Kummalliset ajatuskatkot

Ikä
43
Mietin tässä (jälleen) kun väsyneenä taivalsin kotia kohden töistä, että mitä pirut ovat nämä ns. kummaliset ajatusten väärentymiset/ mielikuvien fiksautuminen ihan oudoiksi esimerkiksi väsyneenä tai kuumeessa?

Onko muillakin kuin vain Hömpällä (tai psykiatrisilla hoitajilla, jotka tunnetusti eivät erotu potilaistaan kuin siitä, että pitelevät niitä avaimia) hassuja kokemuksia?

Eli esimerkkinä omiani.
Tapaus 1:
Kerran nelisen vuotta sitten olin laahustamassa aamulla seitsemän aikoihin bussipysäkille. Tunnetusti EN ole aamuihminen ja olin aivan silimät ristissä. Se oli talvinen aamu, n kuukautta ennen joulua.

Bussipysäkillä katselin maantielle ja tien yli vilisti 3 pientä punalakkista otusta. Ajattelin , että "Kato perkele. Tonttuja! ":hyper: WTF?!

Nooh, punatulkkujahan ne oli, mutta ajattelin ihan tosissani näkeväni 3 pientä n 15 cm korkeata punalakkista tonttua...:nolo: Kyllä nauratti koko dösämatkan...

Tapaus 2:

Olin menossa kuuden aikoihin töihin. Istuin pelkääjän paikalla silloisen äijäni kyydissä ja yhtäkkiä edessämme hyppi otus. Sanoin ääneen äijälleni " Kato, kenguru!" Äijä tietenkin katto mua aivan kummastuneena ja nauraen. Edessä hyppi kyllä otus, mutta se oli hirvi.:thumbs:

Itsekkin asian tajusin kyllä nanosekunissa, mutta mikä perkele laitto mut ekana ajatteleen keskellä talvea kengurua ja suomessa??!!!

Tapaus 3:

Ei ole niinkään kummalinen, mutta se sattui eilen kaupungilla kävellessä. Katsoin keskustorilla jalkoihini ilmestynyttä lumikökköä ja ihmettelin että mitä vittua täällä tekee tähän aikaan lunta.....???? (keskellä talvea lienee ihan normalia...) Samassa myös kyllä hokasin et talvihan tässä on...

Pitäs varmaan mennä lääkäriin:lol2: :lol2:
:edit:
Pääseeköhän tällä x-filesiin!?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
ei mulla tollasia oo mutta melko pihalla oon monestikin, joskus oon ettinyt kännykkää vaikka se on ollut kädessäni, sama avainten kanssa. autolla ajaessani en välttämättä enään muista mihin olinkaan menossa jne:).... nykyään nämä ovat vähentynee reippaasti, mutta ennen nuita oli aika paljonkin.

Onhan näitä. Mm. kerran ennen treenejä olin menossa laittamaan piilareita vessaan, mutta hetken päästä havahduin hampaita pessen. Ja kaikkea tollasta pientä. Mä oon just se, joka vaihtaa aulassa neljä kertaa suuntaa, kun en muista, mitä olinkaan tekemässä.

Huhuh, kun tuli hihiteltyä noille jutuille. Ei toi nyt varmaan ihan tavallista ole :lol2:

Pankissa piti esittää henkkarit. Noh, ajatuskatkoshan siinä tuli enkä muistanut saaneeni niitä takaisin. Kyllä oli pankkitädillä hauskaa kun ovella käännyin ja kysyin papereita takaisin :) Eläkeikää lähestyvä täti putoili ja käski katsoa takin taskusta.

Kerrattain jäi ostokset kaupan kassalle maksettuani ne...oli nolo mennä hakeen jälkeen päin ja kyllä kassa neitiä nauratti!!siinä teille ajatuskatkosta..:nolo: :D

Mou sanoi:
Mä oon just se, joka vaihtaa aulassa neljä kertaa suuntaa, kun en muista, mitä olinkaan tekemässä.

No joo kieltämättä joskus töissäkin vähän nolottaa kun tarvii rampata edestakasin. Unohdan aina kaiken ja tulee aivan tyhmiä ajatuskatkoksia. Muut vaan ihmettelee että eikö toi tee töitä ollenkaan kunhan vaan kävelee täällä edestakasin ja on tekevinään jotain. :jahas:

Keittiössä joskus laittanut maidot ja margariinit leipäkaappiin ja leivät jääkaappiin ajatuksissani. Pari kertaa meinannut laittaa palkkariin rypsiöljyt sekaan :arvi:

Deathlok sanoi:
Kerrattain jäi ostokset kaupan kassalle maksettuani ne...oli nolo mennä hakeen jälkeen päin ja kyllä kassa neitiä nauratti!!siinä teille ajatuskatkosta..:nolo: :D

Kävi myös allekirjoittaneelle pari viikkoa sitten ja eilen kaupassa rustatessani nimmaria kuittiin meinasin napata sen itse matkaani enkä antaa kassaneidille.

Pikkasen oli naisella hölmö ilme kun aluksisi kirjottelen nimmaria ja sit muina miehinä lähen kuitin kanssa :)

Junassa kerran pyysin opiskelijalippua mutta en huomannut sanoa että mihin olen menossa. Lopulta kondyktööri joutui todeta että "helpottaisi lipun hinnan muodostumista jos kertoisit mihin olet menossa. Hieman nolotti...

Pikkasen putoilin tolle aloituspostille. Itselläni ei tollasia ole, mutta joskus (eli usein) unohtelen sanoja. Ei tule sitten millään mieleen mikä se oikein on missä voi lämmittää ruokaa. Useimmiten ne on kyllä jotain vaikeampia sanoja kuin mikroaaltouuni.

Hheheh, hyvä et muutkin hajamielisiä. Mä laitoin kerran pankkipapereihin pankissa väärän nimen. Siis oman tokan nimeni ja sukunimen...Piti pyytää pankkitädiltä uusi lappu. Katso akka hieman epäröivän näköisenä...

Usein myös vedän vääriä vitamiini nappeja vääriin aikoihin, laitan caseinia heran sijaan tai pistän puuroon mm. kissannaksuja.

Voi onhan noita... mm imuroidessa saatan laittaa yhtäkkiä imurin kaappiin, vaikka puoli kämppää on imuroimatta, sitten havahdun ja ajattelen, että mitä helevettiä minä taas teen? Oon huomannu, että "ongelma" ilmenee, jos alan ajatella jotain muuta asiaa.

Täällä on muitakin! :rock:
Minä oon nykyisin suorastaan huolissani itestäni kun unohdan asioita uskomattoman nopeasti ja muutenkin sekoilen. Esimerkkejä:

- Salin pukkarissa puhuin kännykkään ja kasailin samalla romuja kassiin, etsiskelin jonkun aikaa kännykkää, ennen kuin tajusin että korvallahan se..

- Eilen menin töihin kaverin kyydissä kun illalla oli työpaikan saunailta. Lopputulos: Auto jäi kotiin, mutta avaimet lähti mukaan.

- Joskus mentiin emännän kaverin luokse. Ajelin kaikessa rauhassa kun tytsi alkaa kysellä että mihin ihmeeseen oot menossa? Vanhaa muistia olin menossa ko tyypin vanhalle asunnolle vaikka uudessakin olin jo käynyt.

- Olen melko varma, että ruokakauppojen ovilla on joku mystinen muistintyhjennyslaite. Kauppaan mennessä muistaa asiat, mutta itse kaupassa ei tule mitään mieleen.

- Töissä minulla on työhuone yläkerrassa, kyllä ottaa päähän kun kävelee portaat alas ja unohtaa siinä samalla minne on menossa / unohtaa jonkun paperin tms omalle pöydälle-->takaisin portaat ylös.

Ei nyt tule enempää mieleen mutta oikeesti tällainen hajamielisyys ja sekoilu on melkein pelottavaa.:eek:

On todellakin ollu noita:

Joskus vuonna 1997 olin kesäduunissa nuorena ja nättinä tyttönä raksalla. Ajelin isäukon autolla aamulla kohti raksaa. Suurin piirtein puolessa välissä matkaa tuli semmonen ongelma, että en enää tiennyt minne ajaa. Vetäsin tieltä sivuun ja aloin vähän miettii asioita uudelleen. Pääsin kyllä duuniin loppujen lopuksi pienen pähkäilyn jälkeen.

Ei noita kannata selostaa kellekään. Hulluksi luuleevat välittömästi.

Tommonen totaaliblokki on aika kova paikka.

Edit: ei tainnu osua ihan aiheeseen, mutta sinnepäin.

Oishan noita monta pienempää mutta yks tulee mieleen heti vartmaan yhtenä noloimpana.

Olin keittämässä makaroonia, mutten muistanut mikä sen jutun nimi jolla niitä keitetään. Hetken sitä pohdittuani olin jo soittamassa kaverilleni, puhelin kädessä tajusin kuinka tyhmältä se saattaisi kuulostaa jos kysyn sellaista. 10min ankaran pohtimisen jälkeen tuli sitten kuitenki se maaginen sana mieleen; kattila. :hyper:

juu kyllä välillä aika pahoja jäätymisiä itelläkin. useesti joku tavara ihan hukassa mikä on just ollu käsissä, löytyy sit hetken päästä aina jostai jemmasta..
ei onneks ihan tollasia hömpän juttuja tapahtunu :D

m1ka- sanoi:
juu kyllä välillä aika pahoja jäätymisiä itelläkin. useesti joku tavara ihan hukassa mikä on just ollu käsissä, löytyy sit hetken päästä aina jostai jemmasta..
ei onneks ihan tollasia hömpän juttuja tapahtunu :D

En turhaan kutsu itseäni hömpäksi. Noloin on edelleen se saatanan kalsarijuttu salilla, kun siis puin urheilurintsikoina päälleni kassiini joutuneita ukkoni kalsareita, vain pääaukko puuttui:D:rock:

hömppä sanoi:
Noloin on edelleen se saatanan kalsarijuttu salilla, kun siis puin urheilurintsikoina päälleni kassiini joutuneita ukkoni kalsareita, vain pääaukko puuttui:D:rock:
Sä oot sekaisin. Tää oli paras tähän mennessä. :lol2:
Ei mullakaan kyllä kovin vahvasti mene. Unohdin just äsken postinumeroni. Ei kyllä ihmekään, vastahan mä oon tässä 5 vuotta asunut. Viiden minuutin pohtimisen jälkeen kävelin katsomaan sen vanhoista posteista.

kerran unohtu pankkikortin tunnusluku ku olin tankilla kylmäasemalla. en millään saanu päähäni sitä. no lompsa taskuun ja kalju möhkö istuu ja miettii autossaan päänsä puhki(about 10min) että mikä se mun kortin numero oli. en saanut sitä millään päähäni joten luovutin ja lähdin pois. no kävin sitten yöllä tankilla kun muisti palautti numeron mieleeni :). mopo iäsä kerran tankkasin mopon huoltsikalla ja lähdin ajeleen kotia, havahduin omatoimisesti asian kotiin tultuani etten maksanut bensaa. ajoin takaisin huoltsikalle ja sanoin myyjälle että lompakko unohtui kotia ja tulin nyt maksaan bensan, en kehannu sanoa että unohdin maksaa:)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom