Kuka ihminen ansaitsisi kuolemanrangaistuksen?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu
Sininenporkkana sanoi:
mutta kaikki jotka tekee lapsille pahaa, vois kyl käydä muiluttamassa saunan takana...

Juu, meinasin taannoin oksentaa, kun insesti-isä sai teostaan ensikertalaisena aika lievän tuomion, pari vuotta ehdollista tai jotain.
Tosin hän oli käyttänyt lastaan hyväksy jotain 250 kertaa, mutta oli silti ensikertalainen....
Mun mielestä se oli ensikertalainen sillä ekalla kerralla,
ja loput 249 kertaa ei enää ensikertalainen.

Mut sen ois pitänyt kai raiskata toinenkin lapsi, jotta ois ollut muuta kuin ensikertalainen.
Mutta silloinkin kyseessä olisi ollut vasta 1-numeroinen määrä uhreja, joten oisko tuosta sen kummemmin rangaistu.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
erkjetter sanoi:
tai tekiältä poistettaisiin rikoksentekoon kätetty ruumiinosa. esim raiskaajalta penis, törkeältä pahoinpiteliältä kämmen. ryöstäjältä sormi tai pari.

Tai aivot..?

Oikeasti olen kuolemanrangaistusta vastaan kaikissa olosuhteissa.

erkjetter sanoi:
korruptoituneilta politikoilta.

ompa vaikee sana, 2 edittiä piti ottaa ennenkun meni oikein.

Paitsi että se on vieläkin väärin :D

Poliitikoilta

Pedofiilit saisi kaikki tappaa. Tai ei, ehkä niiltä voitaisiin katkaista penis ja vaikka kiduttaa pari päivää. Tai no, vois ne sitten lopuksi tappaa.

SniffDaddy sanoi:
Kuolemanrangaistuksen ansaitsee se, kuka aikanaan nussi mun PV:n.

VITTU KOSKEPPA SIIHEN NIIN MUN ISÄ AMPUU SUA SINKOLLA!!!111##¤4 :curs:

Hyvin monikin ihminen ansaitsisi varmasti kuolemanrangaistuksen. Ei vain löydy ketään, joka olisi oikeutettu kyseisen rangaistuksen tuomitsemaan tai panemaan täytäntöön.

No tietenkin kaikki pedofiilit ja muut paskat on jo mainittu. Kyllä. Listaan lisäisin vielä kaikki paskapojat ja pummit, jotka loisii ja elää tämän yhteiskunnan ja veronmaksajien rahoilla ja aiheuttavat muille vain toistuvasti haittaa ja riesaa rötöksillään. Perkele, ne kaikki joista ei ole yhteiskunnalle mitään hyötyä, vain haittaa! Tähän keskusteluun en lähde enempää mukaan. Räjähtää verisuoni päästä.:curs: :curs: :curs:

Täähän onkin varmasti pitkäikäinen threadi.

Ps. Mun mielestä kaikki väkivaltaiset ihmiset

Naene sanoi:
...
Rankaisujen koventaminen on yleensäottaen johtanut rikosmäärän nousuun, ja rankemmat rankaisut ovat yleensä johtaneet raaempiin rikoksiin, joten sinällään en muuttaisi mitään... vaikka tuomiot vaikuttavat aika lepsuilta. Jenkkien 3 strikes-periaate tosin voisi toimia muuallakin.

Ensin kirjoitat kovien rangaistusten johtavan raaempiin rikoksiin, sitten nostat pöydälle kolmesta poikki-periaatteen. En tietenkään tiedä tarkoititko, että Suomessakin pitäisi jakaa kolmannesta kiinnijäämisestä tuomio, joka vastaisi tuplaa "suomalaisesta elinkautisesta", mutta ilmeisesti kuitenkin ehdotit taparikollisten kovempaa kohtelua? -Eikö tämä johtaisi rikosten raaistumiseen?

Tää tulee enemmän kysymyksenä, kuin vastaväitteenä. Muistanko oikein, jos väitän sun lukevan lakia tai jotain siihen liittyvää?

Ne, jotka väittävät että kuolemanrangaistus ei ole tarpeeksi ankara, että "siinä pääsee helpolla"....

Minä mielummin eläisin vankilassa ilman mahdollisuutta vapauteen 40 vuotta kuin kuolisin. Niin kauan kuin olen elossa, minulla on sentään toivoa. Presidentit vaihtuu, lait muuttuvat, yleinen moraalikäsitys kehittyy. Mutta jos on kuollut, on kuollut. Muutut elävästä olennosta kasaksi multaa ja pariksi riviksi valtion asiakirjoissa ja sanomalehdessä. Sitten unohdut. Silloin ei mikään asia maailmassa voi muuttaa tätä faktaa.

Mixu sanoi:
Minä mielummin eläisin vankilassa ilman mahdollisuutta vapauteen 40 vuotta kuin kuolisin. Niin kauan kuin olen elossa, minulla on sentään toivoa.
Yhdysvalloissa muutamat syytetyt ovat itse pyytäneet kuolemantuomiota elinikäisen ilman mahdollisuutta ehdonalaiseen sijaan. Tämä johtuu siitä, että elinikäisen tuomion saaneilla ei juurikaan ole sitä toivoa vapaudesta. Lakimiehet keskittyvät lähes ainoastaan kuolemantuomion saaneiden vankien valituksiin.

Kostaja X sanoi:
Ensin kirjoitat kovien rangaistusten johtavan raaempiin rikoksiin, sitten nostat pöydälle kolmesta poikki-periaatteen. En tietenkään tiedä tarkoititko, että Suomessakin pitäisi jakaa kolmannesta kiinnijäämisestä tuomio, joka vastaisi tuplaa "suomalaisesta elinkautisesta", mutta ilmeisesti kuitenkin ehdotit taparikollisten kovempaa kohtelua? -Eikö tämä johtaisi rikosten raaistumiseen?

Tää tulee enemmän kysymyksenä, kuin vastaväitteenä. Muistanko oikein, jos väitän sun lukevan lakia tai jotain siihen liittyvää?

Tottahan tuo on. En tiedä miten se vaikuttaisi, kun ensimmäiset rikokset tuomittaisiin normaalilla tavalla, miten kriminologiaintoilijat tuohon vastaisi. En tiedä mikä osuus Suomen vangeista on sellaisia jotka ovat löytäneet itsensä ennenkin vankilatiloista samankaltaisista rikoksista tuomittuina, mutta vastaava vankilakierre on niin toivotonta, etten tiedä miten tämänlaiset rikolliset saataisiin parhaiten pysymään kaidalla tiellä pahemmin horjuttamatta systeemiä, vai onko se edes mahdollista.
Luen lakia, mutta Suomen rikosoikeutta en ole koskenutkaan. Ainoastaan Amerikan, Englannin ja kansainvälistä rikosoikeutta.

Helppohan sitä on sanoa, että kaikki raiskaajat, terroristit, kansanmurhan suunnittelijat, kansanmurhan toimeenpanijat, huumehöyry-kuskit, kännissäajajat jne. saisi tuomita ähkötuoliin/piikkilopetukseen/niskalaukaukseen jnejnejne.

Itse kokisin lähimmäksi oikeaa silmä silmästä -periaatteen, jolloin tappajat saisivat kuolemanrangaistuksen. Samaan luokitukseen kuin murha kuuluvat kuitenkin mielestäni esim. raiskaus ja kidutus, jotka itseasiassa tuntuvat jopa pahemmilta kuin murha. Mihin vedetään raja?

Nakkikioskiryöstäjältä nirri pois? Ei taida istua kenenkään oikeustajuun.
Raiskaaja kylmäksi? Monikin olisi tätä mieltä.
Murhaaja kuuden jalan syvyyteen? Varmasti suurin osa hyväksyy.

Vaan mitenkä todistat vedenpitävästi jonkun murhaajaksi tai raiskariksi? Ei onnistu läheskään kaikissa tapauksissa. Jossain vaiheessa se kuitenkin tulee tapahtumaan: viaton tapetaan rikollisena. Tästä syystä en itse hyväksy kuolemantuomioita.

Fiksuin ratkaisu, jolla rikoksentekijä voitaisiin saada edes osittain "korvaamaan" tapahtunut (joka sinällään ei ole mahdollista) olisi pakkotyö. Pelkkä vankilassaolo maksaa valtiolle niin törkeästi, ettei se ole järkevää, elleivät vangit siellä tee jotain hyödyllistä. Mutta kuinka paljon/rankkaa työtä vangeilla voi teettää? Entä pitäisikö maksaa edes jonkinlaista palkkaa, vaiko toimia periaatteella "oma moka, nyttepä kärsit nahoissas kahta kauheemmin"? Ns. hyvissä oloissa, eli sellaisissa, joissa he saavat jonkunlaisen korvauksen työn laadusta, he voisivat pysyä motivoituneina ja ehkä jopa oppia, että työ tuottaa tulosta. Osahan tämän tietää jo valmiiksi, osa ei, ja osa ei koskaan tule oppimaankaan. Keskitysleirioloissa taasen vangit saadaan niin katkeriksi, että siitä ei tule mitään. He oppivat vain vihaamaan "valtaapitäviä" ja kaikkia muitakin siinä sivussa.

Loppukirjoitus: Tulipa pitkä teksti, varmaan sekavakin, mutta tiivistettynä: Ei kuolemantuomioita (koska oikeusmurha tulee jossain vaiheessa kuitenkin tapahtumaan), vaan "pakkotyötä", josta sekä valtio että vangit hyötyvät.

Suositut

Back
Ylös Bottom