Kummallinen ohjelma?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Summeri
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kun kävin Suomessa salilla (oon siis nyt Hollannissa), tein salilla aina 3x12 ja niin isoilla painoilla, että vikat toistot todellakin tuntui, ohjelmaa vaihdettiin 3kk välein (muistaakseni) jolloin sitten vaihdettiin liikkeitä ja tarkastettiin painot jne.

Nyt sitten täällä Hollannissa ohjelmaa vaihdetaan kuukauden välein. Ja ainut ero tän nykyisen ja vanhan ohjelman välillä on se että ekassa ohjelmassa oli 3x12 ja nyt tää ohjaaja haluaisi, että teen 4x15.

Niin osaisiko joku selittää, että mikä pointti tuossa on? Miksi pitää tehdä 4x15? Ja minkälaisia painoja siinä sitten tulisi oikein käyttää? Sellaisia, että jaksaa tehdä noi kaikki sarjat ja toistot ihan helposti vai pitääkö tuossakin olla sitten ne vikat toistot tuskaa?

Ohjauksen laatu ei täällä ole ihan samaa ku Suomessa, kun tää ohjaaja ei yhtään selittänyt mulle mitään. Antoi vaan ton uuden ohjelman käteen.

Eli se mitä haluaisin tietää on seuraava:

-Mitä ideaa on tehdä 4x15?
-Onko siitä jotain erityistä hyötyä?
-Miksi jo kuukauden kuluttua piti vaihtaa noita sarjoja ja toistoja?
-Ja kumpi on parempi tapa se miten tein Suomessa vai tää hollantilainen?

Seuraava muutos on taas kuukauden kuluttua. Nyt jo pelottaa. :))

niiin.. On aika mielenkiintoinen tyyli ohjata jos ei ne kuvasta sun tavoitteita, jotka on?
Toistoalueet nyt lähinnä kuvastaa ominaisuutta mitä haluut parantaa/kehittää.
Esim. 1-5 lähinnä maksivoimaa, yleisesti ottaen 3-12 massalle jne. Onks sult kukaan kysyny tavoitteista?

Joo kyllä se alussa kysyi mun tavoitteista ja sanoin että haluan lihakset. :P Eli siis haluan kasvattaa lihasmassaa ja parantaa sitä lihaserottovuutta, onko toi oikea sana.. ja se sanoi, että ensin pitää polttaa rasvat pois ja haluaisi että mun rasvaprosentti olisi alhaisempi. Muuten ei olla puhuttu aiheesta.

OK. Ajattelin vaan ku MINUN henkilökohtainen mielipide on että 15+sarjat ei pääsääntöisesti sovi kenellekkään. Poislukien kuntoutukset, kestävyys yms. Mut ku mietit tota sarja/toisto vahtelua niin muista että kaikki toimii ja ei toimi. Jos teet ensiksi 4x10, ja vaikka 2kk jälkeen vaihdat sen 8x3 niin kehityksesi lähtee taas nousuun uudesta ärsykkeestä.

Juuh kyllä mä sen kässään että vaihtelu parantaa niin kehitystä kuin myös pitää sen treenin mielenkiintoisena. Mutta ihmettelin vaan tuota 4x15 ja vielä samoilla liikkeillä, että tekeekö se mitään järkeä?

En tiedä kauheasti salilla käymisestä, mutta en ole koskaan kuullut, että joku tekisi 4x15. Kaikkiin muihin variaatioihin olen kyllä törmännyt.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom