Kuinka moni aikoo käydä kirkossa jouluna?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JeFu
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Muutamana jouluna on tullut käytyä yökirkossa, siellä on itseasiassa aika hyvä tunnelma. Pitää katsella josko tänä jouluna jaksaa lähteä.

En ole koko ikäni aikana kuulunut kirkkoon. Kerran yläasteella mielenkiinnosta kävin katsomassa mitä se kirkko oikein on. Nyt uskovaisten ja muiden hihhuleiden on turha ottaa itseensä, mutta mun piti poistua kesken kun ei pokka meinannut millään pitää.

Nyt vanhemmiten tullut pari kertaa käytyä kavereiden hääjuhlissa. Niihinkin kun ollaan yleensä menty pubin kautta ja kun ovat osanneet lyhyen kaavan valita niin nippa nappa on jaksanut olla.

Eli summa summarun kirkko IMHO :down: ja joulukirkkoon en mene.

Joo en ollu menossa! Mulla sattuu olemaan ELÄMÄ!

voishan niitä joululauluja mennä kuuntelemaan joku pyhä tässä. kirkot rokkaa.

Vaalin perinteitä eli kirkkoon.
Ja kynttilät vien lähiomaisten haudalle (sukuhauta).

No en tod.
Joulu on tarkoitus olla rauhaisaa aikaa.
Mikäs sen paremmin pilaa kuin 350kpl epävireisiä mummoja laulamassa?

Siinähän se vastaus tuli aika hyvin sanottuna.

Joo-o, mennään. Ja illalla viemään kahdelle hautausmaalle kynttilät poismenneiden sukulaisten ja kavereiden haudoille...tää hautausmaakeikka sattuu olemaan se rakkain jouluperinne mulle, sieltä jos mistä löytyy se joulurauha. Täytys oikeestaan useamminkin käydä kävelemässä hautausmaalla, vaikka yöaikaan. Siellä ei ole pelottavaa vaan rauhallista.

Joo-o, mennään. Ja illalla viemään kahdelle hautausmaalle kynttilät poismenneiden sukulaisten ja kavereiden haudoille...tää hautausmaakeikka sattuu olemaan se rakkain jouluperinne mulle, sieltä jos mistä löytyy se joulurauha. Täytys oikeestaan useamminkin käydä kävelemässä hautausmaalla, vaikka yöaikaan. Siellä ei ole pelottavaa vaan rauhallista.

Näin täälläkin.Kirkkoon ja sitten hautuumaalle, josta löytyy todellakin hiljaisuutta ja joulurauhaa. Se on tapa, minkä on jo lapsena oppinut..

En mene.
En edes kuulu kirkkoon.
Kaverit sanonu, et mites sitte ku et saa ilmasia hautajaisia. Sanoin, et eiköhän se oo siin vaiheessa mun pienin murhe...?

Aattona joutuu kuunteleen joulurauhanjulistuksen paikanpäällä kun eksyn turkuun jouluksi. Se on vähän saman kategorian juttu kuitenkin, "Huomenna, jos jumala suo..." ja niin edelleen. Sukulaiset haudattu kauas joten en oo menos haudoille.

Sitähän voi tehdä suremaan jääville omaisille viimeisen palveluksen ja liittyä kirkkoon siinä loppumetreillä. Säästyypähän kuoppaamiskustannukset esim. heran ja malton ostamiseen.

Ja itse aiheeseen niin en toudellakaan aio käydä kirkossa jouluna. En kuulu kirkkoon eikä kuulu vanhemmatkaan. Kaikki uskonnollinen hapatus aiheuttaa mulle ihottumaa sekä muita allergisia oireita. Ja eihän jouluaattona sovi vituttaa...siksipä jää myös herran huoneessa käyminen väliin.

User Name

En mene.
En edes kuulu kirkkoon.
Kaverit sanonu, et mites sitte ku et saa ilmasia hautajaisia. Sanoin, et eiköhän se oo siin vaiheessa mun pienin murhe...?
Laissa kylläkin määrätään että hautauskulujen tulee olla kaikille samat.

Alkuperäiseen kysymykseen, meidän perhe ei käy kirkossa jouluna(kaan).

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom