Kuinka syvälle jalkaprässi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja juha147
  • Aloitettu Aloitettu
Mun mielestä prässissä voi ihan hyvin ottaa kevyitä syviä sarjoja, ja sitten raskaampia lyhyemmällä liikeradalla.

hoplaa90 sanoi:
sama mieltä.. tuntuma on tärkein:whip:

Joo...lataa siihen kelkkaan 400kg ja pudota syliin:D Itelläni on kuitenkin aika raskaat painot tällä hetkellä kyseissä liikkeessä, ja mulla perse irtoaa helposti pehmusteesta, joten en hajota paikkoja.

Bodaaja sanoi:
Joo...lataa siihen kelkkaan 400kg ja pudota syliin:D Itelläni on kuitenkin aika raskaat painot tällä hetkellä kyseissä liikkeessä, ja mulla perse irtoaa helposti pehmusteesta, joten en hajota paikkoja.

no toi on asia erikseen:D

alaselkä irtoaa, jos jalkaterät on suhteessa lantioon liian korkeella siinä levyllä. laske jalkoja, niin ei irtoo. lisäksi levyä voi tiltata hieman pystympään. raudoissa voi joutuu karsimaan, mutta egoliikehän toi useimmiten onkin :D

jto sanoi:
alaselkä irtoaa, jos jalkaterät on suhteessa lantioon liian korkeella siinä levyllä. laske jalkoja, niin ei irtoo. lisäksi levyä voi tiltata hieman pystympään. raudoissa voi joutuu karsimaan, mutta egoliikehän toi useimmiten onkin :D

Tämä on totta ja prässi on huono jos siinä ei ole kunnon säätöjä.

Minullla on polvi tähystetty ja viime kesänä alkoi futiksen lomassa taas paukkumaan ja on ollut välillä kipiä. Nyt kun tuosta olkapää tähystyksestä aloin selvitä niin rupesin hieman tosi kevyesti tekemään jalkaprässiä. Polvi kipeytyi. Siirryin etukyykkyyn ja kaikki kivut hävisivät. :D Johtopäätös -> prässi on perseestä, polvet menee rikki (minusta prässin liikerata polville näyttää samalta kuin väärin tehty kyykky) -> kyykätkää tangolla.

:lol2:

hmm, tuota menee ihan OffTopiciksi mutta tekeekö kukaan vaakaprässiä? vai onko se aivan turhaliike, itse en oo koskaan salilla olevaan vaakaprässiin koskaan kajonnut mut oon miettinyt että onko siitä mitään hyötyä mihinkään suuntaan. Itse teen kyllä aina normi prässil joka toinen viikko kun en tee kyykkyä..

Joonaz sanoi:
hmm, tuota menee ihan OffTopiciksi mutta tekeekö kukaan vaakaprässiä? vai onko se aivan turhaliike, itse en oo koskaan salilla olevaan vaakaprässiin koskaan kajonnut mut oon miettinyt että onko siitä mitään hyötyä mihinkään suuntaan. Itse teen kyllä aina normi prässil joka toinen viikko kun en tee kyykkyä..

Vaakaprässissä voi tehdä pohkeita suht helposti.:D En tosin väitä, että olisi mikään paras pohjeliike.

Joo, muaki kiinnostais että onko tuo vaakaprässsi jotenkin huonompi kuin tavallinen prässi?
Itse oon aina tehnyt vaakaprässillä, kun oon sukuvikana saanu sellaset polvet ettei kestä mitään (tulevaisuudessa kai leikkaus edessä, kun muillakin sukulaisilla on leikattu :jahas: ). Tavallinen prässi ei oo tullu kysymykseen (ja kun meiän salilla se on sellainen etten saa kelkkaa ees alas lyhyillä jaloillani...)mutta tykkään tolla vaakamallilla tehdä...
Niin ja miten tossa vaakaprässissä, vaikuttaako siinä oma paino miten? kun siinä kuitenkin "pukataan" omaa ruhoa samalla poispäin:D . siis tajusko kukaan mitä tarkoitan...:rolleyes:

PattiPete sanoi:
Perse ei saa ainakaan missään nimessä nousta ilmaan. Jos tekee aina niin, että perse nousee niin voi samantien varata ajan selkäleikkaukseen.
Mites sitten kun mulla ainakin on niin jäykät paikat tai jotain että perse nousee todella helposti ja levyäkin joutuu pitämään mahdollisimman pystyssä ettei kantapäät nouse. Oon reenannu jo muutaman vuoden eikä se enää venyttelyllä parana, aina ollut sama ongelma. Joten pitäiskö päästää kelkka vain siihen asti että sekä perse että kantapäät pysyvät aloillaan?

MrIks sanoi:
Mites sitten kun mulla ainakin on niin jäykät paikat tai jotain että perse nousee todella helposti ja levyäkin joutuu pitämään mahdollisimman pystyssä ettei kantapäät nouse. Oon reenannu jo muutaman vuoden eikä se enää venyttelyllä parana, aina ollut sama ongelma. Joten pitäiskö päästää kelkka vain siihen asti että sekä perse että kantapäät pysyvät aloillaan?

Ehdottomasti perse ei saa irrota! Joten pysäytä kelkka siihen kohtaan missä hanuri pysyy vielä paikallaan.

Tänne samaan trediin vois myös kaikki prässääjät pistää niiden egosarjojen painoja:D

Viime reenissä otin kutosen 355kglla (kelkka 50kg)

Ens treenissä kokeillaan 400kgta:whip:

Kipi I sanoi:
Niin syvälle että jaksaa työntää vielä ylös.
Jos sen noin tekee niin silloin on liikaa painoa, niin syvälle kun masiina ja oma liikkuvuus antaa myöden. Eli käytännössä toi tarkoittaa sitä, että se kelkka lasketaan niin syvälle kun se kolahtaa sinne rajoittimiin

Joonaz sanoi:

mä taidan tehä ainaki jollai sen tapasel! hyvä laite

Bodaaja sanoi:
Tänne samaan trediin vois myös kaikki prässääjät pistää niiden egosarjojen painoja:D

Viime reenissä otin kutosen 355kglla (kelkka 50kg)

Ens treenissä kokeillaan 400kgta:whip:

Näitä prässin painoja on kyllä aika huono vertailla, on nimittäin sen verra eroja prässeissä.

Leech sanoi:
Jos sen noin tekee niin silloin on liikaa painoa, niin syvälle kun masiina ja oma liikkuvuus antaa myöden. Eli käytännössä toi tarkoittaa sitä, että se kelkka lasketaan niin syvälle kun se kolahtaa sinne rajoittimiin

Mulla ainaki ottaa ja menee polvet jos lasken reidet rintaan asti tyylillä. Jos etureisiä treenaa, niin ei tarvi laskea alas asti mielestäni. Silloinhan se ottaa takareisiinkin ja perseeseen, mikä ei kyllä ole ollenkaan huono asia. Eli niin alas vain kun kukin pystyy päästää.

Niissä on ihan homona eroja. Kannattaa sitte heti alkuun unohtaa kaikki 5cm nitkutukset ja varmistimiin hakkaamiset. Pelletouhua.

Liikkuvuutta sais löytyä niin paljon että polvet hipoo rintaa. Itellä ei ihan oo mutta lähes :D

Back
Ylös Bottom