Kulmasoutu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Primo
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 🔥 Kulmasoutu Raivoon Saakka 🔥

Meta description: Raskaan kauhan perusliike, joka repii yläselkään tiheää lihaskuitua ja vahvistaa sekä voimaa että paksuutta. Tämä on selkäpäivän todellinen...

Mutta siinähän on nimenomaan ideana päästää lattiaan, ja vielä aika nopeasti jos oiken oo ymmärtänyt.

Mitä tarkoitat, että nimenomaan liikkeen idea on rysäyttää paino lattiaan? Kyllä sen voi tehdä vaikka rinta tuettuna, jolloin paino ei milloinkaan ota tukea lattiasta.

Mäki oon luullu, että Pendlayssa juuri tarkoituksena kuolettaa se paino aina lattiaan, mutta oonko ollu väärässä? :wtf: Ja kyllä siinä mun mielestä on ihan negatiivinenkin vaihe ellei porukka sitten päästä sitä tankoa pelkällä painovoimalla tippumaan alas... Eikö se kuitenkin mene hyvin, jos tekee sen räjähtävän lähdön maasta, supistaa selän kunnolla ja laskee samaa tahtia kuin normi kulmasoudussa alas lattiaan.

Ei kai sillä nyt niin suurta merkitystä ole kuolettaako vai ei.. Tekniikkaan auttaa hyvin pitämällä perse esim. jotain pilaria vasten. Pysyy liikerata aika mallikkaana.

No siinä on ite pendlay neuvomassa, ja kyllä tossaki aika nopeesti lasketaan se paino, noin sen itekki oon aina tehny.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Mäki oon luullu, että Pendlayssa juuri tarkoituksena kuolettaa se paino aina lattiaan, mutta oonko ollu väärässä? :wtf: Ja kyllä siinä mun mielestä on ihan negatiivinenkin vaihe ellei porukka sitten päästä sitä tankoa pelkällä painovoimalla tippumaan alas... Eikö se kuitenkin mene hyvin, jos tekee sen räjähtävän lähdön maasta, supistaa selän kunnolla ja laskee samaa tahtia kuin normi kulmasoudussa alas lattiaan.

Siis joo kuollettaa, mutta miksi hitossa sitä negatiivista ei voi tehdä kontrollissa? Ei tajua tätä vänkäystä tästä aiheesta...

Ja tavallista kulmista kannattaa kokeilla vastaotteella jos ei ole kokeillut ja sellanen noin hartoiden levyinen ote. Menee itsellä perille hyvin ja voi käyttää vähän ronskimpaakni tekniikkaa. Myötäotteella menee helposti enempi olankohautuksiksi jos ahnehtii romujen kanssa.

Minkälainen oteleveys ja kulma mahtais olla parhaat, kun teen Yates-tyylillä eli myötäotteella? Osaisko joku sanoa noin yleisesti?

Sillä leveydellä tarraat kii millä saat parhaan tuntuman selkään. Ite otan pikkasen hartioita leveemmän otteen isojen romujen kans koska ei ranteet anna periks ottaa kapeempaa, kapeemmalla kyllä saan paremman tuntuman.

Onko tangolla tekeminen parempi kuin käsipainolla, kun ainakin itse tekniikka pysyy paremmin kasassa käsipainon kanssa eikä alaselkää rasita niiin paljon?

Minkäs laisista painoista kannattaisi aloittaa, jos ei ole ennen kyseistä liikettä tehnyt? Kannattaisiko ensin hioa tekniikka kuntoon pienillä vai mennä heti isompiin painoihin?

Hio tekniikka->pienillä. Muute menee alust alkae vääri. Ekas postis lukevat suurimmat tehonviejät tulee esiii suurilla painoilla.

Jos tuota threadin alussa tehtävää liikettä tekee, nii pitääkö käsien ja kyynärvarsien olla melkein kehossa kiinni vai pitääkö se kuitenki vähän sivuille levitä? Ku tässä testailin niin jos vähä leviää kyynärpäät nii tuntuma siirtyy reilusti enemmä yläselälle ja jos taas lähempänä nii latseille. Kumpi on tän liikkeen tarkotus? Toivottavasti joku ottaa selkoa tästä :D

Ite tykkään vetää vastaotteella. Saan sillä paljon paremman tuntuman.

Todellakin näin. Etenkin jos tykkää temuta isommilla romuilla. Vastaotteella pysyy rasitus siellä missä sen kuuluukin pysyä. Myötäotteella sitten sitä selkä lähes vaakatasossa ja lattiassa käyttäen, jolloin toki painotkin huomattavasti pidemmät ja liikerata pidempi.

Vastaotteella voi vetää oikeasti vähän ronskimmilla romuilla ja selkä huutaa armoa hyvässä mielessä! Helvetin hyvä aloitusliike selkätreeniin.

Kulmasoutu on hieno liike ja tekniikoita on monia.. Mutta jos et saat tällä selkääsi järkyttävään pumppiin, teet varmaan väärin.

Itellä ottaa tämä liike alaselkään vähän liikaa, vaikkei painoja ole paljon, tuntumaa tulee kyllä oikeaan paikkaan noin muuten.

Vastaotteella kulmasoutu ja toiseksi liikkeeksi alatalja lapiokahvalla <3

Mulla tuntuu tuo kulmasoutu eniten lavan alaosassa,teenkö liikeen väärin?miten oteleveys vaikuttaa liikkeeseen?teen ite melko kapealla otteella.

Mulla tuntuu tuo kulmasoutu eniten lavan alaosassa,teenkö liikeen väärin?miten oteleveys vaikuttaa liikkeeseen?teen ite melko kapealla otteella.
Jos myötäotteella tekee, niin aika leveeltä kannattaa kokeilla. Jos ei gripit pidä niin remmeillä kiinni. Vastaotteella taas melko kapeelta kiinni, kokeilemalla oppii.

Jos myötäotteella tekee, niin aika leveeltä kannattaa kokeilla. Jos ei gripit pidä niin remmeillä kiinni. Vastaotteella taas melko kapeelta kiinni, kokeilemalla oppii.

Kokeilla kannattaa joo eri leveydellä :). Tänään otin poikkeuksellisesti vikana liikkeenä, tein 5 x 15 x50kg ja ihan tajuton pumppi selässä !! On se hieno liike.

Back
Ylös Bottom