- Ikä
- 43
Palkkaa saisi ansionsa mukaan kuten myös lomat ja työajat. Joillekin "korvaamattomille" kavereille tämä ei varmaan tekisi hallaa, mutta matalapalkka-alan duunareita ja keskiluokkaa luultavasti työllistettäisiin vuositasolla aivan eri tavalla. Aika hyvin sen pystyy huomaamaan ihan sivistysmaistakin että mites ne lomat ja työviikon tunnit pyöriikään ilman liittoja...Ilman ammattiliittoja jokainen saisi palkkaa ansioidensa mukaan. Tuo on paksua ammattiliittojen paskaa. Kysykää vaikka ahosen joukolta että mites olisi oman palkan (=liiton jäsenten jäsenmaksujen kulutus) katkolle laitto nykytilanteessa?
Miten kukaan voi perustella nykyaikana tuon väitteen? Kaikki voi netin kautta jakaa nykyään esim palkkainfoa. Itse olen pitkään harkinnut liitosta lähtemistä esimerkiksi siksi kun ei kiinnostaisi vasurihomojen vaalikampanjoita rahoittaa...
Ammattiliitothan hoitaa muidenkin asioita kuin pelkästään liittoon kuuluvien joten sikäli luulisi olevan sun aika helppo irtaantua siitä. Hyvä systeemi tietty olisikin, että joku yleiskorotus ja loma-ajat koskisi ainoastaan liittoon kuuluvia, mutta ei taida tällaista olla tulossa... Näkyisi siten aika konkreettisesti hyöty.
Kansan valitsema hallitushan nostaa aina alkuun omia palkkoja ja sen jälkeen päättää mikä omalle navalle sopii parhaiten. Aivan sama ketä siellä istuu, lopputulos on kuitenkin tuo.Mikä kansan valitsema hallitus mitään tuollaista ylipäätään uskaltaisi päättää?
Lopputuloksen vinkkiä voi kattoa maista joissa ei ole järjestäytyneitä ammattiliittoja. Itse pidän parempana että on iso järjestäytynyt joukko joka neuvottelee isoja yrityksiä vastaan.