Kulmasoudun tekniikasta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Zamp
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
39
Millaisessa asennossa pitäisi olla kulmasoutua vetäessä? Onko aivan sama, onko selkä 90 asteen kulmassa jalkoihin nähden vaiko loivemmassa kulmassa? Käytännössä mitään vaikutusta? Itse en treenaa 90 asteen kulmalla, kun tahtoo vetojen lopussa selkä mennä niin palloksi kun olla ja voi. Mutta haittaako tuo loivemmassa kulmassa treenaaminen vai olisiko kehitys parempaa suuremmalla kulmalla?

En nyt mitenkään halua asia-aiheessa heittäytyä vastarannankiiskiksi, mutta käsittääkseni monilla ihmisillä on erittäin väärä käsitys kulmasoudusta....

Suurin ja valheellisin väite kyseisen liikkeen osalta on se, että melko pystyt asennot 70-45-astetta olisivat jotenkin huonoja. Kyseessähän on aivan eri liike kuin vaakatasokulmasoutu. Melko pystyssä tehdyt kulmasoudut käyvät varmasti monilla hyvin laajalle alueelle selässä. Miksi muuten treenivideoilla esim. coleman, yates, nasser ja savolainen sitten tekevät liikkeen melko pystyssä? Eivät he tee sitä siksi, että he hämäisivät ja sysäisivät muut tekemään liikkeen väärin(voittaakseen kisoja) vaan siksi, että liike on todella tehokas. On turha aina syyttää, jotain egopelleilystä, enemmistö varmaan haluaisi saada aikaan kehitystä ja piutpaut välittää mitä muut vieressä ajattelevät.

Kummalla tyylillä sitten saat paremman kehityksen? Et ainakaan saa huonoa kehitystä jos teet vaikka joka toisessa treenissäsi kulmasoutua melko pystyssä. Selkää kannattaa treenata monilla liikkeillä, koska liikkeethän käyvät hieman eri kohtiin oli sitten kyseessä mikä soutu, leuanveto tai maastaveto tahansa.

Samaa mieltä kannibaalin kanssa... mulla ei tosta vaakatasosoudusta tule ku paha mieli, vaikka kuinka huolellisesti tekee pienillä painoilla. tollanen 45 astetta huolellisesti latseilla vedettynä toimii mulle ---> mahtava tuntuma selkään ja seuraavana päivänä huomaa että on soudettu. voi käyttää myös isompia romuja. :blow:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom