kuinka monta vatsalihasta päivässä??? vastailkaahan.

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
eiköhän alottelijoiden peruskysymykset alottelijoiden osastolla osaisi vastata tähän paremmin. Tai itseasiassa se olisi parempi paikka tälle kysymykselle. Mitään yksiselitteistä vastausta ei tähän kysymykseen ole. Paitsi että treenaa vatsalihaksia ihan samanlailla kuin kaikkia muitakin lihaksia. Lukkoon ja roskiin?

Joo joutaa lukkojen taa tämmöiset vatsathreadit, kun näitä on kuitenkin tälläkin palstalla ihan riittämiin....

http://www.harjoittelu.net/vatsalihakset,-osa-1-a-29.html
Tuossa linkki liittyen tuohon vatsan harjoitteluun, otin tämän jostain toisesta threadista jossa käsiteltiin lähes tätä samaa asiaa...tuolla on juttua mm.nuista toistoista
Siitä vaan alat lukemaan!

Itse olen tehnyt vatsalihaksia jo kauan, mutta viime aikoina kustannuspaineet ovat pakottaneet siirtämään tuotannon Molvaniaan ja Elboniaan. Sitten ne rahdataan konteilla Eurooppaan tukkuliikkeille 1000 sarjoissa. En nyt laita kuitenkaan linkkejä verkkokauppaani, koska palstan säännöt kieltävät :(

Mikä nuo vatsat erottaa muka muista lihaksista? Tekeekö monikin vaikka olkapäille 100-200 toistoa joka päivä?

Kerkesin!

Tavoitteestahan tuo riippuu pitkälti.
Haluaako "toistokestävät" vatsalihakset (voimakestävyyttä), vai esim. vahvat tai isot lihakset. Saman kysymyksen voisi esittää punnerruksien, leukojen, kyykkyjen jne. yhteydessäkin..

Bodaaja, urheilija (mikä laji?), voimailija vai mikä?

joko taaas...

Moro.

Oletan että alkuperäinen kysyjä tarkoitti vatsoilla nimenomaan istumaannousuja (=kädet niskan takana), niitä treenaamalla kuuden-kahdeksan sarjat kehittävät vain kärsivällisyyttä.

Kuten usien tällä foorumilla, vastauksien asenteena on jälleen tämä että neuvotaan tekemään sillä "ainoalla oikealla" sarjamäärällä/ohjelmalla/periaatteella, joka on varsin lihasmassa hakuinen, vaikka kukaan ei edes tiedä mihin alkuperäinen kysyjä treenillään tähtää.

Joku kamppailulajeja harrastava voisi taas vastata "ei sata vatsaa päivässä riitä mihinkään, tee enemmän".

Nykyään teen itse 10-15 sarjoja tai kellon kanssa. Veikkauksia tavoitteesta?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-40%
Olen tehnyt parhaimmillaan jopa tuhannen toiston sarjoja vatsalihaspuristusta jossa jalat ovat 90 astetta polvista ja sitten kyynärpäillä kosketaan polviin vetämättä käsillä niskan takaa, kädet vapaana korvien tienoilla.

Voisi kuvitella ettei tuollaisilla sarjoilla saa voimaa yhtää mutta olen aina voittanut kaikki saleilla järjestetyt vatsalihastestikilpailut joissa homma on toteutettu esim. niin että pohkeet ovat tavallisen suoran penkin päällä ja sitten rykäisemättä vedetään puristaen kyynärpäät polviin.
Hyväkuntoisenkin näköiset jäntevät jannut vetelevät kymmentä toistoa kun itse pystyn vetämään helposti 100-150.

Olen tehnyt parhaimmillaan jopa tuhannen toiston sarjoja vatsalihaspuristusta jossa jalat ovat 90 astetta polvista ja sitten kyynärpäillä kosketaan polviin vetämättä käsillä niskan takaa, kädet vapaana korvien tienoilla.

Voisi kuvitella ettei tuollaisilla sarjoilla saa voimaa yhtää mutta olen aina voittanut kaikki saleilla järjestetyt vatsalihastestikilpailut joissa homma on toteutettu esim. niin että pohkeet ovat tavallisen suoran penkin päällä ja sitten rykäisemättä vedetään puristaen kyynärpäät polviin.
Hyväkuntoisenkin näköiset jäntevät jannut vetelevät kymmentä toistoa kun itse pystyn vetämään helposti 100-150.

Täähän on nyt vähän sama kuin voittaisit jonkun penkkipunnerruskisan pelkällä tangolla pumppauksessa kun olisit sitä reenannu kymmenen vuotta parin sadan toiston sarjoilla per päivä :david:

Mutta eiseväärinoo, mikäli nimenomaan tuollaista kestävyyttä haetaan.

Mitä lihaksen kasvatukseen sitten tulee niin vatsalihaksille suht raskaita painoja ja keskity siihen negatiiviiseen vaiheeseen eritoten. Jo tämän pitäisi hieman rajoittaa toistomääriä järkevämpiin (jos siis lihasta halutaan kasvattaa). Eikä tarvi siis joka päivä tehdä vaan 1-3krt/viikko varmasti piisaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom