Ymmärrän täysin kyllä tämän topickin juonen ja luen mielelläni näitä ihmetelyjä. Samankaltasia kokemuksia on itelläkin. Mielenkiintoista kuunnella kun kaveri ihan omaehtoisesti selittää miksi baari-illan jälkeen käydään mäkkärissä tms. ja tyrmäilee mun varovaiset ehdotukset varata valmiiksi sapuskaa.. :lol2: Koetan parhaani mukaan pitää pääni kiinni ravinto-arvoista, kun moni aukoo sitä ruuan mausta.
Vähän tuntuu että tässä on se 'pata kattilaa soimaa' maku tässäkin ruokakeskustelussa. Pitäis olla niin suvaitsevainen, mut moititaan muita niiden mielipiteistä. Ongelmahan tässä ruokavalion valinnassa ei tavalisesti oo se ettei olis tietoo, sitä on kyllä tarjolla. Ennemminkin se et ihmiset on niin tarkkoja itsemääräämisoikeudestaan, kukaan ei saa sanoo poikkipuolista sanaa siitä mitä tekevät sillä se on heidän tekemisiään vastaan. Sama on siinä et ei voida hyväksyä sitä et joku ulkopuolinen taho oikeasti tietää heitä paremmin mitä, miten ja milloin. Teini-iän kapinointi on jääny päälle. Tulee mieleen se et eivät ole ihan hyväksyneet sitä mitä tekevät itse ja silloin tuo kritiikki koskee.'nokinen kylki kummallakin'
Mua puolestaan ärsyttää se, että nämä tavat vaikeuttaa omaakin elämää, kaupoissa kun vallitsee kysynnän ja tarjonnan laki. Jäätelöitä on yks tai kaks pakastin riviä, samoin valmispizzoja ja muuta, mut monest kaupasta ei löydä pakastemarjoja!
Ja ennenkuin joku nero ihmettelee, niin kerron miksi tilanne on niin onneton. Ite en voinu kesän ja syksyn aikana varstojani täyttää, kun tiesin että käytettävissäni on vain pakastinlokero, joka jaetaan kolmen muun solun asukkaan kanssa. Osta sit opiskelijabudjetilla pakastin.
Toinen on se et karkkeja on pari-kolme hyllyllistä mut harvasta kauppaa löytyy ees vitamiineja ja proteiinit saa tietty hakee ihan muualta.
Kolmas on se että kouluruoka koostuu just hiilareista ja rasvasta, salaatit pyritään tekeen sellasista aineksista et ne ei mee alas, enkä mä ole edes ronkeli. Kahvilla on myynnissä munkkia ja viineriä. Ei pitäis valittaa, onhan se ees ilmasta ruokaa ja viel niin harvinaisen hyvin et aamupala ja kaks lämmintä, ärsyttää vaan kun niitä pitää ite täydennellä. :jahas: