Kulmasoutu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Primo
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 🔥 Kulmasoutu Raivoon Saakka 🔥

Meta description: Raskaan kauhan perusliike, joka repii yläselkään tiheää lihaskuitua ja vahvistaa sekä voimaa että paksuutta. Tämä on selkäpäivän todellinen...

Originally posted by Mixu
Onko väliä, juoko oluen tuopista vai pullosta?
Toiselle toimii toinen, toiselle toinen. Joku pro hehkuttaa käsipainoilla tehtävää soutua, toinen tekee sitä vain tangolla.

No voi vittu miten tyhmä vastaus. Kai sillä nyt vähän eroa on, tekeekö tangolla vai käsipainoilla. Vastaisitko noin, jos joku kysyy kumpi on tehokkaampi, hausikäntö käsipainoilla vai tangolla?

Itse en ole saanut kulmasoutua toimimaan. Mieluummin teen soutua istaalla taljassa tai tuettuna laitteessa.

Originally posted by Sakkeus
King Rikhard & vastaote jyllää :kippis1: . Kyllä tätä liikettä tehdään 80% tapauksista väärin, yritetään selittää ettei se kulma haittaa, tehdään olevinaan vain 30 asteen kulmassa ja yläasennossa kulma on jo yli 45 selkeesti lähes 70 usein.. Tosiasia todellakin on että suurinpiirtein lattialinjan tasoinen kulma on must jos haluaa liikkeestä kaiken irti. Painot pitää olla melkosesti pienemmät jotta tuntuman saa mutta so not. Arskakin kirjassaan kun näyttää tän liikkeen on selkä täysin lattiatason suunnassa ja siinä pikkutangossa on pienet levypainot ja ei oo painoo kun jotain 50 kiloa mutta se onkin vain joku lämmittely höhö :). Swarskahan suosittelee että jos käyttää isoja levypainoja niin liike pitäis tehdä korokkeen päällä jotta saa tarpeeksi suoran linjan lattiatasoon nähden. Itekin oon tehny aika usein korokkeen päällä tai sit pistäny tarpeeks 10 kilon pieniä painoja jotta tangon saa laskettua tarpeeksi alas.

Eroa "väärän" ja "oikean" kulmasoudun välillä on niin paljon että "väärässä" voi käyttää jopa 2x enemmän painoja. Tietenkin selän kulma vähän muuttuu mutta periaatteessa jos oikein tekee niin visuaalisesti sivulta päin katsottuna sitä kulmaa kasvattaa enemmän selkälihasten ja lapaluiden taaksevienti kuin alaselän&jalkojen kulman kasvaminen.
Väittäisin kehon kulman olevan kulttuuri ero ,koska esim.jenkeissä mielestäni tehdään kulmasoutu suurimaksi osaksi melkein pystyssä tämän käsityksen olen saanut Flex ja muscle&fitness lehtien perusteella.Esim.Flex lehden tämän kuun numerossa Victor Martinez pitää selkäänsä melko pystyssä ja neuvoo tekemään juuri näin.En ole ristiretkellä Sakkeusta tai Rikua tai muita lattian taso kulmas. puolesta puhujia vastaan.tuon vaan eri näkökulmia keskusteluun:kippis1: :piis:

Itse olen tehnyt molemmilla tavoilla, eli selkä suoremmassa ja selkä lattianmyötäisesti kulmasoutu, niin tangolla, kuin myös t-kahvalla. Kyllä se lattianmyötäinen kulmasoutu rajottaa aika mukavasti niitä painoja, mutta ei se mitään, mutta kun tuntuu, että se lattianmyötäinen kulmasoutu on lähinnä takaolkapääliike, eli siis siellä enemmän tuntuu? :eek:

Originally posted by heikkinenp
Itse olen tehnyt molemmilla tavoilla, eli selkä suoremmassa ja selkä lattianmyötäisesti kulmasoutu, niin tangolla, kuin myös t-kahvalla. Kyllä se lattianmyötäinen kulmasoutu rajottaa aika mukavasti niitä painoja, mutta ei se mitään, mutta kun tuntuu, että se lattianmyötäinen kulmasoutu on lähinnä takaolkapääliike, eli siis siellä enemmän tuntuu? :eek:

No tekee kaikki muut hässäkät eka... ja kun latsit on jo pikkasen pumpissa niin sitten se kulmis, näin se toimii mulla suht hyvin.

Originally posted by Sakkeus
King Rikhard & vastaote jyllää :kippis1: . Kyllä tätä liikettä tehdään 80% tapauksista väärin, yritetään selittää ettei se kulma haittaa, tehdään olevinaan vain 30 asteen kulmassa ja yläasennossa kulma on jo yli 45 selkeesti lähes 70 usein.. Tosiasia todellakin on että suurinpiirtein lattialinjan tasoinen kulma on must jos haluaa liikkeestä kaiken irti. Painot pitää olla melkosesti pienemmät jotta tuntuman saa mutta so not. Arskakin kirjassaan kun näyttää tän liikkeen on selkä täysin lattiatason suunnassa ja siinä pikkutangossa on pienet levypainot ja ei oo painoo kun jotain 50 kiloa mutta se onkin vain joku lämmittely höhö :). Swarskahan suosittelee että jos käyttää isoja levypainoja niin liike pitäis tehdä korokkeen päällä jotta saa tarpeeksi suoran linjan lattiatasoon nähden. Itekin oon tehny aika usein korokkeen päällä tai sit pistäny tarpeeks 10 kilon pieniä painoja jotta tangon saa laskettua tarpeeksi alas.

Eroa "väärän" ja "oikean" kulmasoudun välillä on niin paljon että "väärässä" voi käyttää jopa 2x enemmän painoja. Tietenkin selän kulma vähän muuttuu mutta periaatteessa jos oikein tekee niin visuaalisesti sivulta päin katsottuna sitä kulmaa kasvattaa enemmän selkälihasten ja lapaluiden taaksevienti kuin alaselän&jalkojen kulman kasvaminen.

Olen aina ihmetellyt näitä väitteitä. Selälle on tukuttain erilaisia hyviä liikkeitä ja kahdella liikkeellä ei taida moni saada ihmeitä aikaan. Kulmasoutu melko pystyssä on loistava liike. Kirjoitan tämän jo toiseen kertaan...miksi Coleman, Yates, Nasser, Savolainen....tekevät sitten treenivideoissaan liikkeen melko pystyssä ja suurilla painoilla?

Selälle on muitakin soutuliikkeitä: Alataljat eri otteilla, kp-soutu, soutukoneet ja t-soutu eli miksi kulmasoutua pitää tehdä välttämättä pienillä painoilla, jos tuntuu, että muistakin saa hyvän tehon tehtäessä ne oppikirjatyyliin ja kulmasoutu tehden suurilla painoilla ja melko pystyssä. Kulmasoutu pystyssä kohdistaa rasitusta enemmän latseisin ja ehkä aika alaskin. Toisaalta rasitus tuntuu kovalta alhaalla trapseissa. Itse tunnen pumppia joskus eniten kuitenkin keskiselässä. Vastaavasti perinteinen kulmasoutu rasittaisi enemmän selän keskiosia ja takaolkapäitä. Tällaiset karttajaot ovat kuitenkin aika teoreettisia ja ihminen on yksilö.

Kannibaali, nussisin nyt sen verran pilkkua, että eikös Coleman tee perinteisesti kulmasoudun nimenomaan lähes vaakatasosta mutta isoilla painoilla räjäytellen?

Toisaalta esim. mainitsemasi Yates suorittaa liikkeen jopa yli 70 asteen kulmassa (tosin muutenkin poikkeavalla tavalla - pysäytyksillä ja saatanan hitaasti); edestäpäin näyttää melkeenpä siltä, että ukko seisoo suorassa! Ja selkä on kaikkien aikojen paksuin:worship:

Ts. teitä on monia.

Originally posted by AK-47
Kannibaali, nussisin nyt sen verran pilkkua, että eikös Coleman tee perinteisesti kulmasoudun nimenomaan lähes vaakatasosta mutta isoilla painoilla räjäytellen?

Toisaalta esim. mainitsemasi Yates suorittaa liikkeen jopa yli 70 asteen kulmassa (tosin muutenkin poikkeavalla tavalla - pysäytyksillä ja saatanan hitaasti); edestäpäin näyttää melkeenpä siltä, että ukko seisoo suorassa! Ja selkä on kaikkien aikojen paksuin:worship:

Ts. teitä on monia.

Ei tee, ainakaan videolla.

Originally posted by kannibaali
Kulmasoutu melko pystyssä on loistava liike. Kirjoitan tämän jo toiseen kertaan...miksi Coleman, Yates, Nasser, Savolainen....tekevät sitten treenivideoissaan liikkeen melko pystyssä ja suurilla painoilla?
Tod.näk. he osaavat pitää koko ajan kontrollin selässä, ja tuntuma pysyy koko ajan messissä, vaikka tekiskin liikkeen melko pystyssä. Meikäläiselläki meni monta vuotta ennenkuin hermotus kehittyi niin, että tuntuman saa epäpuhtailla toistoillakin.

Originally posted by Richard75
Tod.näk. he osaavat pitää koko ajan kontrollin selässä, ja tuntuma pysyy koko ajan messissä, vaikka tekiskin liikkeen melko pystyssä. Meikäläiselläki meni monta vuotta ennenkuin hermotus kehittyi niin, että tuntuman saa epäpuhtailla toistoillakin.

Tästä johtuen olen päätynyt 10-15 toiston linjoille... kutosia en saa millään perille, täytyy puhtaasti vääntää ja sillä saakin selästä puhdin pois aika hyvin:) ja saman oon huomannu muissa lihaksissakin, kun tekee esim. kun hauiskäännössä tangolla tekee ylhäällä supistukset kunnolla ja alaslaskut, eikä kato painoja, niin fiilis on haba treenin jälkeen aika erinlainen kuin ennen.

Onkos porukat kokeillu ko. liikettä? Siis sillai, että mennään penkille vatsalleen röhnöttää ja vedetään tankoa penkin "alapuoleen"?

Pääsis ainaki alaselkä vähemmällä:thumbs:

Meidän salilla tätä varten oma penkki. Naamalle reikä ja tangolle teline. Ihan toimiva liike mielestäni.

Tulee tehtyä aina silloin kun eksyy sellaiselle salille missä on liikettä varten tehty penkki.

Tuo voisi olla ihan hyvää vaihtelua selkäreeniin. Hyvä juttu ku ei sitä kulmasoutua tangolla pysty seisaaltaan niin hyvin ottamaan just alaselän (heikkouden?) takia. Muistaaksenki rintatuetut selkäreenit on myös hyödyllisiä penkkireeniä ajatellen.

joo,noista kulmasoudun ja hauiskäännön käsipainolla kiloista että ite treenannut jo v-92,ja huomannut että liian suuret painot liian epäpuhtaasti on vitun perseestä=egolifting,otin itekkin joskus muutama vuosi sitten 132.5kg:lla 2:sen heivaten kun hullu hauiskäännössä tangolla,käsipainolla rykisin parhaimmillaan 56kg:lla 4:sen,kulmasoudussa tangolla otin 192.5kg:lla 5:sen yates-tyyliin,jä käsipainolla soutaen 80kg:lla pitkää sarjaa!!nyttemmin treenaan vain puhtaalla liike radalla ja esim.hauiskännöt käsipainoilla teen 40-45kg per käsi 8-12,ja tangolla 80-85kg:lla,ranskalainen punnerrus maaten on tällä hetkellä kans aika hyvä,siinä puhtaasti 80kgx5..paikat vaa hajoo ku rykii kun vajaaälynen ja lihas ei kasva paskaakaan....

Ja mikäs oli niinkun homman pointti? Katsokaa kaikki kuinka suurilla painoilla meikä nostaa rautaa vai? tulosthreadeja on olemassa jo tarpeeksi.

Originally posted by tombodyzone
joo,noista kulmasoudun ja hauiskäännön käsipainolla kiloista että ite treenannut jo v-92,ja huomannut että liian suuret painot liian epäpuhtaasti on vitun perseestä=egolifting,otin itekkin joskus muutama vuosi sitten 132.5kg:lla 2:sen heivaten kun hullu hauiskäännössä tangolla,käsipainolla rykisin parhaimmillaan 56kg:lla 4:sen,kulmasoudussa tangolla otin 192.5kg:lla 5:sen yates-tyyliin,jä käsipainolla soutaen 80kg:lla pitkää sarjaa!!nyttemmin treenaan vain puhtaalla liike radalla ja esim.hauiskännöt käsipainoilla teen 40-45kg per käsi 8-12,ja tangolla 80-85kg:lla,ranskalainen punnerrus maaten on tällä hetkellä kans aika hyvä,siinä puhtaasti 80kgx5..paikat vaa hajoo ku rykii kun vajaaälynen ja lihas ei kasva paskaakaan....

Etkö ton parempia painoja saa irti 26 vuotiaana?
Noin huonoilla tuloksilla et muuta voi kun kusta muuntajaan.

Back
Ylös Bottom