minäkin olin joskus tuollainen kukkakeppi joka ei liho vaikka syö, en enää. Suuri osa työstä massanhankinnassa on se että totuttaa väkisin itsensä syömään enemmän kerralla ja useammin. Sitten jossain vaiheessa laihdutin muutaman kilon, tuntui että en laihdu vaikka en syö juuri mitään, että iän myötä varmaan aineenvaihdunta hidastunut
oikeasti kukkakepin ruokavalioon palaaminen ei vain tapahdu itsestään ja tuntuu että olisi koko ajan nälässä vaikka syö ihan paljonkin. nykyään 184/74 ja olen tyytyväinen, kauneusihanteet vähän muuttunut, nykyään laihat näyttääkin ihan hyvältä enkä näe itseäni enää alipainoisena kynäniskana, kummallista miten mieli muuttuu ja miten erilaisena voi itsensä nähdä.
Olen kyllä eri mieltä tuosta sokerin syönnistä jos massaa haluaa. Ongelmana kuitenkin on varmaan kohtuullisen suuri energiankulutus ja huono ruokahalu, ei pysty syömään tarpeeksi kun tuntuu pahalta. Helpommin massaa saa kun syö energiapitoisia välipaloja usein, vaikka banaaneja ja kevyt/täysmaitoon tehtyä kaakaota, pähkinöitä tai öljyä ihan reilustikin(ei ole kallista) jäätelö-proteiini-banaani-suklaa-jne... pirtelöitä ym ruokia, ja selkeästi hiilihydraattipainotteinen ruokavalio, paljon pastaa esim.
ja syö uudestaan ennen kuin on nälkä.
halutessaan karkkia ja limua pitkin päivää...
en tiedä terveellisyydestä mutta jos ei paino nouse helpolla niin tällaisilla keinoilla nousee kyllä, pääsee ainakin alkuun.
kaikki rahkat ja kaurahiutaleet ja raejuusto vaan täyttää mahan mutta kaloreita ei tule paljoa, painonnousu on kiinni vain kaloreista kuitenkin. Ja noin laihalla aloittelijalla huonollakin ruokavaliolla menee varmasti helposti kaikki syöty lihaksiin eikä läskiksi niinkään.
mielestäni tuollaiset reseptit "kaurahiutaleita...leseitä...rasvatonta sitä ja tätä...fun lightia... jne" on turhia sinunlaisillesi. kaloreita tulee hyvin vähän.
nämä on sitten vain minun mielipiteitäni ja moni on varmasti eri mieltä kanssani...
on kyllä totta että ei paino nouse jos syö muka paljon (pari kertaa päivässä ison lautasellisen ruokaa) ja lopun ajan on koko ajan menossa tai tulossa treeneistä ja kulkee kävellen ja pyörällä kaikkialle ja on liikkeessä ja jalkeilla koko päivän. sitten jos istuu aamusta iltaan tietokoneen ääressä ja käy välillä jääkaapilla niin kuka vaan lihoo.