Kuluneen vuoden kehityksesi?

Timba79

Moderaattori
Mode
Minkäslaista tulosta on tullut kuluneen vuoden aikana?

Itse kävin tänään taas kehonkoostumusmittauksessa, viimevuonna olin samoihin aikoihin vastaavassa mittauksessa samoilla välineillä.

15.12.2003 tulokset:

Pituus 175
Paino 84,5
Painoindeksi 27,6
Rasva % 20,3
Rasvat kg 17,2
Rasvaton paino 67,3

Tänään mitattu 15.12.2004

Pituus 175
Paino 90,6
Painoindeksi 29,6
Rasva % 21,1
Rasvat kg 19,1
Rasvaton paino 71,5

Eli lihasmassaa tämän mukaan tullut 4 kg vuoden aikana, eli siihen olen tyytyväinen. Rasvaa tullut 2 kg. Olin siis alkuvuodesta kohtuu pitkään dietillä, tammi-toukokuu, joten siitä toi rasvamäärä on kasvanut reilusti. Mittaustuloksia dietin lopulta en tähän hätään mistään löytänyt, mutta rasvaprosentti oli arviolta 13%.

kertokaapas omia tuloksianne, oli ne sitten tuloksia tai mitä tahansa konkreettista.

Nyt on tullut treenattua noin vuosi, siitä 6kk salilla ja 8kk kunnon ruokailulla. Lähtötilanne oli surkea ja en ollut harrastanut mitään liikunnallista aikaisempien 15 vuoden aikana. Kehitys ei ole ollut erityisen hyvää ensimmäiseksi vuodeksi ja muutama pidempi sairastelu ja pari loukkaantumista vaivasi , mutta kohtuu tyytyväinen olen. Penkin sarjapainot nousseet 45kg--->65kg, maksimi 55kg--->80kg-82,5kg. Jalkoja olen treenannut siitä asti, kun pääsin kunnon salille eli n. 6kk ja kyykyn otin ohjelmaani vasta hiljattain. Sarjapainot kyykyssä nousseet mukavan nopeasti 50kg--->90kg. Ulkonäkökin on muuttunut parempaan suuntaan yllättävänkin paljon, josta olen tyytyväinen.

12.2003:
pituus: 173cm
paino: 64kg
rasvat: ~15% pihdeillä

15.12.2003
pituus: 175cm
paino: 75kg
rasvat: ~12-13% pihdeillä

Kokonaisuudessaan ihan tyytyväinen olen kehitykseeni ja treeni-into on vain kasvanut! No ensivuonna toivottavasti vielä parempaa kehitystä. :rock:

Timba79 sanoi:

Eli lihasmassaa tämän mukaan tullut 4 kg vuoden aikana, eli siihen olen tyytyväinen.

kertokaapas omia tuloksianne, oli ne sitten tuloksia tai mitä tahansa konkreettista.

Onnittelut hyvästä saavutuksesta (4kg) ja kiitokset treeniseurasta Jyväskylänreissullani!

Ensimmäinen kuva on otettu syksyllä 2003, Toinen ja kolmas kuva on otettu marras ja joulukuussa 2004, eli väliä kuvien otolla on ehkä neljä viikkoa. Paita päällä otetussa kuvassa on nesteet sisällä ja reilusti hiilaria koneessa, ilman paitaa otetussa kuvassa olen pari kolme kiloa kevyempi ja matalemmilla hiilareilla.

Liitteet

• 2003.webp
    2003.webp
    15,2 KB · Katsottu: 2 244
  • 2004 - 1.webp
    2004 - 1.webp
    14,2 KB · Katsottu: 2 783
  • 2004 - 2.webp
    2004 - 2.webp
    13,5 KB · Katsottu: 1 733
Olenkin tässä kolmessa peräkkäisessä treenissä ottanut nyt maksimit eri nostoissa. Ei nyt ole treenipäiväkirja käden ulottuvilla mutta eiköhän ne muistista tule nuo vuodentakaiset tulokset.
Eli, penkkimaksimi noussu 15 kiloa,
Kyykky 25 kiloa,
MaVe 30 kiloa.
Kehitykseen, varsinkin penkissä, täytyy olla tyytyväinen viime keväisen pyörällä kaatumisen takia, jossa olkapää kävi pois sijoiltaan. Aika täydellistä yläropan treenitaukoa tuli 3 kuukautta. Josta täydellistä taukoa 6 viikkoa, kun katosi motivaatio ja sitä piti vähän etsiskellä kesällä....

Paino suurinpiirtein sama, tosin pienemmillä rasvoilla, kiitos siitä syksyn 8 viikon dietille. Tosin dietti pysäytti kehityksen aiottua pidemmäksi aikaa, sillä orastavan ylikunnon sain päälle, kun treenasin liian kovaa vähillä energioilla....

Kokonaisuudessaan olen tyytyväinen treenivuoteen 2004.

No ensi vuoden ykkös tavoite on se (minun pari vuotta sitten laittama tavoite) maaginen 500 YT:tä ja sen pitäisi tulla jo kevät kaudella...

En tarkkoja tietoja nyt osaa tähän sanoa. Jotain ~siihen suuntaan:

Kesäkuussa 2003
Pituutta oli 178cm
Painoa 52kg
Rasvat oli arviolta siinä 11-12%

Joulukuussa 2004
Pituutta 179cm
Painoa 72kg
Rasvat arviolta siinä 12-13%

On sitä vähän tullut lisää.

Timba79 sanoi:

Itse kävin tänään taas kehonkoostumusmittauksessa, viimevuonna olin samoihin aikoihin vastaavassa mittauksessa samoilla välineillä.

[mod]korjasin quotet :Timba79[/mod]

Mitään kovin tarkkaa en voi vielä kertoa, sillä kävin vasta viimeviikolla ensimmäistä kertaa bodystat-mittauksessa.
Tulos oli 81kg ja rasvat 12,5%. Treeni alkoi n.3vuotta sitten ja silloin paino oli 67kg. Vuoden päästä olen viisaampi kun uusin mittauksen. Palataan sit asiaan ;)

Heikki722 sanoi:
Onnittelut hyvästä saavutuksesta (4kg) ja kiitokset treeniseurasta Jyväskylänreissullani!

Ensimmäinen kuva on otettu syksyllä 2003, Toinen ja kolmas kuva on otettu marras ja joulukuussa 2004, eli väliä kuvien otolla on ehkä neljä viikkoa. Paita päällä otetussa kuvassa on nesteet sisällä ja reilusti hiilaria koneessa, ilman paitaa otetussa kuvassa olen pari kolme kiloa kevyempi ja matalemmilla hiilareilla.

Kyllä sitä pihviä on sinullekin mukavasti tullut ja paljon isompi oot livenä kun noissa kuvissa. Ja treenailemaan mennään ehdottomasti taas kun tänneppäin tulet.

Kuvia ei vielä ole, mutta eiköhän ne tässä kuukauden sisällä ilmesty tonna kuvaosioon. Nyt onkin tammikuussa tarkotus dietille ryhtyä ja rasvoja poltella urakalla.

tossa tammi-maaliskuu välillä aloitin(ei voi muistaa) 04 silloin
paino 73kg(en oo mitannu rasva% mutta olin läski)
penkki 40kg ei noussut
kyykky 60-70kg
mave 100kg
leuanveto 6krt tai 10kg

nyt:
paino ~77kg dietin jäljiltä ja päkki näkyy(kunnes bulkki pääsee vauhtiin :evil: )
penkki 85kgx2 on paras
mave 150kgx5
kyykky 110kg(alotin vasta tekee kunnolla syvältä)
leuanveto 17krt tai 35kg(kunhan kokeilin... eli näitä en oo treenannu ku ~1kk)

parhaimmillaan painoin 86kg hoikempana kuin tossa alussa 73kg "massalla"

paino keväällä jotain 69 kg, ja penkistä nousi n. 65 kg, ja cooperissa meni toukokuun lopussa 3000(mitattu kun oli jo jonkin aikaa treenannut, ehkä olisi mennyt 2900 kun lenkkeilyn aloitti huhtikuussa)
kesä meni lähinnä maratonille treenatessa,
massa pysyi kesän samana mutta ehkä hiukan muuttui rasvasta jalkojen lihaksiksi. (välillä tuli käytyä myös punttisalilla). coopertulos nousi -> elokuussa 3130.

Syksyllä lenkki-olosuhteiden huononnuttua pääasiallinen treenimuoto muuttui lenkkeilystä salilla käyntiin, nyt kun on parin viikon välein käynyt vanhempien luona ja punninnut itsensä siellä, on vaaka aina näyttänyt kilon enemmän, eikä lisääntynyt massa ainakaan läskiä ole.

paino nyt 74 kg, penkistä nouse 82.5.

eli pääasiassa parin kuukauden aikana noussut massa 5 kg, ja penkkitulos vajaassa puolessa vuodessa 17.5 kg.

pituutta on siis 173, rasvaprosenttia ei ole mitannut, mutta on varmaan jonkin verran päälle 10.

Erittäin hyvä topic!

Omasta kehityksestä ei voi puhua oikeastaan mitään, koska käsi meni kesällä poikki ja treenaus on ollut tähän päivään asti kiellettyä. Mutta nyt pääsen taas salille rääkkämään käsiä, tuntuu todella hyvältä, kun on tätä ennen 3-4 kuukautta tahkonut pelkästään jalkoja, joihin on kyllä tullut todella hyvin lihaa :)

Treeniä alkaa kohtapuoleen olemaan takana 2v. Mulla tuo kehitys on menny siinä mielessä jännästä että se on vain nopeutunut ensimmäisen vuoden jälkeen kun on oppinut treenaamaan järkevämmin.

joulukuu 2003
paino: 69kg (pitkän sairastelun jälkeen)
penkki 80kg
kyykky: 5x100
mave: 140
rasvat: ~13%

joulukuu 2004
paino: 81kg
penkki:110kg ilman pysäytystä, pysäytyksellä ~102.5kg
kyykky: 5x150
mave: 5x160
rasvat: ~16%

Vuoden alussa.
pituus: 178cm
paino: n. 105kg
rasvat: ~13-14%

15.12.2003
pituus: 178cm
paino: 121kg
rasvat: Hiukan vähemmän kuin vuoden alussa.

30.12.2003 oli penkkiykkönen 148, -04 syksyllä on menny samassa treenissä neljän sarja 4 X 150, 3 X 150, 3 X 150, 2 X 150 (ykköstä en oo kokeillu). Myös varmasti maha on kasvanut. Eiköhän siinä jo sitten ollutkin tulosta kerrakseen. Vaan eipä tässä paljoa tavoitteitakaan ole ollut. Nyt tuntuu taas kehitys ainakin voimien suhteen tyssänneen (muu ei olekaan kehittynyt).

T: :arvi:

Kuluneena vuonna olen oikeastaan treenannut vain viimeiset 9kk edes hieman järkevämmin (esim. jalat otin mukaan treeniin helmi-maaliskuussa vasta). No jotain konkreettista silti:

Paino: 72kg -> 77kg
Rasvaprosentti: ~13 -> ~11
(Pituus pysynyt toki samana)

Rautamäärissäkin jonkin verran muutosia (sarjapainot, maksimeita en ole testannut):

Kyykky: 50kg -> 110kg
Penkki: 60kg -> 75kg (kyllä, penkissä tosiaan isommat sarjapainot vuoden alussa :D :nolo: )
SJMV: 40kg -> 90kg

Ei nyt huimaa kehitystä, mutta ihan kohtuullista. Oikeastaan viimeisin puoli vuotta on ollut myös ravinnon puolelta fiksumpaa. Jatkossa olisi tarkoituksena keskittyä yläselkään ja takareisiin hieman enemmän.

Koko kuoden tuloksista en osaa sanoa, sillä intistä pääsin heinäkuun alussa ja siitä lähtien olen treenannut aktiivisesti. Intissä en siis ehtiny juurikaan treenaamaan ja lihaakin lähti "vähän". Ennen inttiä tuli siis myös reenailtua mutta ruokavalio ja ohjelmat nyt oli mitä oli.

Heinäkuusta tähän hetkeen siis kehitys on ollut seurattavana.
Heinäkuu:
pituus 181cm
paino ~70kg.
kyykky n. 100kg
mave n. 80kg
penkki käsipainoilla 60kg

Nyt:
paino: ~83kg
pituus: 181cm edelleen
kyykky: ~160kg, en ole varsinaista maksimia testannut mutta 145kg:lla menee kymppi.
mave: ~140kg, tässäkään ei oo maksimeja uskaltanu lähteä hakemaan mutta 125kg:lla menee kasi ja 130kg:lla vielä kutonen.
penkki käsipainoilla 85kg

Monet maksimeista siis arvioita, puol vuotta on tehty treeniä eikä mitattu grammoja.

Rasvoista en osaa sanoa mitään tarkkaa kun ei oo tullu mittautettua, alhaisimmillaan oli varmaan kesän lopussa kun oli saanu pahimmat intin kertymät poltettua mutta syksy on taas menny massakuurin merkeissä. Paha tosiaan sanoa kun lihaa on tullu melkosesti lisää (takaisin) mutta suunnilleen samoissa rasvoissa varmaan kun keskikesällä.

Oon mainostanu tätä ennenkin... ;)
Mä aloitin ihan marraskuun lopussa laihduttamaan aika kovaa ja kuntouttamaan selkää ja polvia. Kunnon punttitreenit aloitin vuodenvaihteessa. Penkkiä pystyin tekemään kunnolla. Kyykkäys ja maastaveto sattui ihan liikaa. Kyykkäys pelkällä tangolla sattui polviin. Polviviat sitten olikin ennemminkin niveltulehdusten vikaa. Selkää en saa ikinä kuntoon kunnolla. No vuoteen kuului reisilihaksen revähdys, yksi polven sivusiteen revähdys, pari flunssaa, mahatauti...

Paino: 114,5kg---->93kg
Rasvaprosentti: Jotain kauheaa ----> n 17%
Penkki: n 80kg---->110kg
Jalkakyykky: määrittelemätön ----> 180kg
Mavea en harrasta, mutta alkukesästä revin kamalalla tyylillä 250kg.

Rasvat on tarkoitus laskea niin alas, että iho alkaa kiristyä mahan kohdalta. Parikymmentä senttiä ihraa nahan alta pois ja nahka ei ihan hyvin tule perässä.

Pakkohan se on itekin tulla vastaamaan. Periaatteessa alotin treeni juuri vuosi sitten. Tai no pari kuukautta päälle jos tarkkoja ollaan. Mielenkiinnosta oli oikein pakko tonkia vanha treenivihko esiin ja kattoo vähän tuloksia joulukuulta 2003:

joulukuu 2003
-paino 69,9kg
-pituus ~180cm
-rasvat arviolta 12-14%

-maastaveto 2*6*90kg
-penkki 6*60kg
-kyykky (vähän vajaa) 2*5*80kg

joulukuu 2004
-paino 89,9kg
-pituus ~180cm
-rasvat ~18%

-maastaveto 5*135kg
-penkki 2*6*77,5kg
-kyykky 10*100kg prässin ja hackin jälkeen vikana liikkeenä

Ihan hyvää kehitystä on omasta mielestä ollut. Varsinkin kun ottaa huomioon, että bodytreeniä on koko ajan ollut ja mukaan mahtuu myös loukkaantumisia. 6:n viikon poskiontelontulehdus ja 2kk:n tauko hartiarevähdyksen vuoksi. Lisäks muutama viikon parin tauko erinäisistä syistä. Nyt koitetaan saada vähän voimaa ja kiristellä. Sit taas lisää massaa. :)

jep.

Vuosi sitten tulokset about:

Pena: 105
kyykky (kisakorkeuteen) ~100
mave 140

nyt:

pena: 120
Kyykky (kisak.) ~130 (aijai)
Mave: 170

Paino vuosi sitten oli jotain 73-75, ja rasvat kesällä vielä alle 5. (digitaalinen ei näyttäny alle femman rasvoja) Nyt paino huojuu siinä 80 kg:n tuntumassa ja rasvat on jotain 6...7... (tämäkin mitattu elektronisella)

Back
Ylös Bottom