Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Onko järkeä tehdä ensin kulmasoutua tangolla ja sitten tehdä perään kulmasoutua käsipainoilla ?
Onko järkeä tehdä ensin kulmasoutua tangolla ja sitten tehdä perään kulmasoutua käsipainoilla ?
Voikos tämän tehdä taljassa, kun ei treeni paikalla ole aina vapaana tankoa. vai tekeekö sitten istualteen?
Paljonko on eroa on tällä liikkeellä ja kulmasoudulla(käytännössä) jossa selkä on vaakatasossa?
Kumpaa suosittelisitte?
Ite vetäisin kulmasoutua ihan vaakatasossa. Jos selkäs ei kestä nii korvaa muulla. Alatalja muistaakseni ajaa saman asian ja käsipainoillakin kulmasoutu pitäisi luonnistua. Selkä ei saata kestää väärällä tekniikalla sitten, että se haltuun ensiksi ja sitten jos vieläkin ongelmia, niin tee lämmittelyn tai muiden liikkeiden jälkeen (itse en lämmittele missään :D. Huono tapa). Painot putoavat noin huomattavasti. Jos selkäongelmia, älä mun neuvoja ota vastaa. En sitte tiiä mitä meinaat "tällä liikkeellä", mutta kulmasoutu on korvaamaton, ellei sitten selän kanssa ongelmia tule. Korjatkaa toki, jos olen väärässä. Minä jos joku useimmiten on, mutta lähinnä näitä tietoja tältä foorumilta lueskellut.
Mitä tarkottaa 'tällä liikkeellä ja kulmasoudulla'? Jos tarkotat vaakatasossa tehtyä kulmasoutua ja normikulmista ni eipä noilla paljoa eroa ole, vaakataso tosiaan rasittaa paljon enemmän alaselkää (kannattaa tarkistaa liike nimeltä pendlay row). Riippuu ihan kummalla tekniikalla saat paremman tuntuman selkään. Kannattaa myös kokeilla sekä myötäotetta että vastaotetta jos ei tuntumaa tule, ite tein melko pystyasennossa myötäotteella, mutta kerran kun koitin vastaotteella ni en ole takas palannu, huomattava ero tuntumassa. Tietysti vaihtelu virkistääPaljonko on eroa on tällä liikkeellä ja kulmasoudulla(käytännössä) jossa selkä on vaakatasossa?
Kumpaa suosittelisitte?

Pendlay Row aktivoi enemmän latseja ja lähes kaikkia muita selkälihoja oikein tehtynä mittausten mukaan kuin normaali kulmasoutu. Toisaalta taas negatiivisen puuttuminen voi puhtaaseen bodaukseen tuoda ongelmia. Jos kumminkin selkään haluaa voimaa niin suosittelisin Pendlayta, varsinking kun sen tekee oikein kunnon lapojen rutistuksella jolloin se vahvistaa hyvin rhomboideja ja ala- ja keskiepäkkäitä.Eikä mikään estä tekemällä pendlayta jalkakorokkeella joten tanko ei ikinä pääse lattiaan asti.:D Tai latomalla pienempiä limppuja tankoon.