kuinka paljon dieetillä vettä..?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mik99
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
40
eli kuinka paljon te juotte keskimäärin vettä päivässä dieetillä..?
luin jostakin että jari mentula juo 20 litraa päivässä..:whip:
se on aika kova määrä..itse en voi sanoa ku en ole koskaan ollut dietiilä..:lol2:

suositushan on varmaan jotain 2-3l vrk normaali olosuhteissa,ilman ylimääräistä hikoilua,20l siinä vaurioituvat munuaiset sekä virtsatiehyet,mikäli joku edes pystyy juomaan tuollaista määrää ilman nestepöhöä.pitäisi käyttää tervettä järkeä kun analysoi jotain lehtijuttuja.

Perusjampalla taitaa olla joku 5-9 litraa kuhan muistaa huolehtia mhollisista mineraaleista joita katoo. Eikö Mike sanonu niin hyvin että "päivällä pitää juoda ku kameli ja yöllä kusta ku sika"

Dieetti tai ei - juon about 5-7 litraa keskivertopäivänä.

Joskus kreatiinikokeilujen alkuaikoina laskin yhtenä päivänä ennätysmääräksi 11 litraa - mutta ei se miellyttävää ollut sekään.

Sen verran nestettä että ei tule janon tunnetta ja kusi on kirkasta...

Sama täällä, kusi on kirkasta :) vettä menee sillaset 5-10 litraa päivittäin, mulla on lähes aina kotona ollessa 1 l tuoppi täynnä vettä.

Ite juon normaalisti n. 3 litraa. Se riittää mulle hyvin.

Dieetillä pitäs lähteä 4,5 litrasta ja nostaa juotavan nesteen 500ml jokaista pudotettua 300 kaloria kohden.

Eli lähtökalorit esim. 6000
5700 kcal 5 l
5400 kcal 5,5 l
5100 kcal 6 l
4800 kcal 6,5l
4500 kcal 7l
4200 kcal 7,5 l
3900 kcal 8 l
3600 kcal 8,5l
3300 kcal 9 l
3000 kcal 9,5
2700 kcal 10l
2300 kcal 10l
2000 kcal 10l
1700 kcal 10l

jne.. yli 10 litraan ei ole tarvetta.

Kerrotko hkuja ja joku muukin että mitä saavutatte tuolla mielettömällä vedenjuomisella vai ootko nyt kesäsin koko ajan ulkona ja teet ruumiillista työtä samalla kun oot dietillä kun juot noin paljon? Ja mistä tulee tuo vedenlisäys / pudotettu kalorimäärä? Täyttä urbaanilegendaa sanon minä. Ite oon ollu dieetillä nyt n. 2.5kk ja oon juonu ihan normaalisti, päivästä ja tilanteesta riippuen vettä 1.5-4 litraa, nestettä 3-6 litraa. Paino pudonnu 104->98.0 ja 1-2 kiloa vielä ois saatava poies.

Se riittää että on hyvä olo, mineraaleja tulee tarpeeksi ja kusi ei oo vaaleenruskeeta aina tai ruskeeta tai tummaa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
oon lukenu saman jutun bodauslehdästä
jos mää juon edes pari litraa vettä ni mul on kusihätä viimeistään 10 minuutin välein

Originally posted by Sakkeus
Kerrotko hkuja ja joku muukin että mitä saavutatte tuolla mielettömällä vedenjuomisella vai ootko nyt kesäsin koko ajan ulkona ja teet ruumiillista työtä samalla kun oot dietillä kun juot noin paljon? Ja mistä tulee tuo vedenlisäys / pudotettu kalorimäärä? Täyttä urbaanilegendaa sanon minä. Ite oon ollu dieetillä nyt n. 2.5kk ja oon juonu ihan normaalisti, päivästä ja tilanteesta riippuen vettä 1.5-4 litraa, nestettä 3-6 litraa. Paino pudonnu 104->98.0 ja 1-2 kiloa vielä ois saatava poies.

Se riittää että on hyvä olo, mineraaleja tulee tarpeeksi ja kusi ei oo vaaleenruskeeta aina tai ruskeeta tai tummaa.

Ja kun oikein tarkkaan luet niin juon normaalisti n. 3 litraa.. :david:

Tuo mun ylläoleva oli suurinpiirteinen ohje kisoja ajatellen lähtöpainona n. 100 kg miehelle.

Ruoasta saa myös nestettä. Jos syödään vähemmän niin pitäisi juoda enemmän. Ja enempi juominen kiihdyttää aineenvaihduntaa.

Kun kisat lähestyy niin useimmat bodarit vähentää HH määrää ja silloin nestehukan riski on isompi jos ei juoda riittävästi vrt. atkinson dieetti. Ja usein myös bodarit vähentää kalorien määrää kun kisat lähenee vrt. yleinen terve järki. Ja vielä voidaan ajatella että useimmat bodarit vetää aerobista perkeleesti kun kisat lähestyy ja kuluttavat perkeleesti enemmän kaloreita kuin saavat vrt. ravinnon perusoppi.

EDIT: Topicin aihe oli kuinka paljon juotte dieetillä ja verrataan Mentulaan. Mentula on isompi kuin ehkä 85 % tän palstan lukijoista.. ;)

Suositut

Back
Ylös Bottom