Kulmasoutu tangolla

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja renki
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ludvig sanoi:
Teetkö Timba tuon selkä (lähes) lattiansuuntasesti? Ite ainaki saan näin paremmin tuntumaa. Ennen tein selkä pystymmässä ja ei tuntunu missään. Nykyään tuntuma on jo parempi, jos kokeilen sitä vanhaa tyyliä.

Just tuolleen mä olen sen tehnyt ja alhaalla voi jopa vähän venyttääkin ainakin muutamissa viimeisissä toistoissa. Mulla kävi todellakin sama juttu, että kuin aikani näin tahkosin, niin vähän pystympikin asento rupesi menemään perille!

haba78 sanoi:
Jos salilta löytyy rintatuettu kulmasoutulaite,niin kannattaa kokeilla sitäkin.
Ite oon tykänny siitä,ei tuu alaselkään staattista rasitusta...
löytyy kyllä tällainen vekotin mutta jotenkin liikerata ei sovi ainakaan mulle.Treenikaverini nikkaroi tuetun kulmasoutuliikkeen smithiin ja tää wörkkii tosi hyvin.eli laittoi vinopenkin siihen smithin eteen hyvään kulmaan ja nojaa rinnalla siihen ja nykii kulmasoutua.aikaisemmin tässä threadissa tulikin esille tämä tukeminen, tosin otsalla.ihan kokeilemisen arvoinen jippo :thumbs:

Pulla sanoi:
Osaan kuvitella, että tuo aika suhteellisen koomisen näkoistä ::lol2:

Aika v:n vähän tulee kiinnitettyä tähän huomiota, jos joku toimii.

Otsalla tukeminen mahdollistaa kulmasoudussa alas eli toimivaan 90-asteen kulmaan menemisen ja samalla isojen painojen käyttämiseen ilman kohtuutonta alaselän rasittumista. Luonnollisesti muilta osin paketin tulee olla hyvästi koossa.

Jos "esteettisyys" olisi liikkeiden valinnassa ratkaisevaa, aika harva tekisi esimerkiksi lattiapunnerrusta: ei näytä kovinkaan kauniilta vääntäytyä lattiamakuulta tangon alle, nostaa punnukset aloitusasentoon mahalla ja punnertaa. Koomista, mutta toimii ja kuuluu siksi palettiin.

*Hanna* sanoi:
Ja reilusti taivutat eteenpäin. Mulla ittelläni "vaikeuksi" olla tarpeeks kumarassa. Tosin itsekkin vielä aloittelija, mutta tää olis mun vinkki :D

Saat asennon tarpeeksi "kumaraan" kun työnnät persettä oikein kunnolla taaksepäin. Kun tulee sellainen homofiilis niin asento on todennäköisesti kohdallaan. Et pysty vetämään levytankoa kohti alavatsaa varsinkaan isommilla painoilla, jos perse ei ole pitkällään. On hyvä tavotella lähestulkoon 90 asteen kulmaa ja sovittaa painot sen verran pieniksi, että asento pysyy. Vain riittävässä kulmassa lavat aukeavat, ja venytys sekä supistus on optimaaliset.

Tämä on ihan kuningasliike. Kärsin vuosia huonosti kehittyneestä selästä. Selän malli oli V, kun sen kehonrakentajalla tulee olla U. En suostunut tekemään kulmasoutua, koska siinä tuli aina alaselkä kipeäksi. Syynä oli se, että perse ei ollut tarpeeksi pitkällä, ja painot olivat liian suuria, jolloin piti heijata vartaloa.

Liitteet

• Lat spread waist upw.webp
    Lat spread waist upw.webp
    8,1 KB · Katsottu: 5 140
löytyy kyllä tällainen vekotin mutta jotenkin liikerata ei sovi ainakaan mulle.
Sama homma oli mulla aluksi,mutta kyllä se kun totuttelee...monesti on tullu ennen soutuja annettua alaselälle turpaan oikein kunnolla,ja on ihan kiva,kun saa keskittyä itse liikkeeseen kunnolla,eikä vahtia kokoajan alaselän suoruutta.Mutta nää nyt on niin yksilöllisiä juttuja.Kaikki tekee niinku itelle sopii. :thumbs:

Ite teen käsipainoilla lyhyemmät ja raskaammat sarjat. Tangolla sitten hiukan kevyemmin ja pidempiä sarjoja.
Molemmat toimii omalla kohdalla kyllä loistavasti ja hyvän poltteen saa selkään aikaseksi.

esim 3x6 kp ja 3x10-12 tangolla.

Back
Ylös Bottom