Kuinka syvälle jalkaprässi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja juha147
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Bodaaja sanoi:
Tänne samaan trediin vois myös kaikki prässääjät pistää niiden egosarjojen painoja:D

Viime reenissä otin kutosen 355kglla (kelkka 50kg)

Ens treenissä kokeillaan 400kgta:whip:
Aiak järjettömiä reenejä sulla, kun kaks kertaa peräkkäin tollasil prosenteilla vedät...

MrIks sanoi:
Aiak järjettömiä reenejä sulla, kun kaks kertaa peräkkäin tollasil prosenteilla vedät...

Mitäs kauheaa siinä on? Viikko on palautumisväli ja ei tossa ole mitään ongelmaa mulle, ja noi prosentit sä voit työntää pyllyys. Matikka on mulla koulussa 5 joten noi laskemiset hoitaa professorit tai jotkut muut.

Bodaaja sanoi:
Mitäs kauheaa siinä on? Viikko on palautumisväli ja ei tossa ole mitään ongelmaa mulle, ja noi prosentit sä voit työntää pyllyys. Matikka on mulla koulussa 5 joten noi laskemiset hoitaa professorit tai jotkut muut.
Siihen ny ei vaadita ees peruskoulun läpäisyä, että tajuaa sulla olevan aika rankat reenit

MrIks sanoi:
Siihen ny ei vaadita ees peruskoulun läpäisyä, että tajuaa sulla olevan aika rankat reenit
No eikai ne kintut millään tissiposki jumpalla kasva, kovaa jumppaa se vaatii ja jos siitä palautuu niin miksei. Tottamunassa niin kovaa ja raskaasti kun ikinä pystyy jos ja kun se tuottaa tulosta. Unohtamatta kuitenkin, että treenaa puhtaasti :)

Kipi I sanoi:
Mulla ainaki ottaa ja menee polvet jos lasken reidet rintaan asti tyylillä. Jos etureisiä treenaa, niin ei tarvi laskea alas asti mielestäni. Silloinhan se ottaa takareisiinkin ja perseeseen, mikä ei kyllä ole ollenkaan huono asia. Eli niin alas vain kun kukin pystyy päästää.
laske ne reidet kainaloihin, jos et saa niin oot kyllä joku mutaatio ;)
Kyllä ne etureidet on vaan alkanut kasvamaan kaikilla kunnolla kun ne liikkeet on alettu tekemään täydellä liikeradalla. Nytkyttämisessä ei IMO ole mitään muuta takana kun luistaa treeneistä, ne liikkeet muuttuu VITUSTI raskaammaksi ja rajummaksi tehdä heti kun tehdään niinkun ne kuuluukin tehdä :)
Tossa yks nuori jannu teki mun kanssa etureidet yks päivä ja vaikka kovia treenejä oli takana aiemminkin niin nyt ei jätkä pärjännyt kahteen päivään ilman Buranaa ja relaxantteja, oli etureidet niin paskana kun olla ja voi ja erona sen aiempiin treeneihin oli se, että tehtiin KAIKKI liikkeet täydellä liikeradalla, aiemmin se nytkytti vaan, mutta ei enää

MrIks sanoi:

jos treenaa jalat kerran viikkoo niin tottakai niitten pitää olla rankat.

ja jos tekee treeneissä prässiä niin sekö niistä tekee sun mielesta rankat ?

ja mistä ihmeestä laskit nyt ne sun "prosentit" :D ?

tompsa sanoi:
Näitä prässin painoja on kyllä aika huono vertailla, on nimittäin sen verra eroja prässeissä.
näimpä.itse alkuvaiheessa kun treenasin paikallisella "mummojen kuntoutus-salilla" niin prässillä sai kevyesti pumpattua useammankin toiston +350kg mutta myöhemmin siirryttyäni ns. underground-salille missä kaupungin kehonrakennus/voimanosto eliitti treenaa( enkä tarkoita nyt itseäni :P) prässiin sai tiputtaa painoja yli puolet.Kovia sarjoja tulee nyt tehtyä +200kg.Ja ei, jalkani eivät ole kuihtuneet:D ja mitä tuohon vaakaprässiin tulee..eikö se ole vähän niinkuin hack-kyykky?eli prässää etureisiä..

Joo älkää vaan antako alaselän nousta kaarelle jos on isot raudat kelkassa!
Itse olen aloin vitun tyhmästi treenaamaan jalkoja viime syksynä, pitkän tauon jälkeen.
Tavallaan aloitin uudestaan koko voimailun. Ei ollut yhtään tekniikat hallussa enää. Päässäni vain soi aina, että tee kaikki puhtaasti, pitkällä liikeradalla. Tein parin ekan viikon jälkeen prässiä kovilla painoilla ja laskin sen hemmetin kelkan ihan alas asti. Alaselkä meni aina kaarelle kun työnsin rautoja ylös. Sattui selkään ihan törkeesti sarjojen jälkeen.
Enkä tehnyt edes montaa kertaa väärin niin kyykyssä alkoi antamaan alaselkä periksi ku siellä ei ollut enää kaikki kunnossa. Tottakai mä idiootti tein ja tein vaan kyykkyä vaikka alaselkä tuntui paskalta. Sarjapainot lopulta jämähti vähän alle 200kg. Silloin ajattelin että noni, nyt järki käteen vihdoinkin tässä hommassa.
Pakko myöntää että alaselkä vaatisi tällä hetkellä varmaan jo jotain leikkausta että se alkais taas toimia, jos sittenkään. En tiedä. Kokeilen kuntouttaa sen salilla venyttelyllä ja jollain jumpalla pikku hiljaa. EI KELKKAA ALAS ASTI.

Leech sanoi:
No eikai ne kintut millään tissiposki jumpalla kasva, kovaa jumppaa se vaatii ja jos siitä palautuu niin miksei. Tottamunassa niin kovaa ja raskaasti kun ikinä pystyy jos ja kun se tuottaa tulosta. Unohtamatta kuitenkin, että treenaa puhtaasti :)

laske ne reidet kainaloihin, jos et saa niin oot kyllä joku mutaatio ;)
Kyllä ne etureidet on vaan alkanut kasvamaan kaikilla kunnolla kun ne liikkeet on alettu tekemään täydellä liikeradalla. Nytkyttämisessä ei IMO ole mitään muuta takana kun luistaa treeneistä, ne liikkeet muuttuu VITUSTI raskaammaksi ja rajummaksi tehdä heti kun tehdään niinkun ne kuuluukin tehdä :)
Tossa yks nuori jannu teki mun kanssa etureidet yks päivä ja vaikka kovia treenejä oli takana aiemminkin niin nyt ei jätkä pärjännyt kahteen päivään ilman Buranaa ja relaxantteja, oli etureidet niin paskana kun olla ja voi ja erona sen aiempiin treeneihin oli se, että tehtiin KAIKKI liikkeet täydellä liikeradalla, aiemmin se nytkytti vaan, mutta ei enää

No pitääpäs ottaa kevyemmät sarjat tolla tyylillä, että lasken polvet/reidet sivuun enkä suoraan rintaan.

M-Nutrition Sports Greens 1, 210 g, Lemon-Lime

Todella tykki viherjauhe

-33%
PattiPete sanoi:
Perse ei saa ainakaan missään nimessä nousta ilmaan. Jos tekee aina niin, että perse nousee niin voi samantien varata ajan selkäleikkaukseen.

Nostateenpas taas kuolleita...:D

Eli yksi hyväksi havaitsemani tekniikka alaselän kannalta on se, että (jos kyseessä on sellainen prässi mitä minä käytän, eli on erikseen tanko stopperille ja sen alapuolella jonkinmoiset käsikahvat) puristetaan niitä alakahvoja tiukasti ja ikäänkuin vedetään itseään maata kohti.. Minulta meinaa helposti karata kaikki paine alaselälle, mikä on todella paha näin selkävaivaisena.

Ja mielestäni rautakin tuntuu liikkuvan luonnollisemmin, kun vetää itseään tuolla tavalla. Tosin on hyvä sitten olla varmistaja jos on todella epävarmaa, kukaan ei varmastikaan halua jäädä sinne painojen alle prässissä.

Itelle opetettiin joskus että jalkoja ei suoraks ja 90 astetta riittää ettei tuu turhaa rasitusta nivelille. Itelle myös on sopiva tuo noin 90 astetta kun on tuota masua sen verran että tuntuu epämukavalta jos se rutistuu siellä välissä :)

Persmus pitää tosiaan olla paikallaan ja alaselkä myös. Helpottaa kummasti kun kokeilee sopivat selkänojan säädöt kevyillä painoilla, silleen että tulee mahollisimman tasasesti paino koko selälle, eikä ainakaan silleen että rupee painot lykkään peppua ylös penkistä selkänojaa pitkin. Sit meinaan rupee selkä napsuun jos tulee kaikki paine tuonne persmuksen ja alaselän taipeeseen. Eli takamus ja selkä tiukasti siihen tuoliin ja selkänoja säädettynä silleen ettei pääse luisuun ja että paine jakautuu tasasesti koko selälle. Säästää selkää kummasti kun nuo tarkistaa.

:offtopic: tulipa tosta jalkaprässistä mieleen, joskus kun kävin uimahallin salilla siellä oli joku viiskymppinen viiksivallu, joka keräsi aina kaikki mahdolliset painot siihen prässiin muista laitteista (SIIS KAIKKI):curs: sanoi vaan "annas poika ne kiekot tänne", jos oli esim. penkkiä tekemässä ja alkoi tekemään sellaista kymmenen sentin liikerataa kauhealla puhinalla:lol2: sitten sellasta kauheeta karjuntaa pää punasena tyylillä "olen mies" :david:

Itse otan niin alas kuin mahdollista, davidin prässi en muista mallinumeroa. polvissa reilusti alle 90 asteen kulma. Itseasiassa, jos laskisin vain siihen 90 asteeseen niin mun ei tarvitsisi edes vapauttaa sitä lukkoa jonka varassa kelkka ylhäällä on. Ei ole ainoa davidin laite joka on suunniteltu max 170cm ihmisille. :jahas:

Kokeilin muuten tänään toisella prässillä ottaa vain siihen 90 asteeseen, painoja sai latoa todella reilusti lisää, polvissa tuntui "painetta" jota ei normalisti tunnu ja reisiin ei tullut lainkaan normaalia tuntumaa.:down:

vähän alle 90 asteeseen se munki pitää viedä että saa hyvän tatsin etureiteen, muuten vähän turhan nytkyttävä liike, mullakun on vielä stnan lyhyet jalat. pakko myöntää, että joskus pari v sitten niitä nytkytys prässi sarjojaki piti tehä, koska mikä olikaan tärkeämpää kuin se että laittoi enemmän painoja kun edellinen prässäilijä :D

Front Raise sanoi:
:offtopic: tulipa tosta jalkaprässistä mieleen, joskus kun kävin uimahallin salilla siellä oli joku viiskymppinen viiksivallu, joka keräsi aina kaikki mahdolliset painot siihen prässiin muista laitteista (SIIS KAIKKI):curs: sanoi vaan "annas poika ne kiekot tänne", jos oli esim. penkkiä tekemässä ja alkoi tekemään sellaista kymmenen sentin liikerataa kauhealla puhinalla:lol2: sitten sellasta kauheeta karjuntaa pää punasena tyylillä "olen mies" :david:

Voi vittu mikä idiootti! :lol2: :lol2:

Tänään katoin peilistä ja mulla liikerata on 90 asteeseen polvet, ja tuntuu perseessä ja takareiskoissa hyvin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom