Kuinka moni täällä laskee oikeesti kalorit ruuasta?

Niin?

Itse en oo jaksanut ruveta kovin tarkasti laskeskelemaan, kunhan vaan yritän syödä monipuolisesti, 5-6 ateriaa päivässä ja pidän huolen siitä että pysyy plussalla.

Mites muut? Lasketteko tarkasti joka kalorin?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Oon laksenut suuntaa-antavat kalorit dietillä ja "bulkille" ja niillä meen eteenpäin, sen tarkempiin laskelmiin en oo nähnyt tarvetta. Mutta senverran on hyvä laskea, että tietää syövänsä varamasti yli kulutuksen, jos ei koskaan oo laskenut niin todennäkösesti syö liian vähän...

Timba79 sanoi:
Oon laksenut suuntaa-antavat kalorit dietillä ja "bulkille" ja niillä meen eteenpäin, sen tarkempiin laskelmiin en oo nähnyt tarvetta. Mutta senverran on hyvä laskea, että tietää syövänsä varamasti yli kulutuksen, jos ei koskaan oo laskenut niin todennäkösesti syö liian vähän...

Juuri näin olen minäkin asian ajatellut.

Kyllä lasken.

Tarkalleen 128:lta päivältä on energiat laskettu, ja kirjattu ylös muscle netin treenipäiväkirjaan. Siitä on hauska sitten piirrellä käppyröitä ja vertailla esimerkiksi muutosta painoon tai rasvaprosenttiin. Näkee välittömästi millä energioilla kasvaa, millä kuihtuu.

Äärimmäisen helppo juttuhan tuo on.
Esim 'bulkilla' työpäivän loppuun mennessä pyrin aina syömään 2000-2200kcal. Helppo toteuttaa, sillä 350-400kcal tuosta menee palautusjuomaan, sitten marssin aamulla kauppaan, ja valitsen koriin 1600-1800kcal edestä tavarata. Sitten kotosalla tulee syötyä jotain aika vakioruokaa. Grammavaaka on välillä myöskin kätevä apu. Syödessä voi sitten miettiä tekemänsä ruoan kaloreita ja laskeskella niitä yhteen.

prot/hh/rasv suhteita ei ole tullut laskeskeltua. En ole nähnyt tarvetta, sillä tiedän syöväni jopa enemmän kuin tarpeeksi proteiinihormonia, sekä hyviä rasvoja saan myös riittäen. Hiilarit sitten tunteen ja kaloreiden mukaan hyvistä lähteistä.

Minä en laske yhtään. Proteiinit ja joskus hiilihydraatit. Syön niin että ei tule nälkä kuin ehkä kerran päivässä.

Meneeköhän miten paljon mehtään, kun laskin äsken että kulutan peruskulutukseni lisäksi 770 kcal , kun käyn salilla treenamassa?

Eli peruskulutus on 2474 kcal ja salin kanssa : 3244 kcal

Oon 175cm ja painan noin 80kg tällä hetkellä.

Onkohan tuo peruskulutus laskettu oikein?

en laske vaan arvioin.. normaalisti koitan arvioida vähän alakanttiin että tulisi varmasti riittävästi..

Kyllähän tuo energiamäärä tulee laskettua about 10kcal tarkkuudella. Kyllähän se vähän orjalliselta välillä tuntuu mutta sitten plussapuolena taas pystyy laskeskelemaan kehitystä joka suuntaan.

TukkaBodari sanoi:
Meneeköhän miten paljon mehtään, kun laskin äsken että kulutan peruskulutukseni lisäksi 770 kcal , kun käyn salilla treenamassa?

Eli peruskulutus on 2474 kcal ja salin kanssa : 3244 kcal

Oon 175cm ja painan noin 80kg tällä hetkellä.

Onkohan tuo peruskulutus laskettu oikein?

Minun käsitykseni mukaan ois toi peruskuluts tossa 2000 paikkeilla. Ainakin itelle on niin laskettu ja muistan saman suuntasta täältä lukeneeni. Ja minä käsitän ton peruskulutuksen niin, että siihen ei ole laskettu mitään päivän aktiviteetteja vaan on ns. kehon tyhjäkäyntitila.

Dieetillä ollessa oon alkanut laskemaan suuntaa antavasti. Helpompaa kun luulin, varsinkin kun ruokavalio koostuu tietyistä peruspilareista (rahka, maito, raejuusto, leipä jne.) niin kalorilaskurilla saa noin 20 sekunnissa aina ynnäiltyä kun tulee Pakkista lukemaan. Kätevää :5:

En laske kaloreita. Joskus tulee iltasella semmonen fiilis että tulikohan protskuja vedettyä riittävästi ja summittaisen laskennan jälkeen saatan vetästä ylimääräsen protskudrinkin. Muuta en laske. Ei jaksa.

Timba79 sanoi:
Minun käsitykseni mukaan ois toi peruskuluts tossa 2000 paikkeilla. Ainakin itelle on niin laskettu ja muistan saman suuntasta täältä lukeneeni. Ja minä käsitän ton peruskulutuksen niin, että siihen ei ole laskettu mitään päivän aktiviteetteja vaan on ns. kehon tyhjäkäyntitila.

Se voi olla noin. Mä laskin sen jollain netistä löytyneellä kalorilaskurilla, joten se varmaan ei pitänyt aivan paikkaansa. Ja mun mielestä se myös laittoi liikaa tuohon kulutukseen salilla.

Lasken kyllä tällä hetkellä, mutta en kovinkaan tarkasti. Se on vaan sellasta jotain pientä suuntaa antavaa, että tulee suunnilleen oikeassa suhtees p/hh/r.

Dieetillä ehkä hiukan tarkemmin..
:arvi:

TukkaBodari sanoi:
Se voi olla noin. Mä laskin sen jollain netistä löytyneellä kalorilaskurilla, joten se varmaan ei pitänyt aivan paikkaansa. Ja mun mielestä se myös laittoi liikaa tuohon kulutukseen salilla.

Se todennäkösesti laski todellellita kulutusta vuorokaudella. Siis olettaen että teen vaikka kevyttä toimistotyötä tai käyt koulua tai jotain vataavaa. Eli silleen se vois ollakkin toi 2500 ja siihen salit päälle. Ja se salitreenin kalorimäärä voi vaihdella paljonkin. Riippuu paljon treenin intensiteetistä ja tekeekö vielä aerobista lisäksi yms.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom