Kuinka pitkälle sotilaspenkissä natuna?!

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
42
Terve!

Olen viimeaikoina ollut kovin kiinnostunut sotilaspenkkauksesta.
Laji tuntuu tekniikaltaan kovin rehdiltä ja raa'alta, tämä miellyttää kovasti.
Itselläni toistomäärät ovat vielä ihan alkulukemissa, mutta nousemassa hitaasti ja varmasti.
Olen erittäin lahjaton kyseistä lajia kohtaan joka vain lisää kiinnostustani lajia kohtaa (?!)
Kuinka pitkälle on oikeasti mahdollisuudet päästä ihan natuna?
Jos puhdas lihasmassa kasvaa maksimissaan lahjakkaalla kaverilla 3-4 kiloa vuodessa (pitääkö paikkansa).
Uskon että lajiin tarvitaan kuitenkin edes vähän lihasta sinne tissien seudulle (sekä käsiin ja selkään). Selkä on suhteellisen hyvässä kuosissa reilun 10 vuoden kiipeilyharrastuksen myötä.
Itse painan vaivaiset 71 kiloa.
Kiitos vastauksista.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
no just niin pitkälle kun satut pääseen. Toiset pitemmälle ku toiset jne...

Zone-sarja -42%
hohhoijaa :jahas: ei ole mitään naturajaa, toki kehitys hidastuu mutta tuommoset 3-4kg max/vuosi tai 146.3kg penkistä natuna on ihan suolesta. kaikki on yksilöllistä, mene salille ja raportoi vuoden päästä. jos ensimmäisenä vuonna tulee alle 5kg niin on varmaan menty metsään jossakin.

erkjetter sanoi:
hohhoijaa :jahas: ei ole mitään naturajaa, toki kehitys hidastuu mutta tuommoset 3-4kg max/vuosi tai 146.3kg penkistä natuna on ihan suolesta. kaikki on yksilöllistä, mene salille ja raportoi vuoden päästä. jos ensimmäisenä vuonna tulee alle 5kg niin on varmaan menty metsään jossakin.

Niinpä. hohhoijaa. Rajojahan ei ole (eipä). Odotin ehkä jonkinlaista henkilökohtaista kommenttia harrastajilta. esim. tuloksia katsellessa ajattelin minkänäköiset kaverit tuloksia on tehnyt. Katselin myös joitakin valokuvagallerioita kisoista eikä ainakaan isompien sarjojen kaverit näyttänyt ihan pelkkiä kaurapuuropoikia olevan.
Teen niin että raportoin vuoden päästä. Voin toki antaa väliraportin jo kesällä ettei pääse unohtumaan kokonaan.

Mun natu salikaveri (mies) on useiden vuosien SM-mitallisti sotilaspenkissä (lähinnä kultaa) ja EI OTA EDES palautusjuomaa treenien jälkeen saatikka muita proteeiini hömpötyksiä "Pyh, normaali ruoka riittää". Että näin. :whip:

Kyllä etenkin kevyissä painosarjoissa pääsee pitkälle natuna. Kunnollisella muutaman vuoden panostuksella ei ~40 toistoa mahdoton ole ~alle 70-kiloisena.

Kohtahan tästä joku valittaa, että mistä tiedät, että on natu jne. mutta kyllä se mortalikin natuna 40x100kg 80-kiloisena sotilaspenkkasi? ;) Tosin mies on vähän huono esimerkki Suomen kovimpana(?) sotilaspenkkaajana :)

Itse uskon myös tohon, että kevyemmät kaverit siellä pärjää suhteessa paremmin kuin +100 kiloiset, mitään faktoja en tietenkään voi esittää mutta jotenkin tuntuu realistisemmalta.

mölliskö sanoi:
Mun natu salikaveri (mies) on useiden vuosien SM-mitallisti sotilaspenkissä (lähinnä kultaa) ja EI OTA EDES palautusjuomaa treenien jälkeen saatikka muita proteeiini hömpötyksiä "Pyh, normaali ruoka riittää". Että näin. :whip:

Kovimmat myrkyttäjäthän ovat aina näitä totaalikieltäjiä, jotka eivät edes "sitä reatiinia"(tärisevällä äänellä lausuttu) ole kokeilleet. Ja kun sanon myrkyttäjiä, tarkoitan nimenomaan napittajia. Koska kun on popsinut vain "vähän" ryssiä, voi valehdella itselleen ja siten myös muille olevansa natu..Tällainen kyyninen paska minä olen.

PS. Möllisköllä hyvä sigu Dirty Harrylta..

Athlete sanoi:
Kovimmat myrkyttäjäthän ovat aina näitä totaalikieltäjiä, jotka eivät edes "sitä reatiinia"(tärisevällä äänellä lausuttu) ole kokeilleet. Ja kun sanon myrkyttäjiä, tarkoitan nimenomaan napittajia. Koska kun on popsinut vain "vähän" ryssiä, voi valehdella itselleen ja siten myös muille olevansa natu..Tällainen kyyninen paska minä olen.

PS. Möllisköllä hyvä sigu Dirty Harrylta..

Kyllähän se näin on. Toisaalta vaikka missään nimessä en voi varma olla niin, parhaan kaverin faija on +55 ja helvetin kovassa kunnossa ilman minkäänlaista ruokavalion suunnittelua. Siis kovassa kunnossa ikäisekseen.. Jotenkin ei vaan tunnu se ryssä sopivan tuon miehen käteen, mutta varmahan ei voi olla kuin itsestään. No onhan tällä hemmolla noita reenivuosia saman verran kun mulla on ikää.. Sen verran olen miehen kanssa keskustellut (joskus muinoin hän ystävällisesti katsoi mun ohjelmat ja tekniikat kuntoon), että tiedän hänen olevan "täysin tietämätön" ravinnon merkityksestä. Mulle hän totetesi vaan, että senkun kiskot sapuskaa naamariin se riittää, loput voit unohtaa :D

Threadin kysymykseen ei vastausta tulla saamaan..

Kasvaa voi ilman sen suurempaa tietoutta, mutta miksei kannataisi ottaa se täysi hyöty siitä reenauksesta?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
hyrre sanoi:
Kyllä etenkin kevyissä painosarjoissa pääsee pitkälle natuna. Kunnollisella muutaman vuoden panostuksella ei ~40 toistoa mahdoton ole ~alle 70-kiloisena.

etenkin kevyissä painosarjoissa??? onko kevyissä sarjoissa sitten huonompi taso? vai mitä tarkoitat?

-asterix- sanoi:
etenkin kevyissä painosarjoissa??? onko kevyissä sarjoissa sitten huonompi taso? vai mitä tarkoitat?

Ei siellä huonompi taso ole, eikä niitä sarjojen tasoja voi oikein verratakkaan, mutta kyllä se vaan niin on, että +100kg sarjassa on natulla aika tiukkaa verrattuna vaikka alle 80kg. Ihan eri tason maksimi tarvitaan penkissä, että saisi 20x100kg verrattuna vaikkapa 20x70kg. Ja kyllä se vaan niin on, että mitä painavampi sarja, sitä enemmän lihaa tarvitaan ja natujenhan on tunnetusti hankala kerätä paljolti sitä laatulihaa, joten natut saavat kyllä enemmän tasoitusta kevyissä sarjoissa. Ottaakohan tuosta sepostuksesta nyt mitään selvää, toivottavasti pointti valkenee :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom