Kukkakeppi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Downing
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
ajattele asia positiivisesti,

1. SAAT syödä enemän,

2. ei ole ylipainoa

3.Lihakset erottuu paremmin

Tosta kun saat lihasmassaa nii hyvä tulee

jhoo mutta mielummin olisin hieman ylipainoinen kuin luuviulu :D .. ja mitä syömiseen tulee, niin kaikki ihmettelevät että miksen lihoa vaikka syönkin paljon (muutaman vuoden ajan tuli joka päivä mässäilytä karkeilla, limppareilla ja sipseillä, eikä näkynyt missään). Äiskä varsinkin, kun sairaanhoitaja on. Ja on ehdottanu lääkärillä käyntiä... mutta nyt on karkit ja sipsit vaihdettu maitorahkaan ja raejuustoon :D

ja oon kyl huomannu et jonki verran lihaksia on alkanut erottua näil kotitreeneil, muttei kauheasti kuitenkaan...

Olen saman ikäinen, pari senttiä pidempi ja painan n. 68kg ja näytän kanssa kukkakepiltä. Vaikka haukkaria löytyy niin kädet ja jalat on niin pitkät niin näyttää siltä että en koskaan pääse tästä kukkakeppi asemasta eroon. Koitan syödä paljon ja terveellisesti mutta aika usein tulee syötyä epäterveellisesti ja liian vähän. Motiivia on harjoitella voimaa ja mennä tulevaisuudessa thainyrkkeilyyn, mutta itsetunno meinaa mennä useasti niin alas että ei enää kiinnostakkaan treenit. Unelmoin että joskus osaan hyvin itsepuolustusta ja ehkä meen kisoihin, mutta siihen on niin pitkä aika, että vähemmästäkin turhautuu.

Minä tunne kanssa tyyppejä jotka ovat laihoja vaikka syövät herkkuja paljon. He tosin sitten eivät syö normaalia ruokaa sen enempää. Ehkä geeneissä on vikaa? Tai jos et lapsena syöny paljoa ruokaa niin se varmaan myös näkyy murrosiässä. Omat neuvot: kreatiinia, paljon ruokaa, treeniä ja laske vaikka joka päivä painosi. Jos paino pysyy alhaalla niin syö vielä enemmän. Se on varmasti vaikeeta alottaa syömään kunnon ruokaa jos on tottunut herkkuihin. Älä syö enää karkkeja vaikka tarjottaisiinkin. Sokeri pistää väsyttään ja alentaa treenimotiivia. Tsemppiä!

Voin vaan sanoa, että monella teidän kaltaisilla asia tulee muuttumaan, kun vaan syö ja treenaa. Mä olin joskus niit laihoja poikia, mutta nyt on jo vähän toisen suuntaisia ongelmia :D Sais kaikki rasvat pois, ni olis aika kivaa.

Muistan kun painoi 60 ja risat ja sitä rataa, vaikka söin mielestäni paljon. Ja kyllähän mä söinkin paljon, mutten tarpeeksi usein suhteessa siihen, mitä kulutin... Se vaan on niin, ette nuoret klopit kuluttaa ihan sairaita määriä, kun ovat lähes aina menossa johonkin suuntaan.

minäkin olin joskus tuollainen kukkakeppi joka ei liho vaikka syö, en enää. Suuri osa työstä massanhankinnassa on se että totuttaa väkisin itsensä syömään enemmän kerralla ja useammin. Sitten jossain vaiheessa laihdutin muutaman kilon, tuntui että en laihdu vaikka en syö juuri mitään, että iän myötä varmaan aineenvaihdunta hidastunut:rolleyes: oikeasti kukkakepin ruokavalioon palaaminen ei vain tapahdu itsestään ja tuntuu että olisi koko ajan nälässä vaikka syö ihan paljonkin. nykyään 184/74 ja olen tyytyväinen, kauneusihanteet vähän muuttunut, nykyään laihat näyttääkin ihan hyvältä enkä näe itseäni enää alipainoisena kynäniskana, kummallista miten mieli muuttuu ja miten erilaisena voi itsensä nähdä.

Olen kyllä eri mieltä tuosta sokerin syönnistä jos massaa haluaa. Ongelmana kuitenkin on varmaan kohtuullisen suuri energiankulutus ja huono ruokahalu, ei pysty syömään tarpeeksi kun tuntuu pahalta. Helpommin massaa saa kun syö energiapitoisia välipaloja usein, vaikka banaaneja ja kevyt/täysmaitoon tehtyä kaakaota, pähkinöitä tai öljyä ihan reilustikin(ei ole kallista) jäätelö-proteiini-banaani-suklaa-jne... pirtelöitä ym ruokia, ja selkeästi hiilihydraattipainotteinen ruokavalio, paljon pastaa esim.
ja syö uudestaan ennen kuin on nälkä.
halutessaan karkkia ja limua pitkin päivää...
en tiedä terveellisyydestä mutta jos ei paino nouse helpolla niin tällaisilla keinoilla nousee kyllä, pääsee ainakin alkuun.
kaikki rahkat ja kaurahiutaleet ja raejuusto vaan täyttää mahan mutta kaloreita ei tule paljoa, painonnousu on kiinni vain kaloreista kuitenkin. Ja noin laihalla aloittelijalla huonollakin ruokavaliolla menee varmasti helposti kaikki syöty lihaksiin eikä läskiksi niinkään.
mielestäni tuollaiset reseptit "kaurahiutaleita...leseitä...rasvatonta sitä ja tätä...fun lightia... jne" on turhia sinunlaisillesi. kaloreita tulee hyvin vähän.
nämä on sitten vain minun mielipiteitäni ja moni on varmasti eri mieltä kanssani...
on kyllä totta että ei paino nouse jos syö muka paljon (pari kertaa päivässä ison lautasellisen ruokaa) ja lopun ajan on koko ajan menossa tai tulossa treeneistä ja kulkee kävellen ja pyörällä kaikkialle ja on liikkeessä ja jalkeilla koko päivän. sitten jos istuu aamusta iltaan tietokoneen ääressä ja käy välillä jääkaapilla niin kuka vaan lihoo.

masentaa mielen kun täällä porukat sanoo olevansa 70kg ja näyttävänsä kukkakepiltä xP ... ja kun äsken kävin vaa'alla niin se näytti 59kg...

huomenna olis kavereiden kanssa tiedossa pitsareissu... samalla vois ettiskellä jonkilaisen punttisalin matkan varrelta...

Tosiaankin :kuvia:, 30 kg lihasta kolmessa vuodessa...
Kyllä sitä massaa 3 vuodessa kerkeää ihan kivasti kertyä, jos aloittaa alipainoisena kunnon kuntosaliharjoittelun.

Itselläni taisi ensimmäisenä vuonna nousta paino 50 kilosta jonnekkin 67 pintaan ja pituutta oli se 170cm :) Tosin syömiset ja muut asiat oli kunnossa heti alusta asti.

Itse olen ruvennut käymään salilla vajaa kk sitten. Olen about 185cm 70kg mutta
näytän silti narulta ku on pitkä kroppa.

Ois kysymys tohon syömiseen... Tosiaan en todellakaan yllä niihin määrin varmasti mihin pitäisi enkä edes seuraa liikaa mitä syön. Täytyykö sitä syödä silti vaikka on jo täyteläinen olo, mutta ei loppujen lopuksi ole syönyt "tarpeeksi" varsinki nyt ku on kuuma ni oikee jaksa syödä kunnolla.

Vähä mietityttää toi mahan kasvaminen jos ruppee kunnolla syömää. Pelaan kyllä futista ja muita kesä harrastuksia sillon tällö mut mut... jos täytyy syödä enemmä mitä kuluttaa ni eikö siinä väkisinki liho :O

Itse olen ruvennut käymään salilla vajaa kk sitten. Olen about 185cm 70kg mutta
näytän silti narulta ku on pitkä kroppa.

Ois kysymys tohon syömiseen... Tosiaan en todellakaan yllä niihin määrin varmasti mihin pitäisi enkä edes seuraa liikaa mitä syön. Täytyykö sitä syödä silti vaikka on jo täyteläinen olo, mutta ei loppujen lopuksi ole syönyt "tarpeeksi" varsinki nyt ku on kuuma ni oikee jaksa syödä kunnolla.

Vähä mietityttää toi mahan kasvaminen jos ruppee kunnolla syömää. Pelaan kyllä futista ja muita kesä harrastuksia sillon tällö mut mut... jos täytyy syödä enemmä mitä kuluttaa ni eikö siinä väkisinki liho :O

Itselläni oli sama ongelma, ja en halunnut väkisin syödä. Rupeet vaan syömään useammin, tulet yllättymään kuinka nopeasti voit jälleen syödä kunnolla. Ja sit kun keho tottuu tulee jo nälkä 1.5-2 tunnin päästä :)

Tällä hetkellä on sitä "ongelmaa", että en syö tarpeeksi saadakseni lisää painoa. Lihasta tulee lisää, mutta samalla tulee läskiä ja paino ei ole noussut pitkään aikaan jostain 65kg(/181-183cm) mitoista. Ideanahan oli se, että 10kg tuli varmaan murrosiän kehityksen puolelta, mutta salilla ja syömisellä oli osuutta. Oikeastaan pituutta on tainnut tulla 5 cm tosta, jos jotenkin tähän liittyi.

Mieluisasti saisi ne mitat jonnekin 185cm/75kg. Taitaisi aika ihannemitat olla. No, kaikki aikanaan kaiketi sitten.

Ruokailu on sellaista pelkkää napsimista ja yksi kunnollinen ruokailu on kotona päivässä. Nyt ei ole sitä koulun ruokaakaan lomalla :P . Napsin aina jotain ruisleipää tai muuta erikoista paskaa ja proteiinin määrää en osaa arvioida, mutta liian vähän kuitenkin, jos ajatellaan sillä 2g proteiinia per painokilo systeemillä.

Rahkaa teen aina välillä ja sehän ei kyllä valmiina säily kovin kauaa, kun se sitten naamaan vedetään. Perusruokana joku kana on melkein missä vaan ihan helvetin hyvää myös.

No, antakaa jotain pieniä vinkkejä, millaisia aterioita kannattaisi tehdä itselle kotona keskellä päivää, kun se ruisleivän ja hedelmien napsiminen ainoastaan nälkään ei johda mihinkään.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Saa nähdä. Kunnon ruoka mielestäni ftw mieluummin, kuin että jotain nappeja, joissa on protskut vetää :) . Ehdottakaa jotain hyvin itsetehtäviä väälipalan tapaisia, joista saap mm. sitä proteiinia paljon. Joku rahka on simppeli tehdä ja maustaa, mitäs muuta? Eihän se leipä paskinta ole, raejuustoa pitää kokeilla, mihin se soveltuu (muistaakseni aika hyvää, mitä joskus maistellut), tonnikalasta en oikein perusta.

Etsä napeista vedä protskua. Ja osta ihan suosiolla lisäprode vaan. Ei se oo mitään proteiinihormoonia joka tuhoo sut.

Ja kananmunat, maitorahka, raejuusto, tonnikala, jauheliha, kana, maito, gouda juusto, jotku makkarat. ohan nuita.

Saa nähdä. Kunnon ruoka mielestäni ftw mieluummin, kuin että jotain nappeja, joissa on protskut vetää :) . Ehdottakaa jotain hyvin itsetehtäviä väälipalan tapaisia, joista saap mm. sitä proteiinia paljon. Joku rahka on simppeli tehdä ja maustaa, mitäs muuta? Eihän se leipä paskinta ole, raejuustoa pitää kokeilla, mihin se soveltuu (muistaakseni aika hyvää, mitä joskus maistellut), tonnikalasta en oikein perusta.

Tee munakokkelia mikrossa, menee tasan 3.5 minsaa. Vaikka 5 munaa, snadisti maitoo ja sekasin ja astiaan ja mikroon 1 min, sekoita, 1 min, sekoita, 1 min sekoita ja valmis on.

Joo ei ole ennakkoluuloja lisäravinteisiin, kun kerran on samaa mitä sieltä ruuastakin saa se tavara.

Pitää hankkia jääkaappiin vähän monipuolisempaa ja vetää sitä sitten päivän varrella.

sellaiset 10 kiloa kun saisi näin "aluksi", niin jo olisi kiva... tänää lisäsin ruoka ohjelmaani lisävalapalaksi saman ku aamias aterian eli kaurahiutaleita ja paahtiksia.. ja äiskän kehoituksesta raejuustoa...

lisäksi tein pieniä mittailuja kropastani ja saas nyt nähdä kesäloman jälkeen onko tuloksia syntynyt...

Sun täytyy venyttää sitä mahalaukkua eli ruokaa vaan! ;)

Ikinä en ole salilla käynyt. (Asun maalla)--> mutta syömällä raejuustoa ja paljon vähärasvaisia liharuokia. Punnertamalla n.50 punnerrusta päivässä ja leukojakin parikymmentä. vatsalihaksia liki 300 saa jo melko paljon aikaan. :) oma treenini on kutakuinkin tuollainen. Löytyy minulta semmoinen kepeä 10kg tanko painoineen yht. 40kg, muttei lisäpainoja siihen, joten sillä ei pitkälle pääse, vähän noita taittoja ehkä... Aerobisena käyn joka päivä futaamassa ja lenkkeilen joskus jopa miltei joka päivä 6km lenkin, mutta se nyt vaikuttaa lähinnä jalkoihin (Oon 177cm 77,6kg)os haluut massaa niin ruoka on kyllä todella tärkeä. Vaatii vain hieman sitoutumista ja jaksamista reenin kanssa.

Todellakin futarina ei edes kannata olla mikään kaappi...

Jos ei savonlinnasta löydy salia, niin tänne kerimäelle vaan. :thumbs: Ilmanen (ei mikään erikoinen) ja tosi halpa (semmonen perushyvä) sali löytyy. Polkaset vaan pyörällä tänne nii tulee alkulämmittely samalla. :lol2:

Kukaan toivottavasti ei pahastu jos pieraisen tämän vanhan topicin takaisin pinnalle kuukausien jälkeen. Elikkäs aiemmin kun paino ongelmia on ollunna ja on edelleenkin, mutta paranemaan päin on tilanne menossa. Tämän topicin perustamisesta lähtien on tullut painoa about 5kg lisää ja olen tyytyväinen, (painoa about 60kg) mutta enemmän saisi toki olla. Vähintään 70kg tuntumille pitäisi päästä. Salilla tulee käytyä, mutta melko harvoin sinne kiireiltä ehtii ja ruokaakin on tullut lisättyä päivä ohjelmaan. Kotonakin löytyy edelleen nuo pienet painot, joita tulee myös nosteltua aina kun ehtii. Tuloksia siis on näkyny muutaman kilon verran. Mutta tässä pari päivää sitten aloin ottaa käyttöön näitä protskupatukoita... tällä hetkellä olen tutustunut easy body protein bar:iin ja Profx:iin. Ihan edullisuuden nimissä näitä ostelen, joten kysynpä vain ja varmistan että kannattaahan näitäkin popsia? Ja että näitä sitten kantsii syödä ihan päivittäin vai aina kun on salipäivä? ... kiitoksia

Proteiinipatukat ovat ihan hyvä lisä silloin kun muuta ravintoa ei yksinkertaisesti ole saatavilla. Noiden sisältämä hiilari on käytännössä pelkkää sokeria, mutta eipä se bulkilla haittaa. Itse popsin noita silloin, kun tarvii jotain proteiinipitoista evästä vetää ja ruokailujen väli venyy ja muuta ruokaa ei ole saatavilla.
Ja noiden edullisuudesta voi kanssa olla montaa mieltä. Aika kalliita verrattuna jauhoihin ja perus ruokaan.

Mutta tässä pari päivää sitten aloin ottaa käyttöön näitä protskupatukoita... tällä hetkellä olen tutustunut easy body protein bar:iin ja Profx:iin. Ihan edullisuuden nimissä näitä ostelen, joten kysynpä vain ja varmistan että kannattaahan näitäkin popsia?

Patukat on todella kalliita verrattuna "jauhoihin" (jos siis proteiinimäärä/euro on mittarina). Kannattaa ennemmin hankkia jotain perus heraproteiinia jauheena ja säästää rahat vaikka lisäpainoihin :)

Tärkeintä on yrittää pitää perusruokavalio hyvänä ja tuolla proteiinilla voi sitten vähän nostaa koko ruokavalion proteiinipitoisuutta.

Suositut

Back
Ylös Bottom