Kulmasoutu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Primo
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 🔥 Kulmasoutu Raivoon Saakka 🔥

Meta description: Raskaan kauhan perusliike, joka repii yläselkään tiheää lihaskuitua ja vahvistaa sekä voimaa että paksuutta. Tämä on selkäpäivän todellinen...

Janne22 sanoi:
Mun mielestä ei kannata totuttaa itteään niihin remmeihin. Alkaa myöhemmin vaan vituttamaan, kun ei pysty tekemään selkäliikkeitä kunnolla ilman remmejä ja forkut näyttävät naruilta.
Ihan kuin forkkuja ei voisi erikseen treenata. Kaikki riippuu siitä mitä hakee. Jos olet voimanostaja, niin ehdottomasti ei remmeille. Jos taas olet kehonrakentaja, niin melkein ehdottomasti kyllä. Selkäliikkeet selkäliikkeinä ja forkkuliikkeet forkkuliikkeinä. Jos taas olet "yleistreenari", eikä tavoitteena ole sen enempää voima kuin lihaskaan, tai sitten molemmat, niin kannattanee vedellä ilman.

Eikös voimannostossakin voi ihan hyvin apuliikkeissä käyttää remmejä. esim. itse teen maven ekana ja tietysti ilman remmejä. Nyt ajattelin ottaa kulmasoudun siihen apuliikkeeksi ja siinä pitää remmit mukana, saa keskitettyä sen sinne yläselkään ja ne forkut kasvaa siinä mavessa.

Kuinka pitkäs kädet tuolla mallilla on kun alaasento on polvien alapuolella? Minä en ainakaan saa tankoa polvien alapuolelle kuin vartalo huomattavasti loivemmass kulmassa kuin tuossa.

Eli: kumman itse otatte mukaan selkä päivään ja miksi?

itellä ainaki tuntuu että molemmat on tod liikaa samalle päivälle.

itse olen nyt tehnyt kulmasoutua kahdesta syystä: 1. suhteessa isommat sarjapainot ( kulmasoutu n 90 mavessa n 115-120 ) 2. näppivoimat ei oikei meinaa monee sarjaa yli 100 kg painoilla riittää.

e: remmit taitaa olla pakko laittaa ostoslistalle joten siitä ei tartte huomauttaa :D

Mitä muita liikkeitä teet selälle ? Hyvä systeemi on tehdä se kulmasoutu (+ muut selkäliikkeet) joka viikko ja joka toinen viikko maastaveto mukaan.

No en mä ainakaan kulmasoutua pois jättäisi. Yksi vaihtoehto voisi olla, että joka toisella viikolla toinen kevyesti ja toinen kovaa, jos siis sekä mave että kulmasoutu on ohjelmassa. Tai sitten mavettaa joka toinen viikko ja silloin tekee vaikka alataljaa kulmasoudun tilalla, tai kulmasoutua käsipainoilla. Jotain tuonsuuntaista itse ajattelisin, paha tarkemmin sanoa kun normaali mave ei ohjelmaani kuulu.

mattiE sanoi:
e: remmit taitaa olla pakko laittaa ostoslistalle joten siitä ei tartte huomauttaa :D

Eijei, osta gripperit. Sen sijaan että unohtaisit koko näppisi ja saisit yliheikot ja kynät forkut voisit oikeesti saada hullut kipparikalle-forkut grippitreenin avulla. Suosittelen.

Nimim. "vedot pukeilta 80% maksimista (>100 kg) myötäotteella" ;)

selälle teen kulmasoutu, ylätalja v kahvalla ja lapiolla vuoro viikoi toine kovaa toine kevyesti, alaselkäpenkissä lisäpainolla.

mavesta tykkään mutta nää näppi voimat tekee sen että niin paljoo ei rautaa voi laittaa että se menis kunnon selkä liikkeeks. kuten edellä sanottu, remmi kauppaa :)

vaihda 2-jakoiseen ohjelmaan niin saat tehdä kummatkin liikkeet ykkös liikkeinä viikon aikana :whip:

sitten asiaan ettei tämä(kin) threadi mene kumpi on parempi jako väittelyksi. jos tekisin selkää kerran viikossa ottaisin liikkeiksi maven, kulmasoutu kp/alatalja/alatalja yhdellä kädellä, leuat/ylätalja koska mave ottaa mielestäni kokonais valtaisemmin selkään kuin kulmasoutu, joka kuitenkin on lempiliikkeeni. remmien oston jälkeen uskoisin että pystyt tekemään molemmat liikkeet samassa treenissä ainakin timban ehdotuksen mukaisesti eli joka toinen kerta mave kovaa kulmasoutu kevyesti ja toisin päin.

itse teen aina maven (vedän kehoilijana polvien alapuolelta voimatelineessä)
selkä treenissä enkä todellakaan karsasta ottaa kulmasoutua kovaa,kevyet viikot on keveitä ja kovalla viikolla tehdään kaikki sarjat kovaa eikä pelleillä!

miten mave ja kulmasoutu samassa treenisää on liikaa???:eek:

etkö jaksa tehdä kuin yhden liikken selkäjumpassa?

itse otan aina 2 kovaa sarjaa per liike,enkä tee 4-6 sarjaa samaa liikettä,koskaan jos ei lämppäreitä lasketa mukaan.

teen selälle n. 8-10 kovaa sarjaa.

esim viime viikolta.sarjat suoria,ei tehokeinoja.

polvista veto (3 lämppäriä)+ 2x6-8 kovaa
ylätalja (1 sisäänajosarja)+ 2x6-8 kovaa
hammersoutu (1 sisäsarja) + 2x6-8 kovaa
kulmasoutu kp. (1 sisäsarja) 1x8-10 kovaa
olankohautus (1 lämppäri)+ 2x8-10 kovaa
olankohautus kp. (sisäsarja) +2x8-10 kovaa

tällainen on ollut jo 7 vuotta,vain liikkeet tai tekojärjestys vaihtelee 4 viikon välein.TOIMII.

Jos teen jalkapäivänä SJMV:tä ja selkäpäivänä teen kulmasoutua tangolla ja kässäreillä sitten päälle vielä alataljaa ja ylätaljaa. Eli onko suht järkevää vai ottaisinko tuohon selkäpäivään vielä maven vai meenkö tuolla?:confused:

NGV: Minusta tuolloin ei tartte tehdä mavea alkaa meneen turhan rankaksi, mutta voit vuoro viikoin tehdä mavea ja mjmv:tä.

zztop sanoi:
itse teen aina maven (vedän kehoilijana polvien alapuolelta voimatelineessä)
selkä treenissä enkä todellakaan karsasta ottaa kulmasoutua kovaa,kevyet viikot on keveitä ja kovalla viikolla tehdään kaikki sarjat kovaa eikä pelleillä!

miten mave ja kulmasoutu samassa treenisää on liikaa???:eek:

etkö jaksa tehdä kuin yhden liikken selkäjumpassa?

no kysehän on siitä että mun sormet ei jaksa ! :)

NGV sanoi:
Jos teen jalkapäivänä SJMV:tä ja selkäpäivänä teen kulmasoutua tangolla ja kässäreillä sitten päälle vielä alataljaa ja ylätaljaa. Eli onko suht järkevää vai ottaisinko tuohon selkäpäivään vielä maven vai meenkö tuolla?:confused:

Minun mielestäni ei kannata. Kuitenkin junnuna kannattaa vähän edes yrittää säästää sitä alaselkää.

Back
Ylös Bottom