Kulmasoutu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Veteletteko kulmasoutua myota- vai vastaotteella?

Ite vetelen aina vastaotteella, saa kunnon tuntuman eika kyynasvarret puudu.

Mitka hyodyt/haitat otteesta riippuen ovat?

Vastaotteella tällä hetkellä kun käy niin hauiksiinkin ja tuntuma selkään on parempi. Mutta vaihtelevasti molempia.

Vedän lähes aina vastaotteella juuri sen vuoksi, kun saan myötäotteella myös hauikset kipeiksi. Ja koska selkäpäivänä on tarkoitukseni treenata selkää, niin siksi vastaote. Vaihtelu varmasti virkistäis, kattoo nyt jos opettelis vetämään myös myötäotteella.

Myötäotteella olen aina kulmasoutua tehnyt enkä muistaakseni ole vastaotteella kokeillut kuin kerran tai pari. Voisihan sitä vastaotteellakin taas kokeilla kun tänään on selkäpäivä...

Originally posted by Taisteluahven
Mimmonen on kulmasoutu liike?
BBBentoverRow.gif
SMBentoverRow.gif

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Originally posted by Mixu
BBBentoverRow.gif
SMBentoverRow.gif

salilla näkee paljon ihmisiä jotka eivät päästä tankoa maahan ja liikerata on muutenkin paljon lyhyempi. Kannattaisiko siis tehdä kuvan mukaisesti vai lyhyemmällä liikeradalla? Miten teette?

Originally posted by hiliviuskas
salilla näkee paljon ihmisiä jotka eivät päästä tankoa maahan ja liikerata on muutenkin paljon lyhyempi. Kannattaisiko siis tehdä kuvan mukaisesti vai lyhyemmällä liikeradalla? Miten teette?
mä en ainakaan laske painoja maahan asti ja mulla on selkä vähän pystymmässä. tuntuu siltikin takareisissä ja alaselässä jos on tehnyt vedon ennen kulmasoutua

Mitenkähän helvetissä tuon kulmasoudun sais ottamaan sinne yläselkään? Yritän tehdä tuon animaation mukaan, ja vaikka ois pelkkä tanko käsissä niin takareisissä ja perseessä vaan tuntuu. Käsipainolla saa kyllä hyvin tuntumaan siellä missä pitääkin.

Originally posted by Zakk
Mitenkähän helvetissä tuon kulmasoudun sais ottamaan sinne yläselkään? Yritän tehdä tuon animaation mukaan, ja vaikka ois pelkkä tanko käsissä niin takareisissä ja perseessä vaan tuntuu. Käsipainolla saa kyllä hyvin tuntumaan siellä missä pitääkin.

Kunnon peak-contractioni liikken ylä-vaiheessa, eli puristaa lapoja yhteen...voi vaikkapa otta vähän painoja pois et saa sen kunnon poltteen selkään...

Oikea asento on tärkeä ja se vaatii jokaisella pientä henkilökohtaista säätöä että sopiva kulma, oteleveys yms löytyy.
Eikä sitä painoa kannata todellakaan laskea maahan toistojen välillä missään souduissa.

Korokkeen päällä kun tekee (korkeus n.20cm) niin itse ainakin saan parhaan tuntuman, siis kun muuten tekniikka ja ote on kunnossa niin koroke parantaa vielä löylyä. Viimesissä toistoissa ei tietysti voi niin etunojassa olla jotta saa loppuun asti tehtyä.

Onkohan mulla lyhyet kädet kun ei tulis mieleenkään laskea tankoa lattiaan asti kulmasoudussa. Esimerkkianimaatiossa oleva häiskä tekee mun mielestä jotain kulmasoudun ja stiffleg-maastavedon yhdistelmää.

Jos itse teen niin etunojassa että on vaara painojen koskea lattiaan, en saa tuntumaa selkään ollenkaan.
Asento on aika tarkkaan tuon kuvan heeben loppuasento koko mun soudun ajan. Siinä menee mulle perille parhaiten.
Mutta tätä juuri tarkoitin tuossa edellä. Se paras asento ei kaikille ole sama.

Back
Ylös Bottom