kuinka usein ja kuinka paljon?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
33
kuinka usei ja kuinka paljon nostatte painoa perus liikkeissä kuten taljoissa ja penkissä ja kyykyssä?
viikottain?
PALJONKO kerralla?

Nosta aina kun pystyt, niin paljon kun pystyt, mutta ei tietenkään tekniikan kustannuksella.

Ohjelmia on niin erillaisia, pistetään nyt esimerkkinä
omat viikon kilot penkille: ~11256 kg :rolleyes:

[edit]laskuerhe toi tonnin parin lisäyksen , nyt korjattu

sarjapainoja ylös vaan aina kun mahdollista, mutta kuten sanottiin jo niin ei tekniikan kustannuksella. uskalla kokeilla vähän isompaakin, monesti näkee ja kuulee kun ei uskota itseensä ja pysytään niissä tutuissa sarjapainoissa. nousujohteisuus puuttuu. eipä kyllä monissakaan liikkeissä voi viikoittain nostaa niitä painoja, esim jossakin taljassa jossa on 5kg välein ne niin vuodessa nousis yli 250kg sarjapainot taljassa :D

Kyllä nykyään tulee ehkä vähän turhan harvoin nostettua niitä sarjojen painoja. Nimittäin viimeksi kun nostin sarjapainoja olille niin sai latoa 5kg enemmän sarjapainoihin. Eli jos rupee tuntumaan, että menee vanhoilla painoilla liian helposti toistot, niin rohkeesti vaan lisäämään.

Kannattaa muistaa, että mitä enempi ei ole aina sama kuin mitä parempi. Itse minulla tuottoisinta treeniä on ollut 1-2 kovaa sarjaa huolellisten lämmittelyjen jälkeen, ei enempää eikä vähempää. Phill Philipsin kirjassa Body for life on hyvä sanonta "jos jatkat huippukohtasi jälkeen harjoittelua puolitehoisesti, niin kuormitat liikaa elimistösi palautumiskykyä, joten hidastat vain kehitystäsi". Toki olemme yksilöitä ja palautumiskyky vaihtelee yksilöllisesti.

TommyTiger sanoi:
Kannattaa muistaa, että mitä enempi ei ole aina sama kuin mitä parempi. Itse minulla tuottoisinta treeniä on ollut 1-2 kovaa sarjaa huolellisten lämmittelyjen jälkeen, ei enempää eikä vähempää. Phill Philipsin kirjassa Body for life on hyvä sanonta "jos jatkat huippukohtasi jälkeen harjoittelua puolitehoisesti, niin kuormitat liikaa elimistösi palautumiskykyä, joten hidastat vain kehitystäsi". Toki olemme yksilöitä ja palautumiskyky vaihtelee yksilöllisesti.
toio pitää muistaa

ei ei... ku siis kuin paljon vaik kuukaudes penkki tulosta ois järkevää yrittää nostaa? siis ihan alottelija

hölkkääjä sanoi:
ei ei... ku siis kuin paljon vaik kuukaudes penkki tulosta ois järkevää yrittää nostaa? siis ihan alottelija

edelleenkin niin paljon kun mahdollista! riippuu paljon yksilöstä paljonko sitä voi nostaa, jotkut saa 10kg kuussa, toiset 2.5kg. sit kun on nykyset painot tarpeeks kevyttä niin lätkäset lisää kiekkoja. jos toivot vastausta tyyliin "nosta painoja 4.7443kg kuussa" niin ei onnistu.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Omalla kohdalla olen kitkutellut samoissa painoissa tooosiiii kauan , ehkäpä johtuen siitä että sarjamäärät on ollut älyttömät, eikä tajunnut nousujohteisuutta. Nyt sitten pikkuhiljaa tajunnut ja rupeaahan ne painot nousee, kun vaan asenteella vääntää. lisäilen liikkeestä riippuen sen 1,25 tai 2,5.
Pari raskasta sarjaa ja jotain pientä kivaa per lihasryhmä. Kolme kertaa viikossa yritän minimissä käydä. Noin joka 2. kerta saa lisätä painoja.

Penkki joskus helmi-maaliskuussa (?) 42kg ensiyrityksellä, sitten heinäkuussa ehkä 60-65kg ja nyt sairastamisen jälkeen <-70kg :( Penkkiä kerran viikossa.

itellä alko just sujuu toi bodaaminen kun tajusin alkaa syömään kunnolla ja käyttämään palautusjuomia. ekaks vedin samoilla vanhoilla painoilla, sitten vähän vähensin ja paransin tekniikkaa, ja nyt alan lisäilee. tuntuu hyvältä, ketään, kellä olis tullu just hetki sitten ahaa -elämys? :D

No mulla kyllä tuli tommonen ahaa-elämys tossa pari kuukautta sitten. Kyllä se rauta eri mukavasti alkaa liikkua kun kunnolla syö!:kippis1:

penkissä (yllätys penkki taas) yleensä nostan 5killolla sarjapainoja kun menee se 10~ ja sitten taas tavotteeksi 10 toistoa seuraavassa painossa.mavessa nostaa aina painoja kun siltä tuntuu :).

Tämän vuoksi (omasta mielestäni) singlefactor/HST-yms. yksijakoiset ohjelmat ovat todella erinomaisia... Painoja ei nosteta fiiliksen tai luulemisen mukaan vaan mennään suunnitellusti eteenpäin. Joka treenikerralla tietää paljonko tulee tänään nostaa; myös sen kuinka paljon nostaa ylihuomenna.

Ite oon tässä alotteluvaiheessa (2kk käyny), jossa sarjapainot nousee pirun äkkiä.. eli jotain 1,25-2,5kg joka viikko lisää, poikkeuksena tietty viparit ja muut pikkuliikkeet.

mitäs te suosittelisitte miten kannattaisi tuota treenivolyymiä "käyttää". mulla on ollut nyt aika leppoisaa reenailua muutama vko.
aion tehdä mavea nyt uudenvuoden alusta 2x8.
ja ajattelin aloittaa 100kg:sta ja pistää viikottain 10kg lisää 120kg asti ja siitä eteenpäin 5kg lisää jne.
ja nyt tulee postauksen pointti:
aloitanko helposta 100kg:sta vai raskaasta 130kg:sta...
eli täysillä alotetaan vai haetaan pientä tottumista?

Mniska sanoi:
mitäs te suosittelisitte miten kannattaisi tuota treenivolyymiä "käyttää". mulla on ollut nyt aika leppoisaa reenailua muutama vko.
aion tehdä mavea nyt uudenvuoden alusta 2x8.
ja ajattelin aloittaa 100kg:sta ja pistää viikottain 10kg lisää 120kg asti ja siitä eteenpäin 5kg lisää jne.
ja nyt tulee postauksen pointti:
aloitanko helposta 100kg:sta vai raskaasta 130kg:sta...
eli täysillä alotetaan vai haetaan pientä tottumista?

Ehkäpä hitaamman kautta painoja jatkuvasti hieman lisäten pääset pidemmälle. Jos aloittaa raskaimman kautta niin stoppi voi tulla hyvin nopeasti vastaan ja homma jää junnaamaan paikoilleen... IMHO: Jätä mahdollisuus ja tilaa mahdollisimman pitkään jatkuvalle progressiolle, seinä ei tule niin nopeasti vastaan ja se siirtyy myös odottamaan kauemmaksi.

Back
Ylös Bottom