Kuinka saada pituuskasvu loppumaan?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Henqqa
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Status
Viestiketju on suljettu.
Eli kuinka 14v. poika vois saada pituuskasvun loppumaan kun oon jo n. 185 pitkä eli ihan tarpeeks. Ja tietenkin samalla pitäs saaha lihasta että mikään ``päivässä 15kcal ja TV:n ääressä löhöily`` ei ole vaihtoehto. ja samalla toinen kysymys että kun nostan painoja vaikka penkistä, niin alaselässä, (en oo varma mutta ehkä jopa selkärangassa) tuntuu semmonen outo kutitus, en osaa paremmin selittää, ni mitä se tarkottaa? ja vielä kolmas kysymys, miten nopeesti saa noin 1cm lihasta alaselkään jos kotona jotain perusliikkeitä 4 kertaa viikossa tekis?

No oon jo pitempi kuin useat aikuiset eli ei tästä tarvii kasvaa paljoa enää...
No entä sitten? Ei sitä pituuskasvua voi pysäyttää kotikonstein, ja se ei ole kovin tervettä pysäyttää millään mömmöillä sitä. Yritä nyt ymmärtää.

entä toisinpäin

Ois mukava saaha pituuskasvu kiihtymään, oon tällänen 18v ja 175cm pitkä :curs:
ottaa vähä aivoon...

tää alotus on vähän luokkaa, mun kulli on liian iso, miten saan siitä pienemmän!?
mä alkaisin olla huolissani vasta kun pituus menee yli 210cm.. jos oot 185cm pitkä, niin et ainakaan vielä oo oleellisesti pidempi kun kukaan mun tuttavista.. itsellänihän pituus kasvu tökkäsi juuri sun iässä siinä 14-16 vuotiaana.. 14 vuotiaana olin 178cm 16 vuotiaana 180cm ja intissä 20 vuotiaana 182cm pitkä..

eli voi olla, että kasvusi saattaa jo muutenkin tyrehtyä tai sitten ei ja jäbä senkun kasvaa.. mutta ala sitten olla huolissasi, jos 16 vuotiaana olet 2metrinen.. muuten senkun vaan kasvat..

185cm on ihan hyvä mitta ja en ymmärrä miksi joku haluaisi yrittää tahalleen pysäyttää pituuskasvun. Minä ainaki oisin ylpee siitä jos oisin pitempi kuin muut. Niinkö aikaisemmin on jo mainittu keinotekoisesti pituuskasvun pysäyttäminen ei varmasti ole kovin tervettä/järkevää.

Joillain se pituuskasvu vaan tapahtuu lyhyenä spurttina aika nuoressa iässä. Esim. minä olin 14-vuotiaana samanpituinen kuin threadin aloittaja. Noin 16-vuotiaana tuli 190 täyteen ja sen jälkeen en ole kasvanut senttiäkään.

olis kyllä siistiä jos tästä vielä kasvais +190cm pitkäks :D viimeks mitattu pituus oli 180cm tasan. Sitä olis aika mörkö jos olis sen 195cm pitkä ja painais vaikka sen 110-120kg kympin rasvoissa :D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ittiä alkoi hieman hirvittää kun kävin lääkärissä nyt keväällä ja hoitaja mittasi pituuden niin 1.4 cm tullu vartta lisää 2 vuodessa. Ei muuten mutta ens viikolla täytän 27v. Voi olla että edellisellä kerralla hoitaja oli mitannu jotenki oudosti mutta outoa silti. Hoitaja tuumas vaan että kyllä jotkut kasvaa vielä melko vanhanakin pituutta.

Itse olen vaan tyytyväinen kun pituuskasvu loppui 175 senttiin. Tähän kun lataan sen 120kg rivoa massanderia niin oon tyytyväinen.

Eli kuinka 14v. poika vois saada pituuskasvun loppumaan kun oon jo n. 185 pitkä eli ihan tarpeeks. Ja tietenkin samalla pitäs saaha lihasta että mikään ``päivässä 15kcal ja TV:n ääressä löhöily`` ei ole vaihtoehto. ja samalla toinen kysymys että kun nostan painoja vaikka penkistä, niin alaselässä, (en oo varma mutta ehkä jopa selkärangassa) tuntuu semmonen outo kutitus, en osaa paremmin selittää, ni mitä se tarkottaa? ja vielä kolmas kysymys, miten nopeesti saa noin 1cm lihasta alaselkään jos kotona jotain perusliikkeitä 4 kertaa viikossa tekis?

ala vetää sätkää ja kyykkälet ja teet maastavetoo jne. joka päivä että selkä menee ässän muotoseks

Juu ei se pituuskasvu mihinkään hidastu maastavedolla tai kyykkäämällä varsinkaan jos ne tekee oikeilla tekniikoilla. Väärillä tekniikoillakin saa aika kauan käydä salilla että hidastuu kasvu, oot aikas hakoteillä 1993.

Juu ei se pituuskasvu mihinkään hidastu maastavedolla tai kyykkäämällä varsinkaan jos ne tekee oikeilla tekniikoilla. Väärillä tekniikoillakin saa aika kauan käydä salilla että hidastuu kasvu, oot aikas hakoteillä 1993.
:david:

1993 oli sarkastinen ja tarkoitti, että tekniikka viturallaan ja liian isoilla painoilla noissa liikkeissä saa selän ihan mutkalle = Pituus lyhenee.

Onneks meidän sosiaali- ja terveysministeri ei lue näitä juttuja (toivottavast)...
Vois saada jonkun johtamisorgasmin taas ja seuraavassa täysistunnossa on esillä uusia lakimuutoksia :D

Ittiä alkoi hieman hirvittää kun kävin lääkärissä nyt keväällä ja hoitaja mittasi pituuden niin 1.4 cm tullu vartta lisää 2 vuodessa. Ei muuten mutta ens viikolla täytän 27v. Voi olla että edellisellä kerralla hoitaja oli mitannu jotenki oudosti mutta outoa silti. Hoitaja tuumas vaan että kyllä jotkut kasvaa vielä melko vanhanakin pituutta.

Onko kellonaikaa milloin mitattu? Aamulla ihminen on noin pari senttiä pidempi kuin illalla ;)

Status
Viestiketju on suljettu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom