Kuinka paljon venyttelette

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Arsis
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Asiantuntijoilta faktaa kiitos:
Haittaako liian vähäinen venyttely pahasti tuloksiin voiman ja massan hankinnassa? Vai ilmeneekö haittapuoli lähinnä kankeudessa?

Jos et venyttele säännöllisesti, niin varsinkin lihasmassan kasvatuksessa siitä on todellakin haittaa. Jumiutuneet vastavaikuttajalihakset myös estävät optimaalisen treenin koska treenitehoa ei saada irti samalla tavalla kuin jos lihakset olisivat "auki".

Kannattaa muiden ottaa huomioon, että vitamiini laskee venyttelyksi kengän nauhojen sitomisen :D

Ei vaan 5 päivänä viikossa kaksi kertaa päivässä. Kyllä sen sitten jokainen jossain vaiheessa huomaa kun alkaa lihasjumeja esim. isoihin lihasryhmiin tulla, että olisi se hyvä venytellä.;) Yllättävän ilkeitä fyysisessä työssä.

treenin jälkeen aina se 10 - 15 min koko keho tai painottaen treenattuja lihaksia ja n 3 x vko 30 min pitempi sessio

Kerran kuukaudessa syvävenyttely. Aina siinä vaiheessa, kun koko kroppa muistuttaa enemmän rautakankea kuin... hmm... (en keksi tähän mitään hyvää). :D

No ei se totuus noin karu ole, tuleehan sitä pieniä venyttelyjä tehtyä pitkin päivää ja viikkoa, mutta karkeasti ottaen ihan liian vähän ja epäsystemaattisesti.

Kevyt setti dynaamisia venytyksiä aina ennen treenailuja ja aina treenailujen jälkeen isot lihat (etu- & takareidet, pakarat, lonkankoukistajat, leveä selkä ja rinta) palauttelevasti läpi.

Kerran viikossa tai kahdessa aina tuntuman mukaan koko kroppa huolellisemmin läpi kevyen jumppailun jälkeen ihan omana harjoituksenaan. Tämä tosin unohtuupi aina silloin tällöin nyt kun ei tule hojomojoiltua enää.

miksihän mulla ei tunnu *koputtaa puuta* paikat menevän ollenkaan rautakangeksi? Vaikken venyttele äärettömän paljoa...

Voipi hyvinkin johtua siitä, ettet niin sanotusti saa lihaksistas irti läheskään kaikkea mitä sieltä löytyy. Eli liikeradat, hermotus jne opetteluvaiheessa.

Ja topiciin: lähes jokaisena päivänä tulee noin tunti venyteltyä.

Liian vähän :( Auttais varmaan kyykkämisessa ja mavessakin jos olis ees hivenen notkeempi. Etenkin kyykyssä tuppaa jäämään liike vajaaks ku on niin kankee.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Voipi hyvinkin johtua siitä, ettet niin sanotusti saa lihaksistas irti läheskään kaikkea mitä sieltä löytyy. Eli liikeradat, hermotus jne opetteluvaiheessa.

Ja topiciin: lähes jokaisena päivänä tulee noin tunti venyteltyä.

Joo kyllähän tässä alussa ollaan. Muutaman kerran tullut tuo puupökkelöolo niin ettei ole voinut liikkua suuntaan tai toiseen, mutta nyttemmin rauhoittunut tuo.

Liikeradat ja tekniikat on varmasti vielä pitkään hakusessa, mutta kun opastusta omalla salilla ei ole (johtuen siitä että firman sali ja olen aamutuntien ainoa käyttäjä). Täytyisi ehkä perehtyä Oikealla Salilla ja kysyä neuvoja, mutta vaatii yleensä aina sitoutumisen eikä näin ollen voi mennä vain "kerraksi". Noh, yritetään.

En ollenkaan. :D Olen vähän sitä mieltä että jos suorittaa liikkeessä täyden matkan, esim. kyykyt syvään niin paikat venyy siinä jo tarvittavan paljon. Ehkä olisi kuitenkin hyvä venytellä mutta kun ei jaksa.:nolo:

Joo kyllähän tässä alussa ollaan. Muutaman kerran tullut tuo puupökkelöolo niin ettei ole voinut liikkua suuntaan tai toiseen, mutta nyttemmin rauhoittunut tuo.

Liikeradat ja tekniikat on varmasti vielä pitkään hakusessa, mutta kun opastusta omalla salilla ei ole (johtuen siitä että firman sali ja olen aamutuntien ainoa käyttäjä). Täytyisi ehkä perehtyä Oikealla Salilla ja kysyä neuvoja, mutta vaatii yleensä aina sitoutumisen eikä näin ollen voi mennä vain "kerraksi". Noh, yritetään.

Firman sali on varmaan ihan Oikea Sali, mikäli siellä on kaikki tarvittava treenaamiseen. :) Mutta tosiaan jos on joku tuttu jolla kokemusta olisi, niin kannattaa ihmeessä kysellä neuvoja tekniikkoihin.

Itse koitan venytellä kunnolla pari tuntia reenin jälkeen.

Heheh... Kesti pari sekuntia tajuta, että venyttelet parin tunnin päästä treenistä etkä kahta tuntia treenin jälkeen! :D Mietinki, että onkohan tuo ny tosi...:rolleyes:

Itellä tulee venyteltyä treenin jälkeen joku 5-15 min. Muuten ei oikeastaan juuri tule venyteltyä. Aerobisella mulla ei taho mennä paikat jumiin koskaan. Kerran esim. luistelin päivässä sellaiset 8 tuntia, eikä siltikään tuntunut seuraavana päivänä missään, vaikken venytellykkään.

Ennen reeniä lämpöö ja pientä dynaamista venyttelyä. Heti reenin jälkeen 15-35min venyttely, ihan miten jaksaa. Ja heti reenin jälkeen, koska aikataulu ei oikein muuta mahdollista, jos meinaa nukkua..

Ite venyttelen ennen treeniä lyhyitä venytyksiä niillä lihaksilla, joita tulen käyttämään. Yleensä myös treenin aikana venyttelen pikkuvenytyksiä. Treenin jälkeen noin 2-4 tunnin päästä venyttelen kunnolla ja pitkillä venytyksillä treenissä käytetyt lihakset.

Venyttelen aina kaikenlaisen liikunnan jälkeen ne lihakset, joita olen käyttänyt. En kuitenkaan hirveesti muuten venyttele, mutta tuleehan tuota liikuttuakin päivittäin :).

Muistakaa vielä, ettette venyttele IKINÄ KYLMÄÄ LIHASTA. On äärimmäisen vaarallista venyttää varsinkaan ihan kunnon venytykiä kylmiltään. Itse aina esim. ennen jalkojen venyttelyä poljen kuntopyörää muutaman minuutin, jotta saa pienen lämmön päälle.

Karmea totuus paljastetaan nyt.. En venyttele ollenkaan. Vaikka ehkä pitäis. "Mutta kun ei ole ennenkään niin ei nytkään sitte"

EDIT. Eiku venyttelinhän viime viikon kyykkytreenissä n. 5 sek molempia etureisiä..

Venyttelen ennen treeniä, sarjojen välissä melkein aina tissit ja selän, yleensä jalat, ja usein muitakin lihaksia. Nämä venytykset max 10s. Sitten reenin jälkeen, yleensä samantien (joskus viimeisen tietylle lihakselle tehdyn liikkeen jälkeen ajan säästämiseksi), kaikki treenatut lihakset noin 20-30s venytyksillä. Myös kaikkia palauttavia aamuaerobiskävelyitä ennen - jos tuntuu että on tukossa - ja jälkeen pienet venyttelyt max 15s. Rankempien lenkkien esim. HIIT tai pitkäkestoisen juoksun jälkeen noin 20-30s tai pidemmät tarpeen vaatiessa.

Jos joku luki ja huomasi jotain, mitä ei kannata tehdä, kannattaa tehdä toisin tai kannattaa lisätä, niin saa huomauttaa.

haukotellessa tulee venyteltyä eli se perinteinen kädet taakse ja samalla haukotellaan. siinäpä se.

Suositut

Back
Ylös Bottom