Kuinka orjallisesti noudatatte treeniohjelmaa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Lulu
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Kyllä tämä tyttö aika orjallisesti tuolla salilla puurtaa. Hirmunen morkkis tulee jos jostain syystä jää joku pvä välistä, mutta heti seuraavana päivänä salille sitten juoksenkin. Joskus tosin itsellä 5 salitreenin ja muun sälän kanssa ei löydy välttämättä kuin yksi välipvä vaikka kahteen viikkoon, mutta...minkäs teet :)

Samaa mieltä olen kuin Rae- siis siitä, että inhottaa itseään kun aika usein tulee valittua tuo salia kavereiden yli...:( Salilla käymisestä vain tulee niin hyvä fiilis ja kun se on vielä elämäntapa. Se, että menen vaihtoehtoisesti istumaan kavereiden kanssa vaikkapa kahville tuntuu ajan hukkaukselta minusta...onko muillakin samoja tunteita ? Tai kun näkee kavereita niin tuntuu, että "uhrautuu"...:wall:

Treeniohjelmaa noudatan kyllä orjallisesti niin kuin valmentaja on sen laatinut. Joskus tietysti joutuu treenejä siirtelemään.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Ennen mä olin ihan kiinni siinä miten mun treenit meni, kaikki muu suunniteltiin vasta sitten. Nykyään suunnittelen treenit ja menen kyllä mut oon niin usein ollu kipeänä että ne pakostikin jää väliin ja sit kipeenä olon jälkeenki pitää olla vähän aikaa ennenks uskaltaa taas mennä ja se kynnys mennä uudelleen pikkubreikin jälkeen on valtava. Pitäs taas vaan ottaa ja asettaa se treeni ykkössijalle niinku joskus aiemmin, mua niin harmittaa ku oon kadottanu sen ylvään itsekurini. ;(

Tähän lisätäkseni vielä, toki laadittua ohjelmaa noudatan prikulleen ja morkkistelen myös jos en ole salille mennyt tai päässyt syystä tai toisesta, mutta silti kaipaan kadonnutta itsekuriani. Jos joku näkee sen niin käskekään kotio! :whip:

Ma oon kans orjallinen treenari. 2 salitreenia viikossa ja aerobiset ja uinnit paalle. Ne 2 kertaa on ne tarkeimmat mut muistakin tulee huonot vibat jos ne jaa valiin. Talla viikolla on 3 pikkujoulut ja aika moista suijjaamista et saa treenit ujutettua sinne valiin. Taitaa olla eka vuosi et meen autolla pikkujouluihin ettei jaa treenit valiin.

joo... tunnustan 5 kertaa viikossa kun pääsee salille sit on hyvä olo ja jos jaksaa vielä lauantaiaamulla lenkille sit on viikko mennyt hyviin ja mieli on tyytyväinen. 4 salikertaakin on vielä ok mut jos menee sen alle sit alkaa v...tuttaa...

Mut luulen että selläinen on yksi tervellisimmän pään pakkomielteistä :))))) kun salilta vaan saa niin hyvän olon että sitä ei paljon mikään päihitä...
Paitsi tiedysti hyvä seksi ja hyvä sukellus :)

minä kuulun näihin ei-orjallisesti treenaaviin. Pyrin kyllä trenaamaan sen 3xvko salilla kolmeen jaetulla ohjelmalla, mutta treenipäivät ei oo tietyt vaan vähä sen mukaan miltä tuntuu. Treenissäkään ei oo mitään tiettyjä pakollisisa liikkeitä tai sarjapituuksia vaan tuntemuksien mukaan nekin menee ja ainaki tule kovasti vaihtelua! Tietty parhaat pääliikkeet yleensä on joka treenissä.

Vieläkin enemmän tää tuntemusten mukaan treenaaminen on aerobisen suhteen. Lenkkeily on se ykkösjuttu ja fiilisten mukaan mennään ja noin 2-6x vko.

Ehkä tulis paremmin tuloksia jos oisin tiukempi näissä, mutta mun luonteella se alkais ahistaa ja menis varmaan into koko hommaan pakon mukana? En tiedä, pitäis kokeilla :) .

Mulla ei ole tiettyjä treenipäiviä, mutta pidän huolen että koko kroppa tulee treenattua kerran viikossa + aerobista 2-3 kertaa viikossa. Jos jostain syytä näin ei käy (tulee odottamattomia pakollisia menoja) niin kyllä ketuttaa :curs: Ja jos mun pitää valita esim. kavereiden näkemisen ja treenin välillä niin valinta on helppo: treenaamaan :whip:

Salit saattaa jäädä väliin tai saatan tehdä ihan toiset jutut kun mitä mut ti-to-la-tanssireeneistä en kyllä ole pois muuten kun väkipakolla :) Parempi vaan jos ehtii vielä ma-ke-pe ;)

Mullakin se menee vähän niin, että viikon muut menot suunnittelen ihan treenien mukaan. Ja sit alkaa jo huolestuttaa, jos tulee liikaa menoja jollekin viikolle, että mites ne treenit sinne vielä sais mahtumaan. :D

Kaikki sairastumiset suututtaa aina tosi paljon ja harmittaa kun jää treenejä välistä.

Ja kyllä, treeniohjelmaakin noudatan pääasiassa tosi täsmällisesti, vaikka välillä vaihtelenkin käsipainojen, tangon tai taljan välillä liikkeiden tekotapoja.

Treenin jälkeen onkin sitten aina päästävä kotiin syömään ja venyttelemään, tai muuten oon ihan hukassa.

Enhän mä mitenkään tapojeni orja ole?!:D

Mullakin se menee vähän niin, että viikon muut menot suunnittelen ihan treenien mukaan. Ja sit alkaa jo huolestuttaa, jos tulee liikaa menoja jollekin viikolle, että mites ne treenit sinne vielä sais mahtumaan. :D

Kaikki sairastumiset suututtaa aina tosi paljon ja harmittaa kun jää treenejä välistä.

Ja kyllä, treeniohjelmaakin noudatan pääasiassa tosi täsmällisesti, vaikka välillä vaihtelenkin käsipainojen, tangon tai taljan välillä liikkeiden tekotapoja.

Treenin jälkeen onkin sitten aina päästävä kotiin syömään ja venyttelemään, tai muuten oon ihan hukassa.

Enhän mä mitenkään tapojeni orja ole?!:D

Kuulostaa tutulta, kiva huomata ettei ole yksin näitten orjuuttavien tapojensa kanssa :lol2:

Sama juttu täällä. Muut menot tulee aika paljon sen mukaan miten treenit menee. Treenejä en kyllä kovin helposti jätä väliin. Ja yleensä on tapana suunnitella etukäteen joksiaikaa miten tulis treenailtua. Ei ehkä pitäs niin paljoa. Esim. nyt on aikamoinen harmitus, kun olin suunnitellut, että olisin tässä ennen joulua treenannu täysillä mutta mutta.. selkä on oireillu, luulin jo että ois ollu kunnossa ja menin intona eilen salille treenaa jalkoja, ja miten kävikään.. Paikat meni ihan jumiin ja selkä tosi kipeenä nyt. Kävin osteopaatilla ja nyt pitääki olla sit ainaki loppu viikko ihan rennosti.
Harmittaa tosi paljon ku oli oikein miettiny, että pääsee kunnolla treenaa kun olis aikaaki nyt kunnolla. Niin mitä ihmettä sitä nyt tekee monta päivää? Ei oo koulussakaan paljoa tunteja.. argh!
Miten muuten te muut mimmit saatte itsenne pysymään kasassa jos joudutte pitämään pakko lepoa??

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Miten muuten te muut mimmit saatte itsenne pysymään kasassa jos joudutte pitämään pakko lepoa??

Mä ainaki meen pitkin seiniä ku pitemmällä saikulla joutunu olee ja sit oon ihan herne nenäs ku en oo päässy treenaa sen takia ku oon ollu kipeenä, niinku mä voisin asialle jotakin suuremmin. Pitäs jaksaa tajuta se, että on lupa sairastaa, mut ku treenit menee vituiks :curs:

Tänäänki piti käydä vähä kävelemässä ulkona vaiks ihan puuskuttamisekshan sekin meni, alko kaatuilee seinät niskaan niin kävin rauhassa käppäilees ja ottaas happee. :) :hyper:

ÖÖÖh, ei mitenkään? :D Mulla ainakin on suuria ongelmia itteni kanssa jos mistä tahansa syystä joudun jättämään treenit väliin, ja poikaystäväni huomaa sen myös mun apaattisesta ja kireästä olotilasta :rolleyes: .

Esimerkiksi flunssan (joita on ollut muutama liikaa jo tänä syksynä) takia treenin väliin jääminen ei edes ota päähän niin paljon kuin jos se jää väliin muiden syiden takia. Vaikkapa jos joudun ystävien paineen alla joustamaan nähdäkseni heitä (sillä on heilläkin omat harrastuksensa ja aikataulunsa, tosin ne harrastukset eivät ole liikunnallisia, joten ymmärrystä ei heru jos yritän selitellä etten voi nähdä tiettyyn aikaan, kun pitäisi salillekin ehtiä), se ärsyttää, vaikka siitä ei sinänsä treenille aiheutuisi muuta haittaa kuin sen siirtyminen toiseen ajankohtaan.

Mä oon just tuossa suunnittelemieni asioiden uudelleen muokkauksessa tosi surkea, koska jos olen ajatellut tänään treenata tiettyyn aikaan ja tietyllä tavalla, niin aiheuttaa stressiä suorastaan jos joutuu suunnitelmia muuttamaan. Ja en tosiaan ole aina ollut tällainen, oikeastaan se on tosi turhauttavaa ja typerää että ei voi jättää joskus treenejä väliin, mutta niin se vain on. Oikeastaan vielä turhauttavampaa on se, ettei kukaan lähipiirissäni,poikaystävää lukuun ottamatta, ymmärrä koko juttua ollenkaan!!:(

Viime syksystä (2005) kun aloitin hyvin aktiivisen liikkumisen uudestaan, olen muistaakseni ollut viikon treenamatta pisimmillään johtuen flunssasta ja se tuntui jo ikuisuudelta! Vaikkei mulla mitään virallista treeniohjelmaa olekaan, kunhan pääsee liikkumaan missä muodossa tahansa!

Jos en ihan romuna ole, niin käyn pitkillä kävelylenkeillä koiran kanssa tai jopa hölkkäilen. Lepoa pitäisi pitää mieluummin vapaaehtoisesti se viikko silloin kun alkaa mennä "lujaa", kuin antaa kondiksen mennä siihen malliin että joutuu kuukauden pakkolomalle :jahas: Jospa sitä sitten isona... :D

Ajattelin aloittaa pienen gallupin ja kysellä miten te muut noudatatte treeniohjelmaa? Itse treenaamaan niin kuin olen kalenteriini merkannut ja se on minulle maailmanloppu, mikäli jostain syystä treeni jää väliin. Tosin usein minulle ei niin käy! Mutta avo on välillä sitä mieltä, että tämä minun touhu on hysteeristä ja ettei huonoa omatuntoa tarvitse potea, jos treeni jää väliin... Mutta niin minulle valitettavasti(?) joka kerta käy...

Mä yritän kyllä kans noudattaa aika säännöllisesti, koska muuten tulee todella huono omatunto jos jää jokin tekemättä. (esim. aeroobiset treenin lopusta) Tuntuu et harakoille meni sitten koko juttu. Sinänsä huono homma, koska sitten iskee hirveen helposti se turhautuminen, et ei tästä mitää tuu....

Mut sinnillä eteenpäin... kohta mennää taas kesää kohti hyvää vauhtia :whip:

Itellä on aina viikko kerrallaan periaate.
Pääsääntönä on et kolmijakonen saliohjelma on ensisijainen eli 3x viikossa salille. Sit muut treenit vähän vaihtelee viikottain, pääsääntösesti 1xspinning ja 1x bodypump /vko. Eli min. 5 kertaa viikossa tarttis tehä jotain. Joinain viikkoina voi vaihdella 5-7x viikossa.

Lepopv. on oltava 1-2x vko. riippuu viikosta, mut jo sillonkin tulee sellanen laiska olo..kun ei oo tehny mitään. Ite oon sitä mieltä..ja mieskin sen huomaa et oon paljon mukavamoi ihminen kun pääsen purkaa hiukan ylimäärästä energiaa ja hankkimaan päivittäisen "endorfiini annoksen" ja hyvänolon tunteen!

Eli kyllä mä aika :whip: orjallinen oon ja tulee kökkö fiilis jos hommat menee solmuun. Toki jos joskus on esim. päänsärkyä niin on pakko jättää väliin, mut jos sillä viikolla on mahdollista niin koitan kyl ottaa sen takasin joku päivä.

mua alkoi nyt huolestuttaa se joulunaika. Kun mä oon menossa mutsia kattoo ja siellä missä hän asuu on vaan yksi pieni sali ja sekin jouluna kiinni... tarkoittaa 3 päivää ilman salia!!!!!!!!!!!!!!! No mutta lenkillehän pääsee aina ja punnerruksiin ja vatsoikin ym en salia tartte.

Miun pitää terveyssyistä joskus luistaa ohjelmasta, joskus kokonaisesta treenikerrasta. Nivelreuma kipeästi kohdalle osuessa saattaa (on pannut) panna helahoidon uusiksi. :itku:
/---/ Itse asiassa aika usein poikkean ennakkosuunnitelmistani. Ite kuitenkin teen suunnitelmani ja itelleni vain olen vastuussa. :thumbs:

Sitähän se on, kun elimistö pistää polvilleen, niin siellä pysytään kunnes pääsee ylös, ja sittenkin ensin perhe, sitten työ ja viimeksi puntti :itku: . Yksittäinen treeni elää paljonkin mutta suorituskertojen määrä viikossa ei kovin paljon vaihtele, teho ja kesto kyllä.

Ajan myötä elimistön kuuntelu on parantunut ja nyt on paljon helpompi muuttaa suunnitelmia ja hyväksyä, että jalkapäivänä vaan venytellään tai kiskotaan varoen soutulaitetta :wanha:?. Yhtä lailla jos lapset nukkuu yöllä eikä ole rästitöitä ja 'joku' on siivonnut niin päivään sopii useampikin suorituskerta :evil: .

itse treeni ohjelmaa osaan jo noudattaa kehoa kuunnellen,mutta tänää tosissani huolestuin itestäni ja miten paljon on tervettä edes olla liikunnasta riippuvainen.tajusin tänään etten muista millon viimeks ollu päivä jollon ei ois käyny uimassa,salilla tai kävelyllä.Päätin sitten tietosesti et tänään koitan olla tekemättä mitään kummempaa "liikuntasuoritusta",ja alko varsinaisesti ahistamaan.liikkumisesta tulee ni ihana olo,mut pitää kai elämässä saada nautintoa muistaki asioista ku siitä? tuli ihan tosi sellanen olo,et mitä sitä muka sit tekis?kamala ajatus jos joku päivä vaikka halvaantuis tai sairastuis,pitää sitä helvetti soikoon olla muutaki ku se liikunta...kai?no ehkä nii kauan ku se liikunta on sellasta et ite nauttii eikä liikaa suorittamista.muutaman kerran vaan viimeaikoina miettiny ettei vaan liian orjalliseks liikkujaks rupeis.tai silleen että hyväksyy ittensä myös jos ei ihan joka-ikinen-kikinen-päivä tuukkaan liikuttua..Tää päivä oli hyvä herätys jollakin tapaa,ja huomenna ainakin reeni maittaaa :D

hmmm... musta lepopäivä on selläinen kun tulee tehty koiran kanssa kävelylenkki luonnossa ja sen päälle pitkät venytykset kotosalla. Miks pitäis lepopäivällä makaa vaan sohvalla (jos ei sattu olemaan kipeenä- sehän ihan toinen asia). Lihaksetkin palautuu paremmin helpon aerobisen ja venyttelyn avulla.

Zone-sarja -42%
nimenomaan,ei lepopäivän tarvikkaan merkata ettei evääkään liikauttauis :D hyi, mä oon ite sellanen et hyvä jos jaksan tunnin telkkaria kerran viikossa kattoa.lähinnä tarkotin tuolla viestillä sitä,että heräsin itte miettimään MIKSI liikun.,onkse sitä et hyväksyn itteni paremmin jos "orjallisesti pysyn suunnitelmassa" vai siks koska rakastan sitä.Löysin itsestäni molempia puolia,siks tulin siihen tulokseen et lepopäivät tekee siinä mielessä hyvää,että pitää ittensä hyväksyä silti vaikka ei ois mitään liikuntasuoritusta alla :) että on hyvä ilman suorittamistakin :) mä nyt oon vähän hömppä...

Latest posts

Back
Ylös Bottom