Kulmasoutu tangolla

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja renki
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Polvet lievässä koukussa. Vältä kropan heilumista. Kun lasket alas niin päästä lapaluut liikkumaan.
Itse teen tuota smith-koneessa ja toimii ihan hyvin.

Ja reilusti taivutat eteenpäin. Mulla ittelläni "vaikeuksi" olla tarpeeks kumarassa. Tosin itsekkin vielä aloittelija, mutta tää olis mun vinkki :D

Alaselkä lukkoon. Kokeile missä kulmassa saat parhaan tuntuman selkään. Joillaki selkä on lattian suuntaisesti, toisilla taas lähempänä 45 astetta.

Tämmöstä ketjua joskus lueskelin

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=16179

ja siellä nämä ohjeet oli aika hyvät

Richard75 sanoi:
Meikäläisen kulmasoutu männöö yleensä näin:
1. Kulma noin 55-65 astetta
2. hartioiden levyinen ote, vastaote, eli kämmenet tankoon päin
3. venytysasennossa tanko liikkuu nännien/leuan tasolla, ei kuitenkaan ihan ääriasentoon venytystä,veto ja supistus sitten napaan kohti, eli liike tapahtuu taaksepäin. (toivottavasti kaikki tajusi)
4. ei mitään pysäytyksiä liikkeen aikana.

ks. äijän selkää niin uskot varmaan vielä paremmin :)

*Hanna* sanoi:
Ja reilusti taivutat eteenpäin. Mulla ittelläni "vaikeuksi" olla tarpeeks kumarassa. Tosin itsekkin vielä aloittelija, mutta tää olis mun vinkki :D

Vaikeudet loppuvat, kun tuet otsalla sopivassa kulmassa olevaan penkkiin.

Itse olen huomannut että pitää hieman joustaa niistä "ego" painoista että saa kunnolla tuntumaa selkään oikealla tavalla. Kun hieman tinkii painoista niin saan paremmin kropan pidettyä kasassa ja siten saa paremmin keskitettyä liikkeen selkään. Samoin säästyy alaselkä ongelmilta.

nevahood: t-tanko soutu tai siis kulmasoutu tangon päästä. Tuon voi tehdä noin kuin kerroitkin tai vaikka sitten niin että suoraan käsillä kiinni vuoro otteella. Ja vaikka vaihtaa sitten eri sarjoihin käsien järjestystä. On muuten ihan ok liike mutta hieman lähtee tuo taakse jäävä tangon pää liikkeelle.

Viimeksi muokattu:
2. hartioiden levyinen ote, vastaote, eli kämmenet tankoon päin
kämmenethän nyt on yleensä tankoon päin, mutta.. mihin suuntaan tuossa vaikka rystyset teillä osottaa? eteen vai taakse päin?

oottekos tehneet tangolla tämmöstä soutua, jossa laitetaan kahva (olikos toi nyt se v-kahva?) tangon ympäri ja soudetaan niin että menee jalkojen välistä tanko. kuva kertoo:

Liitteet

• kulmasoutu.gif
    kulmasoutu.gif
    4,2 KB · Katsottu: 7 011
nevahood sanoi:
kämmenethän nyt on yleensä tankoon päin, mutta.. mihin suuntaan tuossa vaikka rystyset teillä osottaa? eteen vai taakse päin?

oottekos tehneet tangolla tämmöstä soutua, jossa laitetaan kahva (olikos toi nyt se v-kahva?) tangon ympäri ja soudetaan niin että menee jalkojen välistä tanko. kuva kertoo:

Ite teen kyseistä liikettä ja mulla se tuntuu toimivan.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Heikki722 neuvoi mua joskus tekemään tuon kulmasoudun tangolla tosi kumarassa asennossa ja pienemmillä raudoilla. Tuolla tekniikalla mä löysin tuosta liikkeestä itelleni hiton tehokkaan selkäliikkeen. Jos teen vähän enemmän pumppimielessä, niin teen kumarassa jos taas isommilla romuilla, niin sitten vähän pystymmässä.

Teetkö Timba tuon selkä (lähes) lattiansuuntasesti? Ite ainaki saan näin paremmin tuntumaa. Ennen tein selkä pystymmässä ja ei tuntunu missään. Nykyään tuntuma on jo parempi, jos kokeilen sitä vanhaa tyyliä.

Jos salilta löytyy rintatuettu kulmasoutulaite,niin kannattaa kokeilla sitäkin.
Ite oon tykänny siitä,ei tuu alaselkään staattista rasitusta...

Kemmeri sanoi:
Vaikeudet loppuvat, kun tuet otsalla sopivassa kulmassa olevaan penkkiin.
Osaan kuvitella, että tuo aika suhteellisen koomisen näkoistä ::lol2:

Nevahoodin postin kuvassa oleva liike muuten rokkaa aivan saatanasti. Itellä toi kulmasoutu alkaa menemään aika persiilleen jos hitusenkin laittaa enemmän malmia kyytiin. Tolleen tangolla tehdessä se liikerata pysyy mukavasti kasassa ja on helpompi tehdä.

nevahood sanoi:

Tarviiko tuohon nyt ihan välttämättä sitä kahvaa? Jotenkin kun ajattelen, että onnistuu vallan mainiosti ilmankin, jos ei mitään kahvaa löydy. Kahvan kanssa ote on tietenkin varmasti parempi!?

Ilman kahvaa joutuu sitten tarttumaan itse tangosta kiinni. Silloin alkaa sen kiekon reuna hakkaamaan rintaan/suuhun liikkeen yläasennossa.

Tarviiko tuohon nyt ihan välttämättä sitä kahvaa? Jotenkin kun ajattelen, että onnistuu vallan mainiosti ilmankin, jos ei mitään kahvaa löydy. Kahvan kanssa ote on tietenkin varmasti parempi!?
Joo,onnistuu varmasti.Ite kumminkin tykkään saada"symmetrisen"otteen tangosta.

Äsken kävin kokeilemassa hieman salilla, vaikka ei kyllä saisi kun on lepopäivä :wall: niin huomasin ,että paras asento on ainakin näin äkkiseltään, mulla suht koht leveä haaraote ja kädetkin reilusti levällään, sekä melkein 90 asteen kumara. Tämä tuntui ottavan yläselkään (onko ne nyt sitten latsit vai mitkä ne oikein ovat) todella hyvin. Siis nyt oli kyseessä smith-laitteessa tehty kulmasoutu. Vapailla painoilla luulen, että asento olisi suht koht mahdoton :D

haba78 sanoi:
Jos salilta löytyy rintatuettu kulmasoutulaite,niin kannattaa kokeilla sitäkin.
...
yllättävän harvalta salilta se löytyy. paras laite mitä on selälle keksitty ikinä(siis se rintatuettu versio missä ollaan naama lattiaan päin, ei se istuttava versio).

kulmikset kandee aina tehdä aika pystyssä IMO, dorian tyyliin.

neutraali sanoi:
yllättävän harvalta salilta se löytyy. paras laite mitä on selälle keksitty ikinä(siis se rintatuettu versio missä ollaan naama lattiaan päin, ei se istuttava versio).

kulmikset kandee aina tehdä aika pystyssä IMO, dorian tyyliin.
Loistava vekotin, ikävä vaan että se tosiaan löytyy harvalta salilta.

Samaa mieltä, pystyssä vaan, Dorian style!

Back
Ylös Bottom