Kuinka moni täällä laskee oikeesti kalorit ruuasta?

Lasken tällä hetkellä kalorit, koska olen dietillä! Syön 3000kcal päivässä ja rasva on palanut tällä kalorimäärällä jo 5 viikkoa. Muuttelen kohta ravintoaineiden suhteita, niin rasvan palaminen taas kiihtyy, mutta en vähennä kaloreita. Sitten ku on massakuuri edessä, niin nostan kalorit n.4000kcal vuorokaudessa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
En oo kaloreita koskaan laskenut, perstuntumalla oon yrittäny syödä... Kehitys on kyl ollu sen verran verkkaista, että pitäis varmaan laskea. Pitää jostain kaivaa esille se kalorilaskuri-linkki...

Proteiineja oon sen sijaan yrittäny laskeskella nyt viime aikoina. Tuli syötyä ihan liian vähän ennen, nyt alkaa olla kohillaan.

Elimistö tarvitsee 1600-1800kcal/vrk, eli siis toi timba79:n mainitsema tyhjäkäyntitila.

Ite en laske kaloreja. Joskus jotain suuntaa antavaa kalorien ja protujen laskentaa, että tietää saavansa tarpeeks ravintoainetta ja olevansa plussalla...

Mä lasken aina silloin tälloin, varsinki jos sattuu olemaan päivä millon kulutus on tavallista suurempi...Enköhän oo tarpeeks syönyt kun paino nousee kokoajan ja aamu- ja iltapainon ero on n.3kg...
Muuten tossa on se KALORILASKURI

Laskin niitä pari viikkoa, sitten aloin muistamaan kaikkien ateriavaihtoehtojen kalorit ulkoa ja sen minkä verran päivässä yleensä piti syödä. Lopetin laskemisen ja syön kutakuinkin saman verran kuin ennekin. Paino nousee tasaisesti pikkuhiljaa. Rasvaa ei ainakaan näyttäisi pahemmin tulleen.

Ihan oikeasti, kuka voi olla syömättä ilman että kirjaa ensin ruoan laskuriin? :D

Joo, lasken kaloreita dieetillä. Niin monesti on huomannut että jos syömisiä ei laske melko tarkkaan niin kaloritasot hiipivät hiljakseen ylöspäin, ja kohta ollaan niin mitättömillä miinuksilla että mitään ei tapahdu.

Sekä bulkilla että dieetillä lasketaan kaikki: kalorit, hiilarit (ja tietysti pyritään minimoimaan sokerit ja maksimoimaan kuidut), proteiinit ja rasvat (tyydyttyneet pois, tyydyttymättömät ja omegakolmoset huippuunsa). Onnistuu kohtalaisen hyvin kun syö joka päivä käytännössä samat ruoat.

TukkaBodari sanoi:
Meneeköhän miten paljon mehtään, kun laskin äsken että kulutan peruskulutukseni lisäksi 770 kcal , kun käyn salilla treenamassa?

Eli peruskulutus on 2474 kcal ja salin kanssa : 3244 kcal

Oon 175cm ja painan noin 80kg tällä hetkellä.

Onkohan tuo peruskulutus laskettu oikein?

Toi 770 kcal kuullostaa kyllä tosi suurelta määrältä?! Vastaa noin tunnin kovavauhtista juoksulenkkiä (12km/h)! Teetkö paljon aerobista treeniä salilla?

jake_soomi sanoi:
Toi 770 kcal kuullostaa kyllä tosi suurelta määrältä?! Vastaa noin tunnin kovavauhtista juoksulenkkiä (12km/h)! Teetkö paljon aerobista treeniä salilla?

Ei mulla hirveesti oo aerobista salilla, muutakun 10 min kuntopyöräily lämmittely.

Mulla menee salilla yleensä yli tunti, vaikka olen pyrkinyt pitämään sen siinä tunnissa.

En tiiä. Tuo 770 on varmaan vähän liikaa.

no eipä niitä tuu tarkemmin laskettuu, pää asia on että niitä syö! joskus tuli laskettua, mutta nykyisin tietää suurinpiirtein mitä mistäkin saa, joten tulee vain syötyä. ainut mitä vähä katson on että saan tarpeeksi proteiineja.
Jos vetäs kovan kisa dietin niin sitten vois jo joutua laskeskelemaan...

Eipä tuu laskettua perus ruokaa suht paljon ja lisäksi pari protska drinkkii päivässä.Treenin jälkeen ehdottomasti palautus juoma.Sitte jos joskus vahingossa satun diettaan(viimeksi 2v-sitten) niin ylimääräsiä hiilareita ja rasvoja pois.

Protskut lasken lähinnä. Joskus on myös tullut ynnäiltyä hiilarit ja rasvat, mutta todella harvoin. Tuntuman mukaan on menty ja hyvin on tulosta tullut.

TukkaBodari sanoi:
Ei mulla hirveesti oo aerobista salilla, muutakun 10 min kuntopyöräily lämmittely.

Mulla menee salilla yleensä yli tunti, vaikka olen pyrkinyt pitämään sen siinä tunnissa.

En tiiä. Tuo 770 on varmaan vähän liikaa.

Eräs laskuri antoi 90min. raskaalle kuntosalitreenaamiselle 80kg painavalle energiankulutukseksi 720 kcal.

Lasken tällä hetkellä diettiruokavaliosta kaiken. Ainoa mikä pääsee seulasta läpi on ne muutama pakastemansikka, jotka heitän rahkan sekaan. Jos en laskisi, niin kontrolli poistuisi kokonaan ja homma karkaisi käsistä. On kiva onnitella itseään mättöpäivällä kun katsoo 10 päivää takaperin syömäpäiväkirjaa, jossa on kaikki kohdallaan.

En ole ikuna laskenut enkä laske. Miun sinni ei riittäisi siihen. Kreatiinitarpeeni olen vain laskenut. Syön kun tulee nälkä, uskoakseni ihan terveellisesti, ja kerran viikossa mässytän hiukan herrkullisemmin. Viime aikoina olen onnistuneesti siivonnut ruokailustani pahimpia kaloripommeja pois, ja läsää on palanut tarpeeksi. En aio koskaan mennä mihinkään kisoihin, joten ei ole tarvettakaan laskea.

Kun laskette kaloreita, niin otatteko te aina lepopäivinä luonnollisesti jotain 500 kcal vähemmän kun treenipäivänä?

En tietoisesti ota. Treenipäivänä tulee otettua palautumisjuoma yhtenä aterioista. Sitten tunnin päästä palautumisjuomaa täydentelen jollain kaurasössöllä tms.

rafael30 sanoi:
En tietoisesti ota. Treenipäivänä tulee otettua palautumisjuoma yhtenä aterioista. Sitten tunnin päästä palautumisjuomaa täydentelen jollain kaurasössöllä tms.

Niinpä tietysti! :wall:

Palautusjuomasta tuleekin jo jonkunverran kaloreita, eli lepopäivinä kalorimääräkin laskee automaattisesti kun ei ota palautusjuomaa.

Ajattelin alkaa tästä päivästä lähtien laskemaan kaloreita, jos se auttais kehittymään paremmin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom