Kulmasoutu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja poju83
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Seisot semmosesa 90' kulmassa ja vetelet sitä tankoa hartianlevyisellä otteella reisiä pitkin mahaan. Tee tarpeeksi pitkää sarjaa aluksi ja vedä lavat lopussa kunnolla yhteen. Näin siis pähkinänkuoressa:)

Tosta on pari threadia olemassa. Tomin alataljatreenivinkkejä voi soveltaa tohonkin.

Ei se nyt tarvi olla välttämättä 90 asteen kulma, hyvin ottaa latseihin vaikka vähän pystymmässäkin tekee kunhan nyt ei mitään kohautuksia sentäs. Hartioiden levyinen ote lienee aika passeli jos latseja halutaan treenata. Alaslasku hallitusti, ja yläasennossa sitten lavat kunnolla runttaa yhteen.

Sukulaku sanoi:
Seisot semmosesa 90' kulmassa ja vetelet sitä tankoa hartianlevyisellä otteella reisiä pitkin mahaan. Tee tarpeeksi pitkää sarjaa aluksi ja vedä lavat lopussa kunnolla yhteen. Näin siis pähkinänkuoressa:)

Tosta on pari threadia olemassa. Tomin alataljatreenivinkkejä voi soveltaa tohonkin.

No noin mä sen suunnilleen teenki, mut eiköhän se ajan kans sit rupee tuntumaan. Oon ennen tehny sen käsipainoilla niin toi on ihan uus liike meikäläiselle.

Kiitos avusta :thumbs:

Kulma noin 45-50astetta, tanko vedetään navan seutuun, liike tehdään rauhallisesti ilman mitään pysäytyksiä ylhäällä.

elasto sanoi:
Mun mielestä paras kulma on noin 45 astetta.

Samaa mieltä. Varsinkin isommilla romuilla alkaa ottamaan liian suuri kulma pelkästään alaselkään.

rystyset alaspäin, näin olen itse ja muutama kaveri saanut todella hyvän tuntuman selkään ja vielä kun pitää tankoa ylhällä sekunnin verran eli lihakset pysyy hetken jännityksessä oikein kunnolla. oikea kulma on se millä saat parhaimman tuntuman, käytä vyötä. tässä mun vinkit

ei pysäytyksiä yläasennossa, rassaa hauiksia tosi paljon ne pysäyttelyt, rystysien kääntämisellä saa vaihtelua liikkeeseen, sekä miken mainitsemalla oteleveyden muutoksilla.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Sukulaku sanoi:

Huppista... Pääsi pieni virhe käymään:nolo:
Tuota 45 asteen kulmaa juuri tarkoitinkin. 90 ottaa jo aika paljon alaselästäkin.

Heikki722 opetti mulle eilen hiton hyvän tekniikan kulmasoutuun. Siinä se kulma oli lähemmäs 90 astetta, mutta persettä vietiin rajusti taakse ja vatsa oli ikäänkuin etureisien "päällä". Tässä asennossa ei alaselkä ottanut osumaan paljon mitään, mutta liikeradasta sai pidemmän ja supistettua sai todella kovaa. Tuntui ainakin minun välityksilleni sopivan erittäin hyvin.

Otettiin videotakin tosta, että täytyy kattoo jos Heikki siitä jonkun kuvankaappauksen saisi tänne otettua.

Pitkälle kaverille ei välttämättä sovi, mutta tälläselle 175 centtiselle lyhytjalkaiselle ainakin oli hyvä asento.

Siinä se kulma oli lähemmäs 90 astetta, mutta persettä vietiin rajusti taakse ja vatsa oli ikäänkuin etureisien "päällä".

mutta tuolla tyylillä on pakko vetää leveällä otteella rintaan. ottaa kyllä lapojen väliin ja takaolkapäihin erittäin hyvin, mutta jos latseja haluaa treenata niin pakko se tanko sinne napaan on saada.

total13 sanoi:
mutta tuolla tyylillä on pakko vetää leveällä otteella rintaan. ottaa kyllä lapojen väliin ja takaolkapäihin erittäin hyvin, mutta jos latseja haluaa treenata niin pakko se tanko sinne napaan on saada.

Siihen rinnan ja vatsat välimaastoon se tanko yläasennossa tuli. Ja kyllä mulla ainakin tuntui latsitkin työtä tekevän. Ote ei mikään kovin leveä ollut. Ja senjälkeenhän tehtiin vielä kovaa alatalja, joten hyvin tossa tuntui latsit osansa saavan.

Mulla ei se lähes pysty ole hyvä, koko liike tuntuu jotenkin oudolta ja liikkeen loppuvaiheessa asento tahtoo nousta vielä pystympään ja menee jo enemmän kohauttelun puolelle.

Itse siis tykkäsin nyt tästä mulle uudesta tekniikasta ja muutaman viikon päästä voin sanoa mihin se ottaa ja miten.

neutraali sanoi:
Kulma noin 45-50astetta, tanko vedetään navan seutuun, liike tehdään rauhallisesti ilman mitään pysäytyksiä ylhäällä.

Kuinka suuria painoja neutris käyttää kyseisessä liikkeessä?

Kaikille kulmasoutu tangolla ei sovi millään tekniikalla. Monet selkäterveyden ammattilaiset pitävät liikettä potentiaalisesti selvästi haitallisempana kuin esim. maastanostoa.

Suuria ongelmia täälläkin kulmasoudun kanssa, ei saa tuntumaa, ei liiku raudat, ei mitään. T-kulmasoutua sen sijaan tulee kyllä tehtyä v-kahvalla ja tuntuu hyvältä.

Ylätalja oli rikki ja kokeilin muuten laittaa suorantangon ristikkäistaljan toiseen yläpäähän ja sitten tavallisen puutuolin siihen eteen. Siitä sitten istuaaltaan vetelin kevyesti(pieni pakka) tangon ylärintaan 2x15. Polte oli ennenkuulumaton,ikinä en ole semmosta poltetta saanut normaalissa ylätaljassa edes pienillä painoilla. Kai tuoss oli just oikea kulma tai jotain? Tai sitten se vaikuttaa että nojasin selkänojaan koko ajan eli selkä pysyi koko ajan samassa asennossa/kulmassa. Kandee kokeilla treenin lopuksi,jos tajusitte :thumbs:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom