Kuinka tankkaatte ennen aamutreeniä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jalat
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Kylläpä täällä vetää porukka aamutreenit pienellä aamupalalla. Itellä lähtis varmaan taju kesken reenin jos vetäisin vaan jonku pienen proteiinijuoman.

Treenaan pääasiassa aamuisin koska en yksinkertaisesti jaksa töiden jälkeen lähteä salille, silloin on mielekkäämpääkin tekemistä. Toiseksi aamulla ei tarvi jonottaa yhteenkään vehkeeseen.

Herätys on klo 6, pari kofua ja tauriinia prodejuoman kanssa alas, treeni alkaa ~klo 7. Töihin ysin pintaan ja ruokaa aika pian sen jälkeen. Vireystaso töissä ja treeneissä on ihan eri luokkaa kuin iltatreeneissä mutta jokainen tyylillään.

herätys 8.30.
salille menen vähän ennen kymmentä.
Aamupala 3 näkkäriä + kinkut ja juustot
maitoa n. puoli litraa
ehrmann + tilkka jogurttia
banaani joskus
niin ja vettä

Ei ole mitenkään kauhean tukeva aamiainen, mutta treeni kulkee kyllä ihan hyvin.

Herätys 06:30. Aamupalaksi poretabletti, joskus jopa kaurapuuroa hieman. Salilla 07:00. Aamupalan ja palkkarin vedän treenin jälkeen ~08:30 ja 11:00 lounastamaan. Toimii hyvin mulle.
Syynä lähinnä se että firman pikku-salilla on iltapäivästä niin tuhottomasti jengiä, happi loppuu ja laitteisiin saa jatkuvasti odottaa. Ja muutenkin herään aikaisin aamulla niin se tuntuu vain luontevalta ajankohdalta treeneille.

Viimeksi muokattu:
Olen melkein joka arkiaamu salilla viimeistään klo 7. Useimmiten teen aamuisin aerobisen, jolloin en tarvitse pohjalle muuta kuin kupin kahvia. Varsinaista salitreeniä en voisi tehdä ilman pientä aamiaista. Minulla toimivat sokeriton mysli+jogurtti, puuro tai proteiinidrinkki.
Treenin jälkeen onkin sellainen sudennälkä että äkkiä töihin syömään kunnon aamiainen (Yleensä iso annos kaurapuuroa ja purkki raejuustoa).

Itse olen ilta- tai oikeastaan yöihminen mitä tulee unirytmiin, mutta treenaan silti useimmiten aamuisin. Iltapäivällä/illalla energia on vähissä vaikka olisikin tullut syötyä, TTY:n sali on lukukauden aikana helvetin täynnä iltapäivisin ja unen kanssa tulee todellisia vaikeuksia jos treenaan illalla. Viime sunnuntain ja maanantain välisenä yönä pyörin pitkään hereillä tuosta syystä. Ei auta venyttely tai mineraalit - lihakset sätkii ikävästi ja pitää hereillä.

Aamulla en ota muuta kuin vähän vettä, ehkä BCAA:ta tai laihan proteiinidrinkin ennen treeniä. Treeni kulkee vain paremmin kun vatsassa ei hölsky mitään eikä energian kanssa ole ollut ongelmia. Sitten treenin jälkeen syödäänkin kunnolla.

Kylläpä täällä vetää porukka aamutreenit pienellä aamupalalla. Itellä lähtis varmaan taju kesken reenin jos vetäisin vaan jonku pienen proteiinijuoman.

Pointti ainakin mulla se, että jos vetäs tuhdimmat setit niin sitten pitäs olla sitä väliä sen aamupalan ja treenin välillä n. pari tuntia, muuten tulee huono olo. Ja tämä nyt ei kovin hyvin mahdollista ole jos ei sitten vartavasten herää syömään ja jatka unia sen jälkeen.

Itellä tulee reenattua töistä johtuen välillä aamulla ja välillä illalla. Kyllä se rauta liikkuu selvästi paremmin illalla, mutta aamureenejä tuleekin aina verrattua edellisiin aamureeneihin. Kyykkääminen aamulla on yleensä aika tahmeaa:) Aamupala on yleensä heraprotskua, pari ruispalaa+kinkkua ja iso muki kahvia.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Aamulla ei ole kuin joskus käynnistymisvaikeuksia. Muuten ainakin mulla reenit kulkee ihan yhtä hyvin. Johtunee siitä että kroppa ei ole millään tavalla lämmin kun ei se nukkuminen paljon lihasta lämmitä...

^^ Siksi, että nestemäinen litku imeytyy nopeammin eikä näin ollen aiheuta vatsavaivoja treenin aikana. Ja siksi, että mun ei auta syödä just ennen treeniä juurikaan mitään hiilaripitoista, tai treeni menee ihan plörinäksi. Kokeiltu on.

Olen nyt reenannut 8 kk 3krt/vko ja pelkästään aamuisin. Ylös klo 5.00, aamupuurot, rahka ja kofutabut naamariin ja klo 5.40 kuntopyörän selässä. Sali sijaitsee duunipaikalla, joten kahvikupposen ääressä useimmiten heti seiskan jälkeen ja yleinen vireystaso paljon korkeammalla kuin välipäivinä, jolloin saa kiskoa tuoppitolkulla kahvia, ennen kuin edes kunnolla on hereillä. Tosin näitä väliaamuja osuu vain yks viikkoon, kun yhtenä aamuna vedän lenkin ennen duuniin menoa. Koska ainoa tavoitteeni reenamisessa on pitää itseni kunnossa, niin en ole pahemmin kiinnittänytkään huomiota kehitykseen, jota tosin väistämättäkin tapahtuu.
Aamureenin valitsin, koska iltaisin on kolmesti viikossa lajiharjoitukset ja viikonloppuna pitkä lenkki. Lisäksi tulen toimeen vähäisellä unella(n. 5h), eivätkä aamuherätykset ole olleet missään vaiheessa ongelma. Tosin kaksi kaveriani yrittivät samaa hommaa mutta molemmat luopuivat aamusaleista reilun kuukauden kokeilun jälkeen. Molemmat tosin jatkoivat/vaihtoivat aamuaeroobisiin.
Ja se mitä aikaisemmissakin postauksissa on tullut jo ilmi eli ettei kaikille vaan yksinkertaisesti sovi aamureeni, pitää kyllä paikkaansa mutta eihän sitä voi tietää ellei kokeile. Varsinkin itsenikaltaisille kuntoilusalireenaajille suosittelen aamukuntoilua, niin jää iltaisin sitten paljon enemmän aikaa tehdä kaikkea muuta.

Oon huomannut, että jos treenaa aamuisin tulee päivällä syötyä tavallista vähemmän ( Aterioiden välinen pituus kasvaa ja ei pysty ihan n. 2h välein kumminkaan syömään reiluja satseja). Myös väsyttää enemmän, mutta hyvää on se että hiilari varastot pystyy täyttämään tehokkaammin (koko päivä aikaa) ja venyttelylle jää myös enemmän aikaa.

Ilta treenit jos menee kovin myöhään, käy yleensä niin että nukkumaan menee vatsa täynnä hiilari pitoista ruokaa, venyttelyt jää ja elimistö hurraa niin ettei uni tule. Yöllä joutuu juoksemaan kusella ja rasvapitoinen ruoka (..jos ei ole syönyt sitä päivällä) jää syömätä. Voi toki vetää yö palana, mutta ei parasta huumoria ruoan sulatukselle (yö ruoka)

Oon huomannut, että jos treenaa aamuisin tulee päivällä syötyä tavallista vähemmän ( Aterioiden välinen pituus kasvaa ja ei pysty ihan n. 2h välein kumminkaan syömään reiluja satseja).
Itsellä on juuri toisin päin. Jos aamulla vetää treenit, niin on ihan älytön ruokahalu koko päivän ajan. Iltapäivällä/illalla treenatessa taas palkkari tuntuu jo melkein riittävän, ja sitten pitää oikein pakottaa itsensä syömään riittävästi ennen unta.

Vuorotöistä johtuen treenit on aika-ajoin aamulla ja minulla kyllä toimii kuin tauti. Yleensä aamulla tulee tehtyä sarjaenkat ja pelkästään kahvin voimalla.
Vaikka joskus on salille mennessä vielä unessa niin treenatessa piristyy ja olo on mitä mainioin.
Treenin jälkeen kyllä sitten jo ruoka maistuu.

Vuorotöitten takia vaihtelen treeniaikaa jonkun verran. Jos on iltavuoro(14-22) niin ylös 9.00 ja salille noin 10.00, jos on aamuvuoro(6-14) niin töitte jälkeen salille ja jos on yövuoro(22-6) niin jossain siinä iltapäivällä, ehkä joskus 17.00. Ei toi 10.00 niin kauhean aamua ole, mutta enpä kyllä ole mitään eroja huomannut. Kunhan vituttaa vaan herätä aikaisemmin :)

Emmää pienestä proteiinijuomasta mittään tiedä, mutta 1,5 dl jauhoa ja 25 ml rypsäriä on jo ihan jees setti ja hyvin jaksaa :kippis1:

Pitääpä tuota kokeilla, itsekin vuorotyöläisenä joka toinen viikko menee aamutreeneissä, tähän asti on tullut vedeltyä kaurahiutale-, ehrman-, mehukeittocomboa ja vihreää teetä, joskus harvoin kahvia, ja aika heikko olo on treenissä kylläkin ollut...
Kofutableteista ei mitään hyötyä ole ollut, lisäksi niistä menee vain yöunet, mistä lie johtuu...

Aamuisin treenatessa herätys on noin klo 5 ja siinä 6 maissa olen sitten jo salilla. Heti herättyäni heitän naamaan jotain termogeenia ja siihen lisäksi esim SANin V12 Turboa tai Dymatizen Energized Expandeddia. Hyvin jaksaa noilla treenata.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom