei meinaa oikein maistua, mutta aina tuon aerobisen jälkeen kyllä maistui :

Tää on se ongelma (taaskin vain omasta mielestä) - vaikea jaksaa hiittiä tai kovatehoista aamuaerobista pidempää aikaa - eli aamuaerobinen kevyt ja mielekäs jota jaksaa "vuosia" ei 4 viikkoa

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
muzzi sanoi:
Tää on se ongelma (taaskin vain omasta mielestä) - vaikea jaksaa hiittiä tai kovatehoista aamuaerobista pidempää aikaa - eli aamuaerobinen kevyt ja mielekäs jota jaksaa "vuosia" ei 4 viikkoa
Pitää kuitenkin huomauttaa, että aikomuksenani oli ainoastaan kokeilla HIIT:iä. Missään vaiheessa en odottanutkaan, että jatkaisin sitä vuosia. :)

default sanoi:
Tuossa noin tuli salilla kaverin puheeksi tuo paljon puhuttu ja kiistelty aamuaerobinen tyhjään vatsaan.
Itse käyn 4 x viikossa salilla tavoitteena lihasmassankasvu,ja koitan juuri saada itseäni niskasta kiinni että aamulla kävisin sen ½h liikkumassa ennen aamupalaa,sitten venyttely ja suihku ja noin 30-45min liikunnan jälkeen ruokaa.

Itse uskon että liikunta tyhjään mahaan polttaa rasvaa,mutta vastapuoli väittää että siitä on vaan haittaa,keho menee miinuskaloreille jonka takia pitäis taas syödä enemmän = ei mitään hyötyä.

Tuo HIIT systeemmi aamulla tyhjällä vatsalla on paras rasvanpoltto systeemmi, jota olen ikinä kokeillut. Täälläkin siitä on keskusteltu paljon ja monet ovat kehuneet. Tosin itse suosittelen venyttelemään pohkeet ja akillesjänteet auki ennen kuin lähtee vetämään HIIT jos tekee sen juosten, koska ainakin itselläni alkoivat akillesjänteet paukkua pitemmänpäälle ja venyttely vähentää akillesjänteiden kuormitusta kun ne ovat juoksussa valmiiksi löysät.

MKM sanoi:
Punttitreenin päätteeksi kun hiihtelee, niin keho on jossakin määrin sellaisessa aamunkaltaisessa, energiatyhjemmässä ja rasvaapolttavammassa moodissa valmiiksi. Tosin täytyy varmistaa, että treenin kokonaispituus ei ylitä tuntia.

Ja mistähän tämä tunnin sääntö nut on peräisin? Jos itse teen punttitreenin perään aerobista, menee kokonaiskesta väkisinkin yli tunnin ja punttitreenistä en ala tinkimään.

Ei alle tunnin kesto treenille mikään ehdottomuus ole, mutta yleinen suositus kylläkin. Oikeastaan suurin osa huippuvalmentajista suosittelee 45 minuutin maksimipituutta, sitten alkavat useimmilla esim. testosteronitasot laskemaan. Lääkkeiden väärinkäyttäjille tämä ei kenties ole niin nuukaa, mutta kyllä bulgaaritkin vaikka treenasivatkin ties kuinka monta tuntia päivässä, pitivät yksittäiset sessiot 45 minuutissa. Tunti vielä yleisesti hyväksytään, mutta juurikaan sen yli ei pitäisi mennä.

Back
Ylös Bottom