Kumilenkit apuna!

Liittynyt
21.4.2002
Viestejä
252
Pitäis taas alkaa taas panostaa enemmän voiman kehittämiseen, eli ajattelin kokeilla kumilenkkejä yhtenä vaihtoehtona apuna kyykyssä ja penkissä. Onko kellään kokemuksia vastaavanlaisista tavoista JA millä sarjoilla/painoilla kannattais aloittaa?. Yks mitä minun pitäis panostaa penkissä on loppuojennus,kun rinnaltalähtö sujuu mukavasti,jää painot yleensä aina raskaammissa puolitiehen.
Eli pitäis joka toinen viikko reenata penkki kumilenkkejä käyttäen
(kuulostaako järkevältä) ja myös kulmatankoa apuna käyttäen, jotta sais venytyksen maximaaliseksi.

Ja kyykyssä on ongelmana se, että raskaimmissa painoissa kyykky jää yli 90 asteen ja jos painun alemmas, niin tunto siirtyy taas enemmän alaselkään ja nosto tapahtuu melkein vinossa kulmassa, eli keskivartalo pettää. Ja aion tässäkin hyödyntää kumilenkkejä tehden box kyykkyä, joka 3 jalkareeni
(Mitäs mieltä olette, jotka olette tehneet aikaisemmin, miten kannattaa jaksottaa ja millä sarjoilla alottaa?)??

Loppuvuodesta pitäis olla aika
:urjo: olo...............
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itsellä olis kans kova halu päästä testaamaan kumeja ja ketjuja.. Perkele,kun täällä Porissa ei vissiin missään salilla niitä ole?!

Mulla oli kanssa toi sama ongelma,että keskikroppa pettää kovissa raudoissa,mutta nyt olen tehnyt 6.viikkoa WestSideBarbell ohjelmaa ja voin sanoa,että eivät mene enää raudat läpi. Raverse hypers ja julle tuntuvat alkukankeuden jälkeen auttavan enemmän kun hyvin.
 
..Joo, ei niitä tahdo oikeen muualtakaan salilta löytyä.

Kaverilta löytyy ne kaikki paitsi mustat(monster), eli vahvimmat.
Ja hän taisi ostaa ne muistaakseni joskus Selkäinahon Sakelta penkkikisojen aikana.
 
mitä meinaatta kumi lenkeillä.. oon taas pihalla perkele...
 
Re: Re: Kumilenkit apuna!

Originally posted by pumppi
mitä meinaatta kumi lenkeillä.. oon taas pihalla perkele...

Käytännössä pistetään "vähän" normaalia isompi kumilenkki toisesta päästä kiinni maahan ja toinen pää tankoon.Toimii ehkä parhaiten kyykyssä ja varsikin penkissä.Kun nyt sitten aletaan nostamaan,lisää kuminauha ala-asennossa vähemmän vastusta,kun ylhäällä.
 
kumilenkit vs. ketjut

Eli kumilenkkien käytössä näyttäis olevan sama periaate kuin kettinkien käytössä -> vastus lisääntyy, mitä ylemmäs paino liikkuu. Miten ne eroaa? Millä lailla tuntuu erilaiselta? Parempi? Huonompi? Miksi?
 
Ootko Jack the ripped tehny lankkupenkkiä/kapeetapenkkiä?
Eikös niillä saa sitä loppuojennusta mukavasti parannettua.
 
Originally posted by JJJ
Ootko Jack the ripped tehny lankkupenkkiä/kapeetapenkkiä?
Eikös niillä saa sitä loppuojennusta mukavasti parannettua.


Kapeeta penkkiä olen tehnyt aina joka toinen viikko ojentaja/hauis päivänä.

Lankkupenkkiä en oo kokeillut, mut salilta löytyy penkistä kiskot, mihin voi lyödä varmistin palkit ja eikös se vastaa samaa jos sillä tekee puolestavälistä loppuojennuksia.

Kumilenkeillä saa kyllä samalla kertaa paremman ärsykkeen liikkeelle, ja jos tekee vielä räjähtäviä liikkeitä.
Kireemmillä kumilenkeillä vastus melkein tuplaantuu noston ylävaiheessa.
 
Mul on vaan sellainen käsitys, että noi ketju/kumilenkkiviritykset on ihan ultimate HC juttuja. Eli lankkupenkillä ja ojentaja painotteisella ohjelmalla saa helvetin paljon paremmin voimaa sinne lopputyöntöön, kuin noilla kumilenkeillä.

Sit tietysti jos on jo jauhettu kaikkia muuta ja penkkitulos on sitä luokkaa, niin mikäs siinä. Siinä voi kyl porukka salilla vähän katella, jos ruupee jotain kumilenkkejä pulttaa lattiaan...:p
 
Originally posted by JJJ
Siinä voi kyl porukka salilla vähän katella, jos ruupee jotain kumilenkkejä pulttaa lattiaan...:p

:D Itse en ainakaan alle kahden sadan sarjapainoilla moiseen rupeais, voisi olla liikaa uteliaita. Ei muuta kuin kovat ojentajatreenit ja tarpeeksi palautumista.
 
riippuu harjoitusten tarkoitus peristä , voimanostoon kummilangat kuulemma ihan hyvä lisä, bodari ei kummilankoja tartte kun housujenliiringis
 
Ei lankulla ja kapealla penkillä saa läheskään sellaista tulosta aikaiseksi kuin kumeilla tai ketjuilla..
Jos esim otat kapeaa penkkiä, niin se on raskas alusta asti. Ketjuilla/kumeilla otettu kuorma on alhaalla kevyempi ja vastuksesta riippuen voidaan laittaa vaikka 50kg lisää loppuun..
Rinnalta lähtö tulee räjähtävämmäksi ja kun saat tangon kovemmin liikkeelle, niin silloin saat myös huomattavasti enemmän rasitetta ojentajille, kun sinne tulee koko ajan painoa lisää.. Enemmän kuin mitä kapeassa olisi..

Jos kumeilla ottaa, niin silloin ei kannata joka viikko, koska rasittaa enemmän kuin ketjut..

Joku valitti, että ei ole salilla. Ei maksaa paljoakaan mennä itse ostamaan ketjut rautakaupasta tai jostain romuttamosta esim. 2*25kg.. Sit jättää ne sinne salille jonnekin nurkkaan lojumaan johonkin laatikkoon..
 
Kaveri osti kumilenkit ja maksoi niistä joitain satasia per pari ja olet oikeassa Raven siinä, et kumilenkeillä tosiaan saa paljon paremman ärsykkeen lihaksille ja mitäänhän tapoja ei voi yli/aliarvioida vaan pitää itse kokeilla mikä tuntuu parhaimmalta, ja itse kyllä huomasin jo kuudessäkymmenessä kilossa, et perhana täähän tanko alkaa elää, (Huom. tein vielä kulmatangolla), eli venytys alavaiheessa alenpana, kuin normaalisti.

Ketjuja tarvii kans kokeilla jokupäivä...
 
Maksimiliikkeissa ei joka viikko, mutta vauhtipäivinä voi käyttää vaikka koko ajan. Tosin niissä käytetään korkeintaan minejä.

Ja voihan niitä käyttää muuhunkin esim. Jalkahauikseen, ojentajakääntöön, vatsalihasliikkeisiin.
 
Originally posted by JackOfAllTrades
Ja voihan niitä käyttää muuhunkin esim. Jalkahauikseen, ojentajakääntöön, vatsalihasliikkeisiin.
Ja kotona eukko voi tehdä kiinteyttäviä pakarajumppaliikkeitä;)
 
Kerran koitin kumilenkkejä ojentajataljassa ja ai että teki hyvää...

Teen penkkiä ainoastaan joka toinen tai kolmas viikko käyttäen kumilenkkejä.Vaihtelen samalla oteleveyksiä. Ja yks kans tosi kova liike on Box-kyykky alle 90 asteen kulmassa ja kummarit apuna..:urjo:
 
maastavedossa käytetään ketjuja tuomaan rasitusta selkään, siinä kumit on liian pitkiä. kattokaas, mitä ylemmäs mennään, sitä enemmän nosto on seljällä ja rasitus kasvaa ketjukuorman noustessa. eli siis selkä vahvistuu. jes:)
 
Mieki tein kerran kotona ojentajia semmosella äiskän jumppakuminauhalla ja kaikki meni hyvin kunnes... SPLÄTS ja nauha oli poikki :lol1:
 
Ja kotona eukko voi tehdä kiinteyttäviä pakarajumppaliikkeitä


Tai pakaroita punottavia piiskauksia MD-tyylillä (Monk Duty):)
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom