kuminauha

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja armoton
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
54
olen jo jonkun aikaa palstaa lukenut ja nyt rohkaistuin jo kysymäänkin. olen nimittäin lähdössä pariksi kuukaudeksi alueelle jossa ei ole minkäänlaista salimahdollisuutta, syömään siellä sentään pystyy. satuin kuitenkin näkemään töllössä kun isot bodarit pumppaili luultavasti juuri ennen lavalle menoa sellaisilla leveillä kuminauhoilla ja ajattelin että kai siittä minullekin jonkinlaiseksi korvikkeeksi olisi, vaikka kynis olenkin. eli: olisiko semmosesta nauhasta hyötyä ja mistä sellasen voisi ostaa? vaimolla on kyllä joku jumppakuminauha, mutta se on kyllä liian ohut ja joustava.

Isäpappa aina hehkuttaa sen pyörän sisäkumia kiinnitettynä ovenkahvaan.

Mielikuvitusta käyttäen saa jonkinlaisen treenin aikaiseksi missä vaan, ilman kuminauhaa. Omakohtaista kokemusta löytyy kesäisiltä fisustusreissuilta keskeltä ei-mitään.
Leuanvetoja varten löytyy taatusti oksantynkää mikäli et ole Kobin autiomaahan lähdössä. Vatsoja, punnerruksia eri oteleveyksillä matkakumppani tarvittaessa selässä jne. Itse olen epätoivon hetkellä treenannut hartioita nostelemalla kalaveneen keulaa ("pystypunnerrus") ja hankkinut näin tietyissä piireissä kylähullun maineen... :D

bodarit pumppaa niillä vaan lihasta täyteen ennen lavalle menoa. muuten noi kevyet kummarit sopii mainittuihin kuntoutteluihin vaan.

sullahan on oma kroppa käytössä. siitä saa ihan uskomattoman paljon vastusta. käytä sitä. halpaa ja todella tehokasta.

yks hyvä liike on et nouset seisomaan käsilles seinää vasten ja punnerrat siinä..parempi viel jos et tarviis edes seinää.

Kipi I sanoi:
Kai noita kuminauhoja on eri paksuisia siis eri vahvuuksia ?

No juu. Mustat lienevät jäykimpiä, ja vihreät siitä kevyempiä. Itselläni on tuollainen musta, ostin sen fysioterapeutilta.

Ei sillä mitään maailman suurinta pumppia saa tai penkkiin lisää ykköstä. Mutta selkää olen sillä kuntouttanut. Esim. pistän gumminauhan ovenripaan ja sitten teen vartalonkääntöjä. Toinen hyvä on, että pistät kuminauhan jalkojen alle, ja sitten teet vipunostoja sivuille.

Kaiken A ja O on hyvä tekniikka ja hengitys. Itse teen liikkeet aina rauhallisesti ja täydellisen puhtaasti. Ensin ilmaa keuhkot täyteen, sitten liike käyntiin hitaasti. Samalla vedetään maha niin paljon sisään kuin menee ja puhalletaan ilmaan hiiitaaasti ulos. Liike viedään loppuun, ja palautetaan hitaasti samalla sisään hengittäen. Ja toistetaan ;) Kuulostaa tyhmältä ja näyttää hintiltä. Mutta minulla ainakin selkä parani paljon (liikkeet jopa tuntuivat alaselässä) ja syvät vatsalihakset tykkäävät.

Tuota hengitysjuttua tulee käytettyä salillakin apuliikkeissä, kuten joku ojentajatalja jne.

Kipi I sanoi:
Kai noita kuminauhoja on eri paksuisia siis eri vahvuuksia ?

Kyllä vaan. Ja jos tekniikka on oikea ja tekee hitaasti, varmaan isokin mies saa niillä jonkinlaisen poltteen aikaiseksi.

Oman kehon paino riittää yllättävän pitkälle, varsinkin kun keskittyy tekniikkaan ja tekee liikkeet rauhallisesti.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
vielä sen verran että mistä tommosen nauhan nyt sitten saisi ostettua? mistään perus intersportista lienee turha haeskella - myyvät nykyään lähinnä jotain vapaa-ajan vaatteita. niin mielellään helsingistä, jos joku ystävällinen tietäisi paikan.

armoton sanoi:
vielä sen verran että mistä tommosen nauhan nyt sitten saisi ostettua? mistään perus intersportista lienee turha haeskella - myyvät nykyään lähinnä jotain vapaa-ajan vaatteita. niin mielellään helsingistä, jos joku ystävällinen tietäisi paikan.

Itse ostin sellasen jumppanauhan (sinisen) Ruoholahden Citymarketista. Makso muistaakseni jotain 5 euroo. Uskon kyl et niitä saa ihan perus urheiluliikkeistäkin. Jossei, ni citymarkettii sit vaa.

Kipi I sanoi:
Paljos noi maksaa? Mustat? Jos laittais kaks yhteen! Saisko sitten pumpailtua..

No omani ostin fysioterapeutilta (tai en mä sitä _ostanut_ vaan se _myi_ mulle sen ;). Maksoi jotain about 5e.

Nostellaanpas vanhaa threadia. Eli kiinnostaisi tilata jonkinlaiset kunnolliset kuminauhat kotikuntoiluun ja kokemuksia erilaisista nauhoista kaipaisin. Hulkin blogissa mainittiin markkinoiden vahvimmiksi JC Predator bandsit ja kaveri suositteli Ripcords Exercise Bandseja, onko kellään kokemuksia kyseisistä gumminauhoista? Nuo Ripcordsit saisi Amazonista suht edullisesti, mutta tekeekö niillä oikeasti mitään?

Ido leikkii kumppareilla.

Ostin jokin aika sellaisen 6-60kg vetolujan kuminauhan (en kerro mistä kun täällähän ei saanut mainostaa). Vastus sopii aika hyvin kynäniskalle fysioterapeutin määräämään treeniin. Kätevä kapistus oikeastaan, kun voi tehdä melkein mielikuvituksen rajoissa mitä tahansa liikkeitä.

Suositut

Back
Ylös Bottom