Kuinka paljon naapurisi tienaa?

Markku sanoi:
Voihan ne naapurin peran tulot tarkistaa lähettämällä "vero etunimi sukunimi paikkakunta" tekstarin numeroon 16400. En tiedä paljon maksaa (eikä kiinnosta).

Kyllä aika monta duunaria pitäisi kiinnostaa vaikkapa oman vuosittaisen palkankorotuspyynnön aikaan, paljonko viereisessä työpisteessä istuva saa massia.
Ai, että palkka maksetaan sen mukaan mitä kaveri tienaa. Mä olen aina luullut, että palkka tulee sen mukaan mihin omalla työpanoksellasi ja tuloksilla ole oikeutettu.

Saa provosoitua ihan vapaasti.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
eipä tässä jaksa kiinnostaa muuta kuin omat tulot...joita ei ole...se siitä

muitten tulot ei aiheuta muuta kuin vitusta "tuokin kyrpänaama tienaa mua enemmän.tapan!"

lej sanoi:
Ai, että palkka maksetaan sen mukaan mitä kaveri tienaa. Mä olen aina luullut, että palkka tulee sen mukaan mihin omalla työpanoksellasi ja tuloksilla ole oikeutettu.

Eiköhän se markku tarkottanu sitä, että tehdään samoja hommia jolloin pitäisi maksaa sama palkka.

Fat Rat sanoi:
Eiköhän se markku tarkottanu sitä, että tehdään samoja hommia jolloin pitäisi maksaa sama palkka.
Aivan tehdään samoja hommia. Toiset tekee paremmin, toiset ei. Ei se samansuuruinen palkankorotus pitäisi mikään automaatio olla.

lej sanoi:
Aivan tehdään samoja hommia. Toiset tekee paremmin, toiset ei. Ei se samansuuruinen palkankorotus pitäisi mikään automaatio olla.

Tuostahan päästään helposti siihen, mitä itsekkin kannatan, että peruspalkka kaikille sama ikälisät huomioiden (käytännössä työehtosopimuksen minimipalkat) ja siihen bonukset/suoritelisät/kannustinlisät/virheettömyyslisät päälle näin päästään oikeeseen palkkaukseen samassa tehtävävvä olevien kanssa. Toiset tekee enemmän toiset vähemmän. Näkyy palkkakuitissa miten on hommat hoidettu. Lisätkin pitää työnantajan puolesta olla realistisia ja sellaisia jotka oikeasti kannustavat. Ei mitään haistapaska 100€ lisää jos teet kahden ihmisen hommat. Tämänhetkisessä työssä (varastohommia, keräily) saa sen väh 50% lisää peruspalkkaan pelkästään että tekee hommat kunolla. Jos rupeaa rehkimään voi saada n. 70% lisää peruspalkkaan. Ihan kiva motivaattori eikä tule pidettyä 30min sumppitaukoja ja 1h safkiksia turhaan.

Kun alkaa olemaan firman kovimpia duunareita (työteho/h ja virheettömyyden puolesta) voi alkaa ehkä kinuamaan ikälisiä aikasemmin peruspalkkaan + muita joustoja työajan suhteen, esim perjantaina aamuvuorosta aikasemmin kotiin jne.

Heinä-elokuun vaihteesa huomasi hyvin miksi kannattaa hyville maksaa enemmän. Firmaan otettiin jostain vuokralafkasta hemmoja pyörimään ja katottiin paljon saivat aikaan perhdyttämisen jälkeen viikossa. Tulos oli että esim. minä joka oon nyt aika sluiba jätkä niin vastasin työpanokseltani 4 vuokramiestä. Hetken ihmeteltyäni kysyin mitäs wittua on hemmot puuhannu kun meikäläinen ilman hikipisaroita tehny 4x enemmän hommia niin vastaus oli: vuokrafirma maksaa pelkkää peruspalkkaa ihan sama mitä tekee/vaikka ei tekisi mitään. Siinä kiteytyy suomen esim. virkamiesten saamattomuus. Vaikka kk-palkka olisi kuinka suuri ei niitä hommia jakseta tehdä yhtään enempää kuin se mitä tarvitaan työssä pysyäkseen, jos taas tulospalkkausta harrastettaisiin yleisemminkin (tottakai kaikille aloille ei sovi!) voisi tehokkuus lisääntyä huomattavasti nykyisestä.

tomppa82 sanoi:
Kaverin faija oli tänä vuonna suomen toiseksi eniten tienaava kaveri (ansiotuloja 3,8 miljuunaa).
Kyllä vetää vähän kylmäksi kun ei koko elämässä saa
itse kerättyä tuollaisia rahoja :(

Miksi? Luuletko, että ko. hemmo on sinua 95 x onnellisempi.

tomppa82 sanoi:
Kaverin faija oli tänä vuonna suomen toiseksi eniten tienaava kaveri (ansiotuloja 3,8 miljuunaa).

Aina joku tienaa enemmän/nostaa enemmän/on älykkäämpi/lyö kovempaa/saa paremmannäköisiä naisia/[syötä ikioma juttu tähän].

Aimo sanoi:
Näin se vaan menee. Lisäksi kaverin faija saa 95 x enemmän piparia kuin Tomppa82. Siis jokaista Tompan varvia kohti kaverin faija puikottaa 95 neitsyttä. Se on kuulkaas pojat sellaista meininkiä, että jää muslimien paratiisikin toiseksi.

Ja miten uskomattoman onnellinen onkaan verottaja, jos toi tyyppi tosiaan ottaa tuollaisia rahoja nimenomaan _ansio_tuloina. Siinä ei fifty-sixty jako enää riitä.

EDIT: Hidas. Mä olen tänään ollut tosi hidas. Kohta Fridu taas joutuu ärähtään mulle.

Misanthrop sanoi:
Elitisti! Meikäläisen tuloilla pitää pärjätä keppanalla!!
;)

Ja eurooppalaiset herrasmiehet nauttivat hyvin jäähdytettyjä yrttisnapseja. Weidmansheil! :D

tomppa82 sanoi:

Sanoo Tomppa82, 23 vuotta siis...

Mitä veikkaat, arveliko kaverisi faija sun ikäsenä, että "ku emmä kuitenkaan saa ikinä paljoa rahaa, niin enpä jaksa yrittää mitään"

tai

"ei persketti, kun en kumminkaan mihinkään hyväpalkkasiin hommiin pääse, niin meenpä sitte [keksi itse huonopalkkainen työ tähän]"

??????

Routa sanoi:
Aina joku tienaa enemmän/nostaa enemmän/on älykkäämpi/lyö kovempaa/saa paremmannäköisiä naisia/[syötä ikioma juttu tähän].

Aina joku tienaa enemmän/nostaa enemmän/on älykkäämpi/lyö kovempaa/saa paremmannäköisiä naisia/kaatuu tyylikkäämmin mopolla.

Onhan tämä paska maa. Se hemmo on varmaan saanut ilmaisen korkeakoulututkinnon ja tehnyt ahkerasti töitä. Siihenhän ei täällä muilla ole mahdollisuutta.:david:

"Totuus on todellisuutta!" Matti Nykäsen uusin. Vain tämän viikon Seiskassa. Hanki heti omasi.

Verotietojen julkaisupäivä pitäisi julistaa kansalliseksi vapaapäiväksi, koska kukaan ei pysty tekemään töitä kun ovat niin saatanan kateellisia naapureilleen.

Kamalinta ikinä mitä olen nähnyt, oli entisen luokkakaverini äiti. Hän alleviivasi lehdestä tuttujensa verotiedot, tuijotti ikkunasta ulos nähdäkseen millaisella autolla nämä tutut ajelivat ja teki muistiinpanoja.

Ainut mikä minua kiinnosti verotiedoissa oli se, onko Suomen rikkaimpien miesten joukossa yhtään 70-luvulla syntynyttä :haart: :lol2:

Aimo sanoi:
Ku oon onneton niin yleensä on johtunut rahasta tai ajan puutteesta. Lottovoitolla korjais noi molemmat jo.

lej sanoi:
Aina joku tienaa enemmän/nostaa enemmän/on älykkäämpi/lyö kovempaa/saa paremmannäköisiä naisia/kaatuu tyylikkäämmin mopolla.

Oma kaatumiseni radalla oli tyylikäs ja eleetön lowside reippaasta kallistuksesta. Tosin highsidet vievät yleensä spektaakkelipisteet (ja sairaalaan) näyttävyydellään :)

Itse voisinkin laittaa tuohon listaan "on nopeampi kuski". Silti en kadehdi esim. Valentino Rossia, rahaahan sillä on riittävästi. Älykkyydestä ei voi sanoa mitään, sitä on niin montaa lajia ja sitä en edes tiedä, kiinnostaako heppua naiset lainkaan (vaikka varmasti niitäkin riittäisi). Ehkä pääasia on, että ei ole omissa naisasioissa valittamista :haart: :haart: :haart: :haart: :haart: (ei, ette saa :kuvia: )

Tietääkö kukaan milloin veropörssissä tai tekstiviesti palvelussa näkyy vuoden 2004 verotiedot? Noi 2003 alkaa jo olla liian vanhoja, varsinkin nuoremmilla ihmisillä.

Katselen usein vastaavassa työssä olevien ja pomojen palkkoja. Siitä hyvin näkee mitä itse voisi palkkaa pyytää:

Esim. jos hakee töihin ja haastattelija/esimies tienaa 120K€ vuodessa ja sillä on n alaista, voi itselle kalkuloida palkkatoivomuksen mukavasti. Tilanne on varmasti aivan eri jos tuleva esimies tienaa vähemmän kuin sinä nykyisin.

Mulle on aivan sama rikkaiden palkat kun ne ei itseen liity tippaakaan... Turhien julkkisten paskat tienestit tuo jotain etäistä hyvää oloa kun ne muuten esittää niin pirun menestyksekästä.

lej sanoi:
Markku sanoi:
Kyllä aika monta duunaria pitäisi kiinnostaa vaikkapa oman vuosittaisen palkankorotuspyynnön aikaan, paljonko viereisessä työpisteessä istuva saa massia.
No en mä tuosta jaksa provosoitua, kun jälkimmäinen 50% tekstistä oli kuitenkin asiaa. Ura- ja palkkakehityksen kannalta on ihan ok tarkistaa välillä missä mennään, varsinkin jos paiskoo töitä enemmän kun kukaan muu samalla osastolla, ettei joudu sitten katkerana tilittämään kun se naapurin pera saa enemmän. Loppujen lopuksi sä vaihdat duunissa vapaa-aikaasi rahaan -> yritä saada ajastasi käypä hinta.

Pitihän sitä uhrata 1.5€ tekstiviestiin, että sai pomon tulot vuodelta 2003 tietoon... :nolo:

No, nyt ainakin vituttaa olla siellä töissä, kun ei palkankorotusta heru - ei vaikka kuinka vitusti tekis töitä yms. ja kun oma vuositulo oli 2003 jotain 23k€, niin pomolla se oli 94k€...sanottakoon se vielä, että jos tienaisin 2700€/kk, niin vuositulot olis 34k€, eikä mun tarttis valittaa yhtään rahasta... :D

En mä sitä edelleenkään sano, etteikö se sais tienata sitä...mutta kun se perustelee firman menoilla sen, ettei mun liksaa voida nostaa juur paskaakaan, kun samalla töitä/vastuuta tulee koko ajan enemmän :curs:

:offtopic: Nyt on kuusi hakemusta sisällä, yhdestä mestasta tulee 99.99%:n varmuudella kutsu ainakin haastatteluun ma/ti - tavoitteena olla poissa nykyisestä vuoden loppuun mennessä:offtopic:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom