Kuluneen vuoden kehityksesi?

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Timba79 sanoi:
Jep, sähkövirtaanhan nuo jotenkin perustuu.

Siinä tapauksessa en menisi välttämättä kyllä luottamaan tuolla saatuihin tuloksiin... Se perustuu samalla tavalla impedanssimittaukseen kuin tuo käsissä pidettäväkin laite. Tässä virtapiiri syntyy vain jalkojen välille.

Se laite todennäköisesti kysyy sulta vielä pituutta, ikää ja sukupuolta? Painon se saa itse punnitsemalla, joten se arvioi tuosta ensin sun rasvaprosentin. Sitten se säätää tulosta johonkin suuntaan riippuen impedanssimittauksen tuloksesta.

Työkaverilla oli samantapainen vaaka (impedanssin mittaava) ja se väitti mun rasvaprosentiksi 22% ja antoi täsmälleen saman lukeman työkaverille, joka on yhtä pitkä ja painaa samanverran, mutta ei ole ikinä salilla käynyt (ja sen kyllä huomaa...). Tuohon aikaan omat rasvat oli n. 12 %...

No, voi olla että se on fiksumpi laite, mutta aika vahvasti epäilen.

EDIT: Pieni tarkennus...

Jees, noitahan myydään esim. hopparissa tavallisille kuolevaisillekin vajaalla satasella. Tiedä sitten onko Elixian laite samanlainen, mutta ainakin noi hopparin laitteet käsittääkseni vetelevät tietyn keskiarvon mukaan ne taulukot, ohjeessakin sanotaan että mm. kehonrakentajilla voi tulokset heitellä.

On mulla kotonakin sellainen rasvaprosentin mittaava vaaka joka ei rasvaprosenteista tiedä mitään.

Se Elixian vaaka on näyttänyt itselle ja parille kaverilla (joiden kanssa asiasta keskusteltu) ihan järkeviä tuloksia. Sitä en tiedä pitääkö ne nyt prosentilleen paikkaansa, mutta ainakin se on hyvin vertailukelpoinen omaan aiempaan mittaukseen. Kuvapuolelta voi käydä tsekkaamassa mun kuvat. Ne joskus viimekeväänä laitetut oli sen mittarin mukaan n. 15% rasvoissa, mikä ei varmana ole kaukana totuudesta. Ja näissä uudemmissa ennen diettiä otetuissa oli prosentti 21%, mikä sekään tuskin on kaukana.

Eli mistään en voi tietää miten luotettavia nuo ovat, mutta tähänastisella kokemuksella olen ollut tyytyväinen. Pitäisi löytyä joku hommansa osaava pihtimittaaja täältä. Se voisi mittailla pihdeillä ja kävis sitten samohin aikoihin tässä mittarilla, näkis sitten että mitä näyttää.

Luuletko että toi Elixian vehje on samaa kamaa ku hobby hallissa, vai onko joku tsiljoonan euron haitekvärkki?

Cockton sanoi:
Luuletko että toi Elixian vehje on samaa kamaa ku hobby hallissa, vai onko joku tsiljoonan euron haitekvärkki?

No sama se ei ainakaan ole. Näyttää ainakin kohtuu hintavalta. Siinä on erikseen sen "vaa´an" lisäksi boksi joka tekee ne mittaukset ja vielä yhdistetty koneeseen josta saa käppyröitä ja muuta mukavaa. Että eiköhän tuo siihen tsiljoonan euron haitekkiin enemmän mene.

Täällä on ohjeita miten saada mahdollisimman tarkka tulos käyttämällä tuollaista rasvaprosentin mittaavaa vaakaa. Lontoota taitamattomille suomennan tärkeimmät kohdat:

- Älä syö tai juo neljään tuntiin ennen testiä
- Älä treenaa 12 tuntiin ennen testiä
- Käy kusella 30 minuutin kuluessa ennen testin alkua
- Ei alkoholituotteita 48 tuntiin ennen testiä
- Ei nestettä poistavia lääkkeitä 7 päivään ennen testiä
- Ei kuukautisten aikaan

Lisäisin itse tuohon vielä, että jalat/kädet pitää puhdistaa mahdollisimman hyvin ennen laitteen käyttöä (hyvä kontakti). Ei liene haittaa, vaikka pesisi jalat ennen testiä (pääasia, että kontakti on hyvä), kunhan kuivaa ne.

Tohon Juza76:n listaan vielä sellainen lisäys, että käy siinä mittauksessa aina samaan aikaan päivästä ja mielellään samaan aikaan syöty samanlaiset eväät jne. Eipä sitten ainakaan nämä aiheuta mitään eroja mittaustulokseen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom