Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
latku sanoi:samaa mieltä
Joo oli kyllä ihan hyvä dokkari, kannattaa katsoa vaikka ei räpistä tykkäiskään.voimapesä sanoi:Tupac resurrection itselläni on tietokoneella ja ilmestyy suomiteksteillä dvd:lle 17.11
Todella hyvä dokumentti! Suosittelen lämpimästi
kiewi sanoi:Rap-musiikki elää täysin imagolla.
Angelos sanoi:Perustelisitko tämän? Vai etkö tiedä, että on muutakin räppiä kuin gangstarap, joka sekään ei kylläkään elä "täysin imagolla".
kiewi sanoi:Joo voin yrittää perustella.
Räpissä se rytmi ja tausta on vain rytmittämässä sitä sanomaa jonka naapuri haluaa kertoa, toisin kuin musiikissa jossa laulun sanat ei ole niin suuressa roolissa. Ja koska ne samat itkut on itketty miljoona kertaa ja kaikki taustat on kierrätetty tuhat kertaa niin kaikkein eniten räpissä merkitsee esiintyjän imago. Väittäisin että merkitsee täysin.
Kuuntele nyt vaikka "kunnon rappia" eli run-dmc:tä. Musiikillisesti aivan "shittiä".
Väitän, että jos etsitään musiikkilajia jonka ihminen suurimmalla todennäköisyydellä hylkää aikuistuttuaan, niin se on rap. Sitten kun ihminen on löytänyt itsensä niin se ei enää tarvitse uhoajamolottajaa taustamusiikiksi. Teineihin toi uppoo mikä on ihan normaalia, mutta siinä vaiheessa kun ihminen alkaa kuunteleen musiikkia sen takia miltä se kuulostaa, eikä sentakia mitä se edustaa niin räppilevyt jää ullakolle pölyttyyn.
Pforce sanoi:hei support the gangstas! smoke weed, kill bitses, fucking fuk hous!
Kyllä tommonen shitti iskee musassa kun se vedetään oikeella asenteella, ja aika monet sitä heittää ihan läpällä! Ite oon "hoppari" ja Mike sano tuola aijemmin että ei oo mitään välii mitä vaatteita pitää päällää suhteessa musiikkiin. Noh, mä ainakin pidän puolipersehousuja ku hip-hop on semmonen elämäntapa. Löysät vaatteet on mukavemmat päällä ja jos siitä ite pitää ni eihän siitä muitten sitte tarvikkaan.
Liian pelleilyksi tän hip-hop jutun kans ei saa päästä. Jos joku 11v pitää lököjä kaneja jalassa ja huutaa mulle "pikku-g on paras ja west side for life" ni kyll alkaa keittää.. Ihan paskaa se tommonen on. Pitää tietää jotain siitä "kulttuurista" ja siihen kuuluu musa, bboyt, mct, vaatetus, djt kaikki mahollinen.. no menipä taas jauhannaks
ja turha napista tosta "hip-hop on mulle elämäntapa" varmasti kliseistä mutta en mä osaa sitä paremminkaa sanoa
kiewi sanoi:siinä vaiheessa kun ihminen alkaa kuunteleen musiikkia sen takia miltä se kuulostaa, eikä sentakia mitä se edustaa niin räppilevyt jää ullakolle pölyttyyn.
kiewi sanoi:Katselin hiljan jonkun niistä sen seitsemästä dokkarista tupakin elämästä. Tämä oli tehty hyvin puolueellisesti tupakin puolesta ja häntä ihannoiden. Silti kaverista saa ihan dorka kuvan. Nuorena poikana päähän potkittu idealistireppana: "rahat pitäs jakaa tasan...miks rikkaat on rikkaita ja köyhät jöyhiä on se niin väärin". Sitten kun tuli vähän nimeä niin kaveri oli ihan tavallinen öykkärineekeri joka unohti totaalisesti idealisminsa ja huusi vaan alentuvasti kuinka tää nigga on vielä täälä ja sillä on isoin ase.
Ja mikään ei ole parempaa mainosta rapparille kuin kuulan ottaminen itteensä tai murhaaminen. Tupak murhas kaksi poliisia...eipä paljon tarvi pojan enää pönkittää imagoaan. Rap-musiikki elää täysin imagolla. Ja rappia tupakin alkutuotanto olikin, kunnes sitten myi ne vähäiset jäljellä olevat idelismin rippeensä ja alkoi tekemään hiphop-rallatuksia joilla on jo jotain tekemistä musiikinkin kanssa. Tekipä muutaman aika hyvänkin biisin...tuskin itse kuitenkaan niitä kirjotti.
Voimapesälle voisin sanoa, että marlon brando ei kuitenkaan siviilissä murhannut poliiseja ja hakannu neekereitä...tai antanu haastatteluja ihan pöllyssä niinkun tupak. Kaveri oli kokoajan joko maripöllyssä tai amfetamiinissa...riippuen oliko töissä vai vapaalla. Toi vertaus kuulostaa ihan hienolta mutta ei siinä ole mitään järkeä kun sitä hetken ajattelee.
Jaa. Mitä sitten?voimapesä sanoi:Kuunteleppas Makaveli albumilta biisi nimeltä White Man'z World, all eyez on me albumilta vaikkapas Life Goes On. Biiseissä ei nyt suoraan viitata köyhyyteen.
voimapesä sanoi:Tupac kirjoitti itse biisinsä, enkä sano tätä vain koska se lukee levyvihkosissa vaan koska monet eri rap-artistit ja tuottajat ovat kertoneet kuinka nopea tupac oli kirjoittamaan sanoituksia, mainittakoon esimerkiksi Biggie Smalls aka Notorious B.I.G joka kertoi että tupac oli kirjoittanut muutaman biisin kun kävi istumassa paskalla.