Kuinka paljon naapurisi tienaa?

Ikä
45
On taas se aika vuodesta kun kaikki lehdet kertovat kuka on Suomen rikkain ja kuinka paljon julkimot tienaavat. Olenko ainoa jota tuollainen tarinointi ärsyttää ihan suunnattomasti? Nyt en tarkoita sitä, että olisin kateellinen vaan sitä että miksi helvetissä tuollaista pitää julkaista. Ketä nyt oikeasti kiinnostaa kuinka paljon naapurin Pera tienasi viime vuonna. Vai onko asia oikeasti niin että kateus on hyve Suomessa?

Mulle on henkilökohtaisesti aivan saman onko mun tuloni niin ja niin paljon pienemmät kuin esim Nalle Walhroosilla. Eihän kukaan tietenkään vastusta sitä että rahaa olisi niin paljon ettei sonnalle taivu, mutta ei siihenkään pidä energiaansa tuhlata että kadehtii jotain toista. Avautuminen loppuu tähän ;)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itseäni ainakin kiinnostaa katsella muiden tuloja. Menenkin heti ostamaan Veropörssin ja alleviivaustussin sekä pari pulloa viiniä. Mikäs sen mukavampaa kuin istuskella pöydän ääressä ja naureskella muiden tuttujen tuloille ja juoda viiniä.

http://www.veroporssi.com

Tanssiva Rosvo sanoi:
On taas se aika vuodesta kun kaikki lehdet kertovat kuka on Suomen rikkain ja kuinka paljon julkimot tienaavat. Olenko ainoa jota tuollainen tarinointi ärsyttää ihan suunnattomasti? Nyt en tarkoita sitä, että olisin kateellinen vaan sitä että miksi helvetissä tuollaista pitää julkaista. Ketä nyt oikeasti kiinnostaa kuinka paljon naapurin Pera tienasi viime vuonna. Vai onko asia oikeasti niin että kateus on hyve Suomessa?

Mulle on henkilökohtaisesti aivan saman onko mun tuloni niin ja niin paljon pienemmät kuin esim Nalle Walhroosilla. Eihän kukaan tietenkään vastusta sitä että rahaa olisi niin paljon ettei sonnalle taivu, mutta ei siihenkään pidä energiaansa tuhlata että kadehtii jotain toista. Avautuminen loppuu tähän ;)

Samaa mieltä. Suomalaiset ovat jo ennestäänkin ihan tarpeeksi kateellista porukkaa niin pitääkö sitä vielä lietsoa tuollaisilla listauksilla?

Tulothan on muissa maissa järjestään ihan julkista tietoa. Suomessa tällälailla hauskasti mutkan kautta. Kiinnostais kyllä tietää mitä naapuri/työkaveri tienaa, mutta ei niin paljoa että siitä tiedosta jotain maksaisin.

Nämä tulotietohommat on samaa turhaa kateellisille suunnattua paskaa kuin Rytsölän Lamporkkiinit jne. Yleensäkin helvetin tyhmää katsoa ylöspäin jotain äveriästä pääoman kartuttajaa. Ennemmin pitäisi hehkuttaa jotain palomiehiä, ambulanssikuskeja ym.

Huppe sanoi:
Itseäni ainakin kiinnostaa katsella muiden tuloja. Menenkin heti ostamaan Veropörssin ja alleviivaustussin sekä pari pulloa viiniä. Mikäs sen mukavampaa kuin istuskella pöydän ääressä ja naureskella muiden tuttujen tuloille ja juoda viiniä.

http://www.veroporssi.com

Pidetäänkö miitti :rock:

Tanssiva Rosvo sanoi:
Pidetäänkö miitti :rock:
Tapulikaupungin Grillillä nähdään?

:offtopic: Asuin siinä pitkän aikaa mutten käynyt koskaan... :D

Tanssiva Rosvo sanoi:
. Ketä nyt oikeasti kiinnostaa kuinka paljon naapurin Pera tienasi viime vuonna.

Mua ei kiinnosta ei sitte yhtään. Mutta tiedämpä silti että meidän naapurin Pera (oikeasti nimi on Pera) tienasi ainakin työttömyyskorvauksen verran.

Huppe sanoi:
Tapulikaupungin Grillillä nähdään?

:offtopic: Asuin siinä pitkän aikaa mutten käynyt koskaan... :D

Voi raukkaa et tiedä mitä menetit :hyper:

Rankkaa oli yläasteella kun muuan rikkaamman perheen pojalle ja opettajalle tuli kränää. Lopuksi aseina käytettiin mm. opettajan varallisuutta ja tuloja (kaveittu tuommosesta lehdestä)... :P

On tämä Suomi kateellisten kommareiden paratiisi. Ollaan vihreinä kateudesta kun naapuri rikastuu työllä. Sen jälkeen nauretaan paskasesti kun kaikki menee osakesotkuissa.

naapurilta kuultua "niin kauan olitte mukavia kunnes perustitte yrityksen".

Musta tuntuu, että tämmösten "Ei kiinnosta mitä naapuri tienaa" - kommenttien tarkoituksena on alleviivata ja korostaa sitä, kuinka hyvä itsetunto kommentin esittäjällä on ja kuinka he eivät ole lainkaan kateellisia. Toisin sanoen, "Ei kiinnosta mitä naapuri tienaa" -kommentin tilalle he voisivat suoraan laittaa "Katsokaa kuinka hieno ihminen olen!"

Kyllä mua ainakin kiinnostaa välillä juoruilla toisten ihmisten asioista ja olen huomannut, että sama ominaisuus on kaikissa ihmisissä, joita vähänkään tunnen. Juoruilu nyt on vain sellainen perusinhimillinen ominaisuus joka varmasti enemmän tai vähemmän asuu jokaisessa ihmisessä. Ei sitä pidä kieltää. Ei siinä sen enempää ole mistään kateudesta kyse. Eräänlaista tosielämän saippuaa enemmänkin vaikkapa kuunnella juoruja toisten ihmissuhteista.

No ei kiinnosta katsella muitten tuloja. Mutta se vaan pisti silmään noissa uutisissa että Suomessa on kuitenkin tuollaiset 15.000 tyyppiä ketkä tienaa vuodessa yli 1.000.000 mummon markkaa. Tästä jos lähtee laskemaan ensin työssä olevien määrää - jotain 2 miljoonan suomalaisen kieppeillä - niin 0,75% tienaa jopa 200.000 euroa vuodessa.

Kun reaalityöttömyys on vastaavasti jotain 500.000 työtöntä ja pilipalikursseille aktivoitua sekä osa-aikatyöllistetyt spedet niin voisimme yleistää tähän tapaan:

"Satunnaisista työikäisistä vastaantulijoista 1/120 on miljonäärejä ja vähintään 1/4 on enemmän tai vähemmän syrjäytyneitä."

Miten on, pitäisikö tätä maata sosiaalidemokratisoida vielä enemmän vai alkaisimmeko siirtyä pikku hiljaa amerikan malliin jossa köyhät tekevät 2-3 työtä saadakseen vuokrat maksettua? Rikkaitten määrä näyttäisi aika sopivalta tämän kokoiseen maahan. :arvi:

Katsokaa kuinka hieno ihminen olen.

Mua ei toisten rahat kiinnosta jos mulla ei ole legitiimiä syytä vaatia niistä osaa itselleni. Jos tää tekis musta jonkun omanarvonkorostajan jonkun toisen silmissä niin olkoon sitten niin, kyllä mä kässään, että sen niinkin voi nähdä. Paljon vähemmän meitsi ymmärtää sitä, miten joillain riittää energiaa sen vatvomiseen että "katos katos, joku jätkä on sikarikas ja kehtaa vielä ansaita lisää rahaa! Meille toi raha kuuluis (tosin yleensä epäsuoremmin ilmaistuna)". Mitä vähemmän viettää aikaa kateudesta vihreenä olemiseen, sitä enemmän kykenee hyödyntämään aikaansa asioihin mistä pitää.

Tosin protskulla oli aika hyvä pointti.

Kyllä mun mielestä on mielenkiintosta tietää mitä ihmiset tienaa, mutta en mä osaa olla kateellinen niille ketkä tienaa enemmän ku minä, ei ole multa pois.

Rehellisesti sanoen, kyllä joskus vituttaa esim. jonkun sellasen tutun ihmisen tulot, jonka tietää esim. pyörittävän yritystä jossa työntekijöitä systemaattisesti kusetetaan tai muuten hoidetaan asiat epäeettisellä tavalla.

Toisaalta kahta suuremmin arvostan niitä ketkä omalla duunillaan ja älyllään rakentaa itselleen omaisuuksia.

Veropörssiä ole ikinä ostanu.

PunttiOskari sanoi:
Musta tuntuu, että tämmösten "Ei kiinnosta mitä naapuri tienaa" - kommenttien tarkoituksena on alleviivata ja korostaa sitä, kuinka hyvä itsetunto kommentin esittäjällä on ja kuinka he eivät ole lainkaan kateellisia. Toisin sanoen, "Ei kiinnosta mitä naapuri tienaa" -kommentin tilalle he voisivat suoraan laittaa "Katsokaa kuinka hieno ihminen olen!"

Tuosta oon osittain samaa mieltä, tosin en ihan noilla sanoilla ite sanos.

Mike sanoi:
Aivan sama mitä muut tienaa, kunhan tulevat toimeen. Mä en arvosta yhtään enempää miljonääriä kuin tavallista lvi-asentajaa. Mulle merkkaa minkälainen ihminen muuten on.

Toki loppujen lopuksi rahat ei merkkaa mitään.

Onhan se aina mukava kattella, mitä tutut tienaa eli just istua illalla punakynän kans ja alleviivailla nimiä Veropörssistä:D Ei muiden tienestit kyl minkäänlaista kateutta herätä, ihan vaan mielenkiintoista nähdä paljonko eri ammateissa olevat ihmiset tienaa.

Protsku, tätä maata ei voi kyllä yhtään enempää sosiaalidemokratisoida.

PunttiOskari sanoi:
Kyllä mua ainakin kiinnostaa välillä juoruilla toisten ihmisten asioista ja olen huomannut, että sama ominaisuus on kaikissa ihmisissä, joita vähänkään tunnen.

Hassua on se, että kun Tiina kertoo, miten päin vittua Kake on asiansa hoitanut, se on kiinnostavaa. Kun Kake soittaa kertoakseen saman ja pyytääkseen myötätuntoa tai jopa apua, asia ei ole yhtään niin kiinnostava.

Tarkoitan siis, että juoruilu on kivaa, mutta kuunnella jonkun puhuvan itse omista asioistaan ei.

Täytyy myöntää, ettei tuo veropörssi minua hirveästi kiinnosta. Tuntemistani ihmisistä pystyisin listamaan ne, joilla on eniten/väihten hilloa, mutta euromääriä en osaisi sanoa, en edes suuruusluokkaa. Kavereiden kanssa puhutaan avoimesti palkoista, mikä on mielestäni hyvä -tietää vähän, mitä muut tienaavat ja osaa suhteuttaa omat palkkatoivomuksensa. Ja tottakai olen katkera, että CDO -serkkuni tienaa 1500 euroa enemmän kuin minä -mainosalalla tietysti.

PunttiOskari sanoi:

No korkeintaan voisi kiinnostaa se että mitä samassa ammatissa olevat tienaa, onko oma palkka ala- vai yläkanttiin.

Noin muuten en jaksa ymmärtää että mitä helvetin kiinnostavaa on siinä tiedossa mitä naapuri tai tuttava tienaa. Täälläkin asuu muutaman kilometrin säteellä kaupungin kerrostaloghetosta maakunnan rikkaimpia tyyppejä, on maanlaajuiset liikeketjut ja sitä rataa. Silti voi olla päälle päin ihan tavallisen näköisiä omakotitaloja missä asuvat eikä siellä pihalla ole välttämättä 5 mersua ja bemaria rivissä.

Henkilökohtaisesti pidän paljon kiinnostavampana vaikka sitä että lukee jonkun menestyneen liikemiehen elämäkerran kuin sitä että lukee jotain saamarin verokalentereita. Kiviäkin kiinnostaa onko kaupungin rikkaimmalla tyypillä 10 vai 100 miljoonaa euroa. Siis ei kiinnosta.

PunttiOskari sanoi:

Kyllä mua ainakin kiinnostaa välillä juoruilla toisten ihmisten asioista ja olen huomannut, että sama ominaisuus on kaikissa ihmisissä, joita vähänkään tunnen. Juoruilu nyt on vain sellainen perusinhimillinen ominaisuus joka varmasti enemmän tai vähemmän asuu jokaisessa ihmisessä. Ei sitä pidä kieltää. Ei siinä sen enempää ole mistään kateudesta kyse. Eräänlaista tosielämän saippuaa enemmänkin vaikkapa kuunnella juoruja toisten ihmissuhteista.
Olet siis sitä mieltä, että koska sinä tykkäät juoruilla rahasta niin muutkin varmasti tykkäävät. Kyllä mäkin varmaan juoruilen, mutta en muiden rahoista, koska ne ei vaan kiinnosta. Ihan sama onko henkilöt saanett rahansa lotossa, optioista, myyntivoitoista, osingoista, palkkana, kunhan eivät ole rikollisin tavoin hankkineet.

Josku aikaisemmin tuli aina luettua paljonko Ollilat sun muut tienasivat, mutta ei se vaan enää jaksa kiinnostaa. Ihan hyvää hupiahan tuo yhä on sossuille ja muille kateellisille, jotka ovat aina yhteiskunnan uhreja, ei siinä mitään.

Sun mielestä mä en nyt muka voi sanoa, että ei kiinnosta vittujakaan muiden tulot, vaan valehtelen. No sen verran täytyy myöntää, että omat ja vaimon tulot kiinnostaa, että tietää mitä voi ostaa. Ja oman alan palkkojen keskiarvot kiinnostaa, jotta voi vähän arvioida mitä voisi pyytää. Ja olen joskus kavereilta kysynyt niiden palkkoja.

Mä en sitä paitsi edes tiedä keitä mun naapurissa asuu. Varsinkin netissä on aika paha toisten teksteistä arvioida, että ylistääkö joku omaa paremmuuttaan vai eikö sitä oikeasti kiinnosta.

Mua ei henk.koht kiinnosta paljonko naapurini tai kuka tahansa muu ns.tavis tienaa,
mutta on hyvä että esim. isojen firmojen yritysjohtajien ja poliitikkojen tulot on tarvittaessa kaikkien saatavilla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom