Kuka korvaa lapsen luvattoman tatuoinnin?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Javu
  • Aloitettu Aloitettu
Jortsu sanoi:
Tatuoija korvatkoon. Tatuoinnin ottamiseen pitäisi vaatia täysi-ikäisyys tai vanhempien suostumus. 15-vuotiaana kun tulee tehtyä asioita joita katuu vanhempana.

Kun ei mitään virallista lakia ole olemassa niin aika vaikea on korvausta vaatia, ellei nyt tatuoija ole harvinaisen "höveli".

Ammattimaiset tatuoijat eivät tee tatskoja alaikäiselle ilman selvää vanhempien lupaa.

Ammattilaisen ja tatuoijan välillä on eroa. Jokainen jolla on kone ja mustetta ei ole ammattilainen.

Festareilla varsinkin on monenlaista väsääjää.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Joku sanoi etteivät ammattilaiset tatuoijat tee tatuointia ilman lupaa alaikäiselle. ei se nyt aina niinkään ole. Itse menin ottamaan tatuointia viime vuonna eräälle tatuoitsijalle ja kun se ei kysynyt multa mitään lupia niin sanoin, että aiotko sä katsoa tän lupalapun? Se oli ihan ihmeissään ja sanoi: ai ootko sä vasta 15vuotias? Eipä tullu tatuointia siltä reissulta, koska se tyyppi sanoi ettei tee ennen kun oon 18 vuotias, sillä voi tulla raskausarpia kuntosalin takia..
Onko kenellekään joka on ottanu 15 vuotiaana tatuoinnin tullut raskausarpia?

Jep, :wall: on tatuoija jos ilman vanhempien suostumusta teki kuvan.
Toisaalta eihän se ole luovalle nuorelle homma eikä mikään väärentää iskän tai äiskän allekirjoitus lupalappuun...

Sitten on pakko lisätä, että otin ensimmäisen kuvani 15- vuotiaana ja ei vielä tähän mennessä ole kaduttanut pätkääkään. Tosin tuota tatskaa ei otettu missään kapinointi mielessä, äiti oli mukana ja kuvan teki tuttu tatuoija. :)

Ironangel sanoi:
Sitten on pakko lisätä, että otin ensimmäisen kuvani 15- vuotiaana ja ei vielä tähän mennessä ole kaduttanut pätkääkään. Tosin tuota tatskaa ei otettu missään kapinointi mielessä, äiti oli mukana ja kuvan teki tuttu tatuoija. :)
No sehän on sööttiä että äiti piti kädestä kun tehtiin tatuointi. Pistettiinkö äitiliinille samalla reissulla perhosen kuva pakaraan?

Niin oisin mäkin tehnyt. Ei mulla ollut mikään kapinointi mielessä vaan olin harkinnut jo kauan ja lupa oli kyllä vanhemmilta
Nooh, kerkiäähän ton saada sit kun on enemmän ikää :rolleyes:

D.Yates sanoi:
No sehän on sööttiä että äiti piti kädestä kun tehtiin tatuointi. Pistettiinkö äitiliinille samalla reissulla perhosen kuva pakaraan?

Ei ole kenenkään tarvinnut kädestä pitää vielä tähän mennessä.
Ja äitiliinillä ei ole muuten yhtään perhosen kuvaa, ei pakarassa tai missään. Samoin ei myöskään minulla.
Olipahan mukana sanomassa mielipiteensä kuvasta, kun satuin vielä olemaan alaikäinen silloin.

Ja sinun ongelmasi oli? Kenties äitisi pakarassa oleva mauton perhos tatuointi?

Pavetti sanoi:
Onko kenellekään joka on ottanu 15 vuotiaana tatuoinnin tullut raskausarpia?

Itse otin 16 ja 17vuotiaana olkavarsiin, luvan kanssa. Ei ole tapahtunut tatuoinneissa muutoksia, joita silmillä huomaisi olkavarren noin 10cm kasvun seurauksena. Riippuu varmaan mihin tatuinnin ottaa. Etuolkapäästä kainalonkautta rintaan menevä tatuointi voi mennäkin vituiksi kasvun myötä.

Liekö niin, että tatuoijat, vaikka ovatkin tatuoineet myös alaikäisiä, eivät ole minkäänlaista tuomiota vielä ikinä Suomessa saanut ja niimpä jatkavat tatuoimista kunnes siitä selkeä lakipykälä kirjoitetaan. Eli vasta todellisen rangaistuksen uhalla tatuoijat alkaa kyselemään niitä lupalappuja. Raha on aina rahaa ja pienestäkin tatuoinnista se 100e tulee helposti.

Ei ammattitaitoinen tatuoija tee tatuointia alaikäiselle ainakaan ilman mamman lupaa. Ammattimaiset tatuoijat eivät myöskään tee kiinalaisia kirjaimia, suomileijona tatskoja eikä perhosia lonkkaan.

:thumbs: ?

Stailivirhe sanoi:
Itse otin 16 ja 17vuotiaana olkavarsiin, luvan kanssa. Ei ole tapahtunut tatuoinneissa muutoksia, joita silmillä huomaisi olkavarren noin 10cm kasvun seurauksena. Riippuu varmaan mihin tatuinnin ottaa. Etuolkapäästä kainalonkautta rintaan menevä tatuointi voi mennäkin vituiksi kasvun myötä.
Raha on aina rahaa ja pienestäkin tatuoinnista se 100e tulee helposti.

Totta. Rintalihasten ja olkavarren alueelle saattaisi tosiaan tulla niitä arpia Mä olisin ottanut oikeeseen käsivarteen. Tuskin siihen mitään raskausarpia nyt olisi tullut
Niinpä. Mun sisko otti käsivarteen semmoisen omasuunnitteleman kotkan ja se makso muistaakseni 160 euroa vaikka ei ollut edes iso.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom