Kulmasoutu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Primo
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 🔥 Kulmasoutu Raivoon Saakka 🔥

Meta description: Raskaan kauhan perusliike, joka repii yläselkään tiheää lihaskuitua ja vahvistaa sekä voimaa että paksuutta. Tämä on selkäpäivän todellinen...

tuosar sanoi:
noita vehkeitä ei ikävä kyllä ole läheskään joka salilla...:itku:
juu, ihmeen vähän tuota vehjettä näkee. kaikenlaisia muita ihme härveleitä selälle on sitten sitäkin enemmän:)

Wyldeclone sanoi:
Molempia tehdään.Ei samoissa treeneissä.Ite teen kulmasoudun yläkropan treenis ja maastavedon jalkojen kanssa.Kulmasoudussa remmit on hyvät,pystyy keskittymään selällä vetämiseen paremmin.Maastavedot kannattaa tehdä ilman.Ristiotteella vedät niin pysyy näpeis..

Siis tästä "remmeillä vai ilman" aiheesta on keskusteltu maailman sivut, (ja ei, en jaksa söötsiä) mutta onko tästä kukaan sanonut puhdasta faktaa, vai puhuuko jengi koko ajan eri asiasta?

Itsellä on 2 x 6 sarjapainot siinä 135-150kg hujakoilla (riippuu kuoletanko vai en), ja 165kg tein 2 toistoa. 120kg jälkeen ku mennään niin ihan turhaa yrittääkään ilman remmejä. Jos liikkeen tarkoitus kerran on ottaa selkään, niin miksi ne remmit siinä tekisi suorituksen huonommaksi? Vai enkö vain minäkään ymmärrä asian pointtia?

Ja aiempiin, samaa ihmettelin.. Mulla noihin romuihin verraten kulmasoutu on vain 3 x 10 60kg, tosin sitä olen tehnyt vähemmän aikaa kun mavea, mutta mulla taas se tuntuu laahaavan..

Pakko itekki kommentoida tähän jotai kun kaikki taivastelevat tuota kulmasoudun ja maastavedon painojen vähäistä eroa. Itse olen kulmasoutua tehnyt 100 kilolla 6 toistoa, ja maastavedon sarjapainot pyörii jossain 120-130 kilon paikkeilla. Huono maastaveto johtuu todella heikoista takareisistäni, kun taas yläselkä taitaa olla paras lihasryhmäni ja sinne tulee voimaa helpoiten, joten kulmasoudun painot luonnollisesti ovat isohkot verrattuna maastavetoon. Itselläni ei veto edes tunnu ottavan millään tapaa yläselkään, ainoastaan pitkiin selkälihaksiin, perseeseen ja takareisiin. Ja jonkun pian pitää alkaa kommentoimaan että varmasti kulmasoudun tekniikkasi on ihan paska ja pienennä painoja vaikka 30 kiloa niin tekniikka on kohdillaan...

No itellä mavesta lähti nelisen kk sitten 180kg. Nyt varmaan enemmän. (mullaki takareidet jurraa, sumolla lähtee reilusti paremmin)

Kulmasoutu on 10 x 90-100kg ja riippuu aivan tekniikasta :D Se on liike jossa näkee melkosta riehumista ja taas ylitarkkaa homoilua. Oikeesti mää vaan veikkaan että kyseisen uhrin kulmasoudussa ei ihan kaikki natsaa.

Wondadog sanoi:
Siis tästä "remmeillä vai ilman" aiheesta on keskusteltu maailman sivut, (ja ei, en jaksa söötsiä) mutta onko tästä kukaan sanonut puhdasta faktaa, vai puhuuko jengi koko ajan eri asiasta?

Itsellä on 2 x 6 sarjapainot siinä 135-150kg hujakoilla (riippuu kuoletanko vai en), ja 165kg tein 2 toistoa. 120kg jälkeen ku mennään niin ihan turhaa yrittääkään ilman remmejä. Jos liikkeen tarkoitus kerran on ottaa selkään, niin miksi ne remmit siinä tekisi suorituksen huonommaksi? Vai enkö vain minäkään ymmärrä asian pointtia?

Ja aiempiin, samaa ihmettelin.. Mulla noihin romuihin verraten kulmasoutu on vain 3 x 10 60kg, tosin sitä olen tehnyt vähemmän aikaa kun mavea, mutta mulla taas se tuntuu laahaavan..

Itsekin olen tätä mieltä. Voi ne kyynärvarret sitten treenata ihan omana lihasryhmänään, mutta itse pyrin mavella vain kasvattamaan ja vahvistamaan selkää.

Olen samaa mieltä, remmit kouraan jos siltä tuntuu. Treenataan selkä selkänä ja sormet ja forkut taas sitte ku on niiden aika.

neutraali sanoi:
juu, ihmeen vähän tuota vehjettä näkee. kaikenlaisia muita ihme härveleitä selälle on sitten sitäkin enemmän:)

Tämä on niin totta! Kerran tuollaisella tehnyt ja ihan saatanan loitava härveli, hakkaa tavallisen kulmasoudun 6-0.

Loistava liike sekin. Teet yksi käsi kerrallaan niin voi vielä paremmin keskittyä siihen, että menee selälle. Eikä rasita niin paljoa alaselkääkään.

Voiko tota liikettä tehdä jos on ongelmia alaselän kanssa?

Meah sanoi:

Todennäköisesti voi, mutta jos ilmenee ongelmia, kulmasoudun voi toki korvata tuetulla soudulla (esim. hammerkone) tai alataljalla.

Meah sanoi:
Joo, mutta voi olla turvallisempaa tehdä yläselälle liikkeitä, jotka ei potentiaalisesti rasita alaselkää, ja pumpata sitä alaselkää sitten jollakin helpommin hallittavalla liikkeellä, esim. selänojennuksilla koneessa tai penkillä.

Konna sanoi:
Joo, mutta voi olla turvallisempaa tehdä yläselälle liikkeitä, jotka ei potentiaalisesti rasita alaselkää, ja pumpata sitä alaselkää sitten jollakin helpommin hallittavalla liikkeellä, esim. selänojennuksilla koneessa tai penkillä.

Mä en pahemmin noitakaan vois tehdä..:7 siinäpä se ongelma. Ylataljaa voin vedellä ja kaikkea mikä tulee yläselkään. Jotenkin jäänyt kammo viimekerrasta kun ei pystynyt 2 päivään kävelemään kun selkä meni niin jumiin. makasin siis kyljellään sängyssä tämän ajan ja häntäluunkohalle hieman vasemmalle vihloi. Ja silloin tein muistaakseni tavallisia selkälihaksia alaselälle, sekäpenkissä vaan jollain olemattomalla 20kilolla..Niin jotenkin nyt on oppinu ylivarovaiseksi..

Korovski sanoi:
Pakko itekki kommentoida tähän jotai kun kaikki taivastelevat tuota kulmasoudun ja maastavedon painojen vähäistä eroa. Itse olen kulmasoutua tehnyt 100 kilolla 6 toistoa, ja maastavedon sarjapainot pyörii jossain 120-130 kilon paikkeilla. Huono maastaveto johtuu todella heikoista takareisistäni, kun taas yläselkä taitaa olla paras lihasryhmäni ja sinne tulee voimaa helpoiten, joten kulmasoudun painot luonnollisesti ovat isohkot verrattuna maastavetoon. Itselläni ei veto edes tunnu ottavan millään tapaa yläselkään, ainoastaan pitkiin selkälihaksiin, perseeseen ja takareisiin. Ja jonkun pian pitää alkaa kommentoimaan että varmasti kulmasoudun tekniikkasi on ihan paska ja pienennä painoja vaikka 30 kiloa niin tekniikka on kohdillaan...

remmit hankin ja mavessa tein 3x6 120kg

sen jälkeen kulmasoutu 2x8 85kg

tekniikan katto vielä semmone kaveri joka sen varmasti tietää ja kertoi että siinä _EI_ ole mitään vikaa.

Mä teen selkäpäivänä ylätaljan, alataljan, kulmasoudun ja viimiseksi niinku pisteex iin päälle maven.. on muuten selkä liekeissä.. :D
Ylätalja, alatalja ja kulmasoutu niin sanotulla doggcrapp systeemillä..
Maveen tulee vähän enemmän toistoja ja sarjoja...

Kannattaa koittaa myös tehdä kulmasoutuja maasta. Eli tähän tapaan:

index.php

index.php

Olen itse kulmasoudut reilut kolme kuukautta nyt tuohon malliin tehnyt ja mielestäni ovat tehokkaampia kuin "perinteiset kulmasoudut".

cartman74 sanoi:
Olen itse kulmasoudut reilut kolme kuukautta nyt tuohon malliin tehnyt ja mielestäni ovat tehokkaampia kuin "perinteiset kulmasoudut".
Ainut mikä tuossa tekniikassa on vähän huonoa on se, että ei varmaan voi käyttää niin paljon rautaa.

Back
Ylös Bottom