Kuivattu jauheliha!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 20129
  • Aloitettu Aloitettu
Jenkkiläisissä musklelehdissä hauskoja Beef Jerky mainoksia ollut joskus. "Ajalta kun miehet oli miehiä eikä ollut hifilisäravinteita". Taustalla joku intiaanipäällikkö mallia Juokseva Susi.

Olis hauska tietää tosiaan löytyykö Vinlandiasta jostain kaupasta, vois olla ihan hauska ostaa joskus naposteltavaksi. Vois jengi kattoo kun repäsee tollasen esille muiden nätystäessä jotain snikkerssiä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
mappana sanoi:
Ei nyt millään pahalla, mutta oletko katsonut monta prosenttia lihaa niissä on? URPO!!! eihän sitä proteiinia vaellus safkoissa tarvi ees olla niin paljoa (kehitystä kun ei siellä olla hakemassa vaan 10 päivän TUSKAA) kun ei siellä tarttee kun sitä hiilarii. Protskut saadaan muista lähteistä. :)

sori

Kun aloitit tän threadin teon puhuit että tosta saa hyvän iltapalan, keskustelu ei vielä ollut kaartunu mihinkään vaellukseen!! :arvi:, eli jo sihan body safkaksi iltapalaksi kuivattelet niin sit saat kyllä kuivatella sitä lihaa kilokaupalla että se menis rahkan sijasta. :offtopic:

BeefJerkeykuivaliha.jpg

Tuosta ei oikein ota tolkkua pakkauskoosta. Tekstissä mainitaan, että 25g vastaa 80 grammaa tuoretta lihaa, eli olisko pussin koko sitten 25g? Jos on, niin aivan törkeän hintaista. 3,5€/25g?!?

Virossa pakkauskoko on 50g ja hinta noin 1,6€. Ja tässä tuotteessa tuo 50g vastaa 175g tuoretta lihaa.

Haistan tässä selvän markkinaraon.... :nuuh:

japadahoe sanoi:
Kun aloitit tän threadin teon puhuit että tosta saa hyvän iltapalan, keskustelu ei vielä ollut kaartunu mihinkään vaellukseen!! :arvi:, eli jo sihan body safkaksi iltapalaksi kuivattelet niin sit saat kyllä kuivatella sitä lihaa kilokaupalla että se menis rahkan sijasta. :offtopic:

Niinpä. Rahka ja Jauheliha eivät ole vertailukelpoisia, koska niisä saa muutakin kuin sitä proteiinia. Ja eikös se lihan proteiini ole nopeammin imeytyvää kuin maitoproteiini! Ja muitakin eroja on.

Ja jos kuivattelen 200g jauhelihaa niin siinähän on jotain 40g proteiinia kuivattunakin. Rahkassa on yhessä purkissa se n. 30g!!!

Niin joo, vilma-liina! Sen takia kyllä itse kuivaan kaiken itse, kun tulee halvemmaksi kuin kaupan hyllyltä noukittuna. (lähinnä banaani, omena ja ananas)
Tuota beef-jerky juttua en ole kokeillut mutta pitänee joskus kokeilla. Kun aika hyvin pärjää mutustamalla esim. pähkinöitä. Olisihan se kivaa vaihtelua tuo lihan mutustelu.

Eikä toi kuivainkaan maksa kun n.60 egee!

Onpahan siinä ja yöksi hiukan kaseiinia joka hitauttaa protskun imeytymistä joka on juuri optimaalista illalla, että keho saa pitkin yötä prodee eikä kerralla kaikki, mutta enempää en jaksa enää moisesta enää vouhottaa teet mitä lystäät.

japadahoe sanoi:
Onpahan siinä ja yöksi hiukan kaseiinia joka hitauttaa protskun imeytymistä joka on juuri optimaalista illalla, että keho saa pitkin yötä prodee eikä kerralla kaikki, mutta enempää en jaksa enää moisesta enää vouhottaa teet mitä lystäät.

Mä en osaa kirjoittaa mitään niin ettei minua ymmärrettäisi väärin... :(
Eli enhän nyt maitorahkaa illalla pois jätä. Tarkoitin tuossa lähinnä että siitä JH:sta saisi sitten vielä lisää protskuu illalle. :) Eli maitorahka+ JH. (erillään nautittuina) :kuola:

vilma-liina sanoi:
Myydäänköhän Beef Jerkyä missään Suomessa? Tallinasta olen bongannut kyseistä tuotetta ainakin Rimistä ja Prismasta, mutta Suomessa en ole nähnyt missään myytävän. Noissa Virossa valmistetuissa tuotteissa on myös suomenkielinen tuoteseloste, joten voisi olettaa että tuotetta myös joku täällä myisi?

jerky_5.JPG

Nostetaan nyt ylös tää threaddi. Eli löysin juuri kyseistä Beef Jerkyä Supermarketissa. Ravintoarvot kohdallaan:

100g:

Proteiinia: 38,25g
Hiilihydraatteja: 1,6g
Rasvaa: 1,79g
Energiaa: 175,5 kcal

tos tuotteen päällä lukee että "50g dried Jerky= 175g raw meat". Tän pussin koko on siis 50g, ja maksaa päälle 3 euron, et ei ihan halpaa lystiä

ironbay sanoi:
Nostetaan nyt ylös tää threaddi. Eli löysin juuri kyseistä Beef Jerkyä Supermarketissa.

Mä muistan nähneeni kanssa K-supparissa tuota samaa. Olisko ihan ketjuvalikoimassa sitten, en usko. Jos on, niin en usko, että on kauaa, tuskin on kovaa menekkiä.

Löytyy nykyään ihan K-Marketeista kanssa. Taitaa kuulua vapaasti valittaviin tuotteisiin, eli ei ketjuvalikoimissa, vaan jokainen kauppa/kauppias päättää itse myykö kyseistä tuotetta vai ei. Muistaakseni jotain 3-4euroa per pussi.

Ilmottakaapas joku jos Jyväskylässä törmäätte moiseen tuotteeseen...

Tuli muuten mieleen kun tosiaan voi olla ettei jauheliha sinänsä maistu hirveen erikoiselta kun sitä pitää uunissa 6tuntia, niin maustaminenhan on kaiken a ja o.

Itse maustan todella usein käyttäen pelkkää pippuria (valko- ja/tai mustapippurilla maun mukaan), soijaa ja madeiraa/sherryä. Aivan mielettömän hyvää. Ja katos tollast paistettua jauhelihaahan voi vetää ihan sellaisenaan kylmänäkin :kuola: , joten eiköhän se maku jää sinne lihaan vaikka kuivais sitä uuniis viel ton paistamisen jälkeen.

classic maku oli mielestäni parasta ja ostin viron laivalta 10 pussia, oli 2 euroo pussi. Vallan mainio naposteltava, tulee tarpeeseen ku iskee joku naposteluhimo. Pitää katella k-.kaupasta en kyl usko että tuolta löytyy vaikka oliskin, on meinaan sen verran iso ja sekanen kauppa...

Jos kuopion marketeista ootte bonganneet kyseistä jerkyä niin tänne vaan viestiä :)

japadahoe sanoi:
eiks tossa kun paistelet sitä jauhel niin kaikki prodet häviää ja 6 h siinä ei muuta enää ole kuin jauhelihan maku jos sitäkään, mulle on joskus joku sanonu että kannattais vetää jauhelihakin täysin raakana jos haluis säilyttää kaikki ravintoaineet

Voi elämä sun logiikkaa.... Kerrotko nyt ihan vaikka rautalangasta vääntäen, että mihin se proteiini katoaa siellä uunissa? Käyttääkö uuni sen energiaksi? Itseasiassa kuivatus tekee siitä lihasta suhteessa painoon paljon proteiini rikkaamman.:david:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom