Kuluttaako lenkki lihaksia?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jamm0rZ
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ok, eka viestini. En tiedä meneekö sääntöjen mukaan/vastaisesti, mutta menköön uuden käyttäjän piikkiin.

Käyn puntilla ja yritän samalla saada kestävyyskuntoa pidettyä yllä säännöllisellä lenkkeilyllä. Lähinnä tavoitteet cooperissa.
Salilla teen massapainotteista ohjelmaa. Viidakkorumpu sanoi että lenkkeily saattaa kuluttaa salilla hankittuja lihaksia. Pitääkö paikkansa ja jos pitää, miten kestävyyskuntoa sitten voi saada? Lenkillä tavoitteena ei ole rasvanpoltto, sillä olen aina ollut hoikka kaveri (rasvaprosentti alhainen).

PS: Etsin kyllä, mutta ei löytynyt vastaavaa ketjua millään.

Mä nyt sanon lyhyesti ja ytimekkäästi! Käy lenkillä ihan rauhallisesti ei tarvii pelätä et lihakset lähtis sulta pois.Tekee vaan hyvää käydä lenkillä.Syö vaan hyvin, ettei mene miinuksille kalorit.Menee hifistelyn puolelle jos muka lihakset lähtis helvettiin ku käy lenkillä :)

Tähän tulee kohta aikamontaa vastausta, mutta jos syöt riittävästi niin ei ne lihakset mihinkään lähde.

Erityisesti jos tavoitteet cooperissa ja teet tällöin ilmeisesti lyhyitä lenkkejä kovalla sykkeellä, niin lihaskataboliaa ei mielestäni tapahdu. Lihasten kasvunopeuteenhan tällä on tietysti vaikutusta, mutta kysyitkin, että häviävätkö lihaksesi.

Tähän tulee kohta aikamontaa vastausta, mutta jos syöt riittävästi niin ei ne lihakset mihinkään lähde.

Erityisesti jos tavoitteet cooperissa ja teet tällöin ilmeisesti lyhyitä lenkkejä kovalla sykkeellä, niin lihaskataboliaa ei mielestäni tapahdu. Lihasten kasvunopeuteenhan tällä on tietysti vaikutusta, mutta kysyitkin, että häviävätkö lihaksesi.

Mä kyllä väittäisin että lenkillä käymisellä, on pikemminkin hyötyä lihaksien kasvulle, ku olis haittaa kasvunopeudelle.Kyseessä on kumminkin vain cooperia varten lenkkeily.Lenkkeilyllä on hyötyä verisuonille ja lihaksien hapenottokyvylle.

Lihasten kasvunopeuteenhan tällä on tietysti vaikutusta, mutta kysyitkin, että häviävätkö lihaksesi.

No joo.... tarkoitin lähinnä yleistä negatiivista vaikutusta lihasten kehitykselle, eli siis kasvunopeuden hidastuminen on sellainen. Mutta ei kai about 4-10 km lenkit 1-2 krt vko pitäisi vaikuttaa kauheasti yläkropan lihasten kasvuun?

Oma kokemus = Hidastaa lihasten kasvua merkittävästi, mut minkä sille voi jos haluaa myös juosta hyvin. Kroppa pyrkii sopeutumaan rasitukseen. Ja jos se saa päähän että tarvii kestävyyttä. Lihassolu pienenee eikä suinkaan kasva, jotta kuluttaisit vähemmän happea... ja näin ollen juokset paremmin.

Nykyyän käyn noin kerran viikossa. Hölkkää ja kävelyä sekasin. Mutta mulla onki nyt tällä hetkellä eri tavoitteet kuin sinulla :). Eli pelkkä maksimaalinen lihaskasvu. Eli jos sun tavote on hyvä aerobinen samalla ku haluut massaa.. niin ei siinä muu auta ku juosta ja puntata :)! Kumpikin vaan kehittyy hitaammin.

Mä kyllä väittäisin että lenkillä käymisellä, on pikemminkin hyötyä lihaksien kasvulle, ku olis haittaa kasvunopeudelle.Kyseessä on kumminkin vain cooperia varten lenkkeily.Lenkkeilyllä on hyötyä verisuonille ja lihaksien hapenottokyvylle.

Auttaa, mutta jos haetaan kasvua, niin en yli kahta lenkkiä viikossa juoksisi. Vain sen verran et juoksutuntuma säilyy. Tärkeintä mielestäni pitää ne lenkit lyhyinä eli max 5-6km.

Auttaa, mutta jos haetaan kasvua, niin en yli kahta lenkkiä viikossa juoksisi. Vain sen verran et juoksutuntuma säilyy. Tärkeintä mielestäni pitää ne lenkit lyhyinä eli max 5-6km.

Joo kyl toi on sopiva matka ja määrä.Jos on tarkoituksena maximaallinen massan kohotus, niin silloin ei kannattais kävellä ku autolle ja autoa pitemmät matkat mennään autolla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom