Dragon sanoi:Ymmärsinkö nyt oikein, että luontoa saa suojella vasta, kun asuu maatilalla, jossa on 4 lehmää, muutama sika, sonni, pässi, suomenhevonen, 20 kanaa + kukko, Valmet kyntöauralla ja sänky on heinäladon vintillä haarapääskyn pesän vieressä. Peltoakin on hyvä olla muutama hehtaari - ruista tietysti ja saunassa porisee sahtipannu.
Ymmärsit. Ja lisäksi lapsilla pitää olla valkoinen tukka ja jussipaita. Ruuassa on aina lihaa ja hippilitkuja ei harrasteta. Telkkarista kanava vaihdetaan aina kun siellä on ruotsinkielistä ohjelmaa.
Dragon sanoi:Niin siitä voidaan päätellä, että ollaan pesäpaikan läheisyydessä ja suomen laissa on määritelty, että liito-orava on uhanalainen laji ja sen reviiri on luonnonsuojelulain nojalta suojeltua aluetta. Humanteri on siis hyvä ja menee vaan rauhassa vessaan takomaan, jos ei niiq oravan kohtalo kiinnosta..
Kerro mulle liito-orava kannan tarkka luku. Nooh, annappa tulla. No minä voin kertoa. Sitä ei kukaan tiedä ! Arviot ovat jotain 10000 - 30000 yksilön/parin välillä. Siis mitä ! ...jotain välillä 10000 - 30000 ! Tämä tarkoittaa sitä että aina kun kyseisen eläimen paska löytyy jostain, menee kyseinen alue toimenpide kieltoon. Kyynikko kun olen, niin pidän mahdollisena sitä että tällä liito-orava, paska, havainto yms. tehdään tahallista haittaa osassa tapauksista.
Tarkennettakoon loppuun että itse liito-orava on mahdottoman nätti otus, olen vaan allerginen näille wannabe-luonnonsuojelijoiden ylilyönneille.