Voi v... Ei ole ihme, että meikäläinen ei kehity, kun käyn treenaamassa pelkästään aamuisin ilman aamupalaa:( . Aamu jumppaa olen harrastanut kohta kaks vuotta 3-4 kertanan viikossa. Treenin jälkeen otan palkkarit ja puurot naamaan. Mun mielestä aamuisin ei edes tartte mitään syötävää, jos on salilla ennen seiskaa.
Dieetillä: en tiedä mitään parempaa kuin tunti kuntopyörää/crosseria ennen töitä - tyhjään vatsaan. Suihkuun, chillailua, taukoa ja sitten töihin. Aamukahvipöydässä voikin vetää aamupalan oikein tunteella muun porukan kuolatessa mun GIGA eväitä :D
Tän viikon joutuu poikkeuksellisesti käymään aamul, ku pitää tehdä iltaviikko töissä, niin tänään ainakin reeni kulki kaurapuurol, puolel purkil rahkaa ja paril banaanil ja huome/tänään sama setti.
Iltavuoroviikoilla tulee käytyä salilla pelkän aamupalan voimin. Kahvia,muroja,leipää,kinkkua,metwurstia,banaania,omenamehua,glutam. ja kreat. ja reilusti vettä koneeseen. Pienemmällä satsilla turha edes yrittää.
Voi v... Ei ole ihme, että meikäläinen ei kehity, kun käyn treenaamassa pelkästään aamuisin ilman aamupalaa:( . Aamu jumppaa olen harrastanut kohta kaks vuotta 3-4 kertanan viikossa. Treenin jälkeen otan palkkarit ja puurot naamaan. Mun mielestä aamuisin ei edes tartte mitään syötävää, jos on salilla ennen seiskaa.
Höpsis. Juon aamulla pari kuppia kahvia, enkä syö mitään jos olen menossa heti - pari tuntia heräämisen jälkeen ja tulokset nousseet koko ajan. Treenin jälkeen heti palkkari ja ruokaa naamaan.
Aamulla ruislepää, kalkkunaleikettä, 3 kanamunaa, tonnikalapurkki, omena + 3 kuppia kahvia. tuosta n. 1.5 h päästä salille. Vähemmällä safkalla ei ainakaan mun kone lähde käyntiin. Oon jostain syystä aamulla niin tyhjä(huono iltaruokailu?)..
Höpsis. Juon aamulla pari kuppia kahvia, enkä syö mitään jos olen menossa heti - pari tuntia heräämisen jälkeen ja tulokset nousseet koko ajan. Treenin jälkeen heti palkkari ja ruokaa naamaan.
mä en itse pysty ymmärtämään miten joku voi käydä illalla salilla paitsi jos on vapaa päivä töistä. Koska ittelläni on niin väsynyt olo että reenistä ei tuu mitään. Mulla on aamupalan ja reenin välissä 0,5-1,5 tuntia.
mä en itse pysty ymmärtämään miten joku voi käydä illalla salilla paitsi jos on vapaa päivä töistä. Koska ittelläni on niin väsynyt olo että reenistä ei tuu mitään. Mulla on aamupalan ja reenin välissä 0,5-1,5 tuntia.
Mulla ei ainakaan tuu treeneistä mitään aamulla. Mahdollisimman myöhään on paras. Nyt tulee käytyä jossain 4-5 aikaan, mutta kesällä sitten tuli käytyä illalla joskus 8 aikaan.
Mä treenasin ennen aamulla viiden kuuden aikaan ja oli kyllä tosi hankala saada itsensä käyntiin. Aamupalaks heitin aina vanhaa kunnon kaurapuuroa raejuustolla,ellen sitten ollu edellisenä iltana tankannu tosi reilusti ja menny aamulla tyhjällä vatsalla (kahvia tietenkin aina). Tyhjällä mahalla treenit kyllä loppuvat aina lyhyeen,ei sitä jaksa. Nyt jumpat on aina veiiden kuuden maissa illalla ja paremmalta tuntuu. Treenit kyllä piristää aina valtavasti ja sen jälkeen on turha kuvitella nukkuvansa moneen tuntiin,kun hikeä pukkaa ja olo virkeä. Oon huomannu että just safkattua ei kulje lähellekään niin hyvin,kuin parin tunnin sulattelun jälkeen.kaikkea sitä oppiikin vielä
Mä treenasin ennen aamulla viiden kuuden aikaan ja oli kyllä tosi hankala saada itsensä käyntiin. Aamupalaks heitin aina vanhaa kunnon kaurapuuroa raejuustolla,ellen sitten ollu edellisenä iltana tankannu tosi reilusti ja menny aamulla tyhjällä vatsalla (kahvia tietenkin aina). Tyhjällä mahalla treenit kyllä loppuvat aina lyhyeen,ei sitä jaksa.
Treenit arkisin aamulla 06-07, ja tosiaan tyhjällä mahalla on turha mennä. Muutaman kerran kokeillu pelkällä kahvilla, puolen tunnin jälkeen on takki aika tyhjä ja melkonen tärinä päällä ennen kuin saa vedettyä palautusjuoman tai aamupalaa. Kerran meinas jopa :urjo: lentää, kun pelkän kahvin voimalla treenailin mavea aamulla. Hyvin siinä kyllä herää, muut kun on töissä ihan niin itellä on sellanen tosi virkee olo. Tosin iltapäivällä yleensä alkaa taas hieman väsytää.
Mun aamu treenit menee sinne klo 10-11 heräilen tuntia ennen ja syön 50g puuroa, otan prodea+kreatiinia+tribulus+vitamiinit+öljyt+speedstack. Hyvin jaksaa painaa täähän on kuitenkin aika myöhään "aamusta"
Mulla joskus koulun takia tulee käytyä aamuisin, koska sillon jaksaa paremmin mitä sit myöhemmi illalla. Jos menen vaikka seitsemäksi salille, nousen kuuden aikaan ja syön normaali satsin puuroa ym. Ja siitä suoraan sit vaatteet niskaan ja menoksi salille. Kovin pitkää väliä ei tuossa kärsi tulla, muuten iskee nälkä. Eli joskus tunnin päästä syömisestä ois hyvä viimeistään olla salilla. Ja tämä pätee jos treenaan muuhunkin aikaan. Kun mulla tuppaa tulla nälkä aika nopeasti vaikka söis mitä ja kuinka paljon!
Enitenhän siihen junpan kulkemiseen vaikuttaap yleinen ravitsemus- ja palautumistila, paljon enemmän kuin se onko justiisa syöny vai ei.kun syö säännöllisesti ja hyvin, ei jonkun aterian välistä jääminen paljoa tehoja laske. Ja jos on "muistanu"/malttanu levätä tarpeeksi ja jos aamulla ottaa punttia niin yksi hyvä kikka on litkiä palkkaria siinä treenin lomassa, ja ottaa toinen heti jälkeen!
Itse olen treenannut aamuisin ilman ongelmia, kehitystä tulee jne. Hyvä startti aamuun, raudat kaakkoon ja saunan kautta hissillä toimistoon.
Muttamutta
Nyt kun otin kollegan kanssa 10kg dieettihaasteen, lukaisin hiilareista ton Guru Halosen pakinan Bodylehdessä. Siinä sanottiin että ilman hiilareita (eli tyhjin vatsoin) tehtäessä raskasta punttitreeniä kroppa ei saa rasvasta polttoainetta, vaan pikemmin purkaa lihaksista proteiinia energiaksi.
Aamuaerobinen oli itsellä hyväksi havaittu mutta voiko samaa ilmiötä soveltaa dieetillä aamupunttiin? vai pitäisikö suosioilla vetää pieni palkkari/prodejuoma ennen salille menoa, mun järjenmukaan rasvanpolton kustannuksella, mutta näemmä paremmalla palautumisella ja lihasten ylläpidolla = parempi lopputulos?
Itselle sopii myös aamutreenaaminen mainiosti, vaikka moni kavereistani sitä ihmetteleekin. Sarjapainot ihan samoja kuin iltapäivän treeneissäkin, vaikka olenkin pitänyt itseäni kovin aamu-unisena. Kun saan revittyä itseni sängystä ylös klo 06.00 niin sen jälkeen ei ole enää ongelmia.
Kevyt aamupala, mikä kyllä vaihtelee liiankin kanssa, mutta siihen olen nyt kiinnittänyt huomiota.
Aamupalaksi nykyään lautasellinen puuroa, sekaan loraus rypsäriä ja lisäksi omega 3-lusikallinen + 2 kananmunan valkuaista juon päälle.
Treeni alkaa siinä klo 07 aikoihin ja hyvin kulkee. Salin jälkeen sitten proskut naamaan ja siitä lähtee päivä käyntiin. Parin tunnin välein pyrin syömään päivän mittaan. Itsellä myös treenipäivinä kova ruokahalu koko päivän, joten palvelee siinäkin mielessä. Myös jotenkin se että kun tietää että treeni on tehty niin on hyvä fiilis koko päivän ja illalla jää tosiaan sitten aikaa muuhun, kuten käydä koiran kanssa tunnin lenkki tms .
Uni on toki itselle ainakin tärkeää, joten viimeistään klo 22 menen joka ilta nukkumaan, muuten ei tarvi lähtee aamulla treenaamaan.