Kuinka syvälle jalkaprässi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja juha147
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Musta tuntuu, et mä oon hyvällä vauhdilla hajottamas selkää. Taisiis tein ennnen hack-kyykkyä turhan alas ja selkä meni miten sattu. Ja nyt venkoilen ton prässinki tosi syvälle asti ja ruvennu taas tuntuu inhalta alaselässä. Ehkä pitäs ottaa vähä iisimmin tai vaihtaa asentoo, ettei hajoo paikat.

tintula sanoi:
Musta tuntuu, et mä oon hyvällä vauhdilla hajottamas selkää. Taisiis tein ennnen hack-kyykkyä turhan alas ja selkä meni miten sattu. Ja nyt venkoilen ton prässinki tosi syvälle asti ja ruvennu taas tuntuu inhalta alaselässä. Ehkä pitäs ottaa vähä iisimmin tai vaihtaa asentoo, ettei hajoo paikat.
Sen prässin selkäpenkin kulmaa säätämällä pystyt eliminoimaan kivun alaselästä. Kannattaa kokeilla.... :rock:

Juu penkin säätö on ihan hyvä juttu selälle, itelläki otti aluks alaselkään pirusti, kun penkki oli aina jotenkin liikaa kenossa lattian suuntaan. Kun säätää silleen että selkä voi olla suorassa ja selkänojaa vasten kokomatkalta niin ainakin mulla katoo kivut selästä. Kantsii lämmittelysarjalla testata oikee asento ja sit kun pistää kunnon raudat niin on jo selkäystävällistä varmasti.

Tekee liikkeen niin syvälle kuin mahdollista, mutta ilman, että perse nousee ylös tuesta.

Tekeekö moni liikettä niin, että laskee kelkan painoineen alas rajoitintappiin, paine hetkeksi pois jaloista ja sitten punnerrus takaisin ylös. Tämä tietysti sillä edellytyksellä,että prässissä voi stopparin säätää sopivalle korkeudelle. Hiukan box-kyykkyyn viittaava liike, paaaaljon miedompi vaan...
Sorry, meni :offtopic:

Prässituloksia ei voi mitenkään verrata. Kelkat painavat aina eri määrän (ja käyttäjät valehtelevat niiden olevan vielä 20kg painavampia) ja sen lisäki nostokulmat ovat erilaisia. 200kg on aivan eri juttu kun se tulee suoraan ylhäältä alas, kun taas vaaka-asennossa joudut itse hakemaan kelkan takaisin "ala-asentoon".

Ja sitten tietty on se jo mainittu liikerata. Kaikilla saleilla näkee 300kg nytkytyksiä. Ensin habaa pari sarjaa ja sitten 300kg prässiin ja 4 3cm nitkautusta ja prässi takaisin. Lopuksi syvä murahdus ja salin teinipissisprinsessat katsovat että oooh mikä alfauros.

edit: voe helvetti mikä nosto :D Mahtaako threadin aloittajat olla edes hengissä enää? Korkeintaan jotain mustavalkokuvia on albumeissa.

Tekeekö moni liikettä niin, että laskee kelkan painoineen alas rajoitintappiin, paine hetkeksi pois jaloista ja sitten punnerrus takaisin ylös. Tämä tietysti sillä edellytyksellä,että prässissä voi stopparin säätää sopivalle korkeudelle. Hiukan box-kyykkyyn viittaava liike, paaaaljon miedompi vaan...
Sorry, meni :offtopic:

Jotenkin tuntuisi, että boxkyykky olisi tehokkaampi. Ainakin kyykkyä parannettaessa.

Eilen tein yhden jalan jalkaprässiä ja pistin jalan sinne lähes keskelle aina ja laskin polven lähestulkoon rintaan. Ei noussut perse ilmaan ja tuntui hyvälle tehdä.

Mutta sitten luin perusjalkaprässiohjetta vähän tuolla salilla ja siinä sanottiin, että useat pitävät jalat ihan liian kapealla.

Tein siis ihan päin persettä? Seuraavalla kerralla jalka sinne reunaan, vai?

Nykyään tehtynä lasken niin alas kuin prässi antaa, tai niin alas kunnes reidet tulevat rintaan kiinni. En ole itse huomannut selkäni pyöristyvän, mutta eriasia jos joku muu katsoisi.

M-Nutrition Sports Greens 1, 210 g, Lemon-Lime

Todella tykki viherjauhe

-33%
Ihan pohjaa vedän.
On kyllä vittumaisen näköst kun jotkut tekee niitä 5 sentin niijauksia ja sitten ollaan niin vahvoja.

Selän loukkaantumisen takia liikerata on rajoitettu. Jos laskee alemmas, alkaa ristiselkä irrota penkistä. Lisäksi käytän prässiä lähinnä etureisien voimaliikkeenä ja mitä alemmas prässissä laskee, sitä enemmän takareidet ja perse tekevät työtä. Mitään nitkuttelua en sentään tee.

Ei ole tulut tehtyä enää, kun kotisalilla nykyään treenaan, mutta aikoinaan prässiä tehdessä laskin kelkan siihen asti ,kun reidet ottaa vatsaan kiinni(kapea jalka-asento), leveällä asennolla siihen asti, ettei perse irrronnut.

Ihan pohjaa vedän.
On kyllä vittumaisen näköst kun jotkut tekee niitä 5 sentin niijauksia ja sitten ollaan niin vahvoja.
Nimenomaan! itteäki vituttaa tuo. Mä vedän kans iha melkee polvet leukaa:)pitääki kattoo seuraaval kerral ettei tuo ristiselkä irtoo tuest. Jos ni sit syvyyttä pois. Ja voihan tohon sarjan päällee ottaa niitä Hulkin suosimia etureisipolttoja:rock: jos tuo syvälle tekeminen verottaa tuntumaa etureisistä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom