Kuinka moni aikoo käydä kirkossa jouluna?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JeFu
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Totta kai kirkkoon! kuuluu traditioihin, että mennään kavereiden kanssa yökirkkoon, joka alkaa kaheltatoista yöllä ja siellä on melkeen pelkästään nuoria.

Minusta kirkossa on ihan kivaa voi vaan olla hiljaa ja kuunnella ja vähän rauhoittua kaiken muun jouluhössötyksen sivussa..

Ei kuulu yösatu suunnitelmiin. Santa Slay kuulostaisi jouluisammalta.

Ainakin hautausmaalle tulee vietyä kynttilät.

Vuosi sitten tuli käytyä ensimmäisen kerran joulukirkossa yöllä Puotilan kappelissa -ihan sattumalta.
Kävelimme iltayöstä emännän kanssa anoppilasta autolle, kun molemmille tuli mieleen että jos sitä nyt kirkkoon kun tuossa vieressä on.. Täytyy sanoa ettei ollut ollenkaan hassumpi päätös, tunnelma oli erittäin rauhallinen ja kokemus jäi parhaiten mieleen koko joulusta.

Suosittelen käymään vaikka ei tuntisikaan olevansa hirveän läheisissä väleissä Jessen kanssa.

Hautausmaalle kynttilät. Kirkkoon ainoastaan siinä tapauksessa jos muu perhe haluaa mennä.

Joka joulu mennään, aina samaan aikaan, samaan messuun, samaan kirkkoo, saman väen eli perheen kanssa.

Hautuumaalla käydään luonnollisesti myös.

Tuskin tulee käytyä hautausmaallakaan tänä jouluna, ei vaan ainakaan aattona sinne ehi. Kirkkoon nyt ei takuulla tule mentyä, ellei joku lyö isoa kasaa euroja kouraan siitä tuskasta. ;)

Tuossa Timban viimisessä lauseessa olis melkeinpä sigun paikka :D

Kirkko on hienon näköinen paikka. Eli voin käydä ihan tunnelman vuoksi. Kauhean uskonnollista hetkeä en siellä saa. Noh, kai ne rakennukset silti säilytetään historiallisten arvojen vuoksi, vaikka koko instituutio onkin romahtamassa. Ja sitten voitaisiin keskittyä toisiin ihmisiin ja lopettaa se hihhulointi. Kirkko tekee mukamas hyvää, mutta niillä varoilla kyllä ratkaistaisiin oikeasti paljon enemmän ongelmia. Että hyvää Joulua vain kaikille. :D

Menen jouluaattona yökirkkoon. Viimeiset neljä joulua oltu enemmän tai vähemmän pleksit silmillä. Nyt on tahti muuttunut.

ps. Enkä oo mitenkä uskoon tullut.

Tunnelman takia miekin menen aattoiltana mutsin kanssa. en oo mikään uskonnollinen ihminen mutta onhan siellä tosi kiva käydä kun aina on tullu käytyä.jumitan vaan penkissä hiljakseen:zzzz:

Kylä ollaan Timban kanssa samoilla linjoilla. Mua ei sinne saa ilma lahjontaa tai suunnatonta väkivaltaa. Siellä vaan on hemmetin tylsää, penkint on aina yhtä ihanat, eikä muutenkaan nappaa. En edes kuulu kirkkoon.

kyl mä periaatteessa voisin kävästä, vaikka en edes kuulu kirkkoon. Isoäitini on uskovainen ja hän on tulossa mun vanhemmille jouluksi. Ongelma on vaan siinä, että mummon on pakko saada hyvä paikka kirkosta. Mutsi, faija ja mummo menevät tämän takia 45min ennen toimituksen alkua jo paikalle. Ihan noin masokisti en ole. Hyvän kaverin haudalle käyn viemässä kynttilän ja hengellisyys loppuu siihen.

Kylä ollaan Timban kanssa samoilla linjoilla. Mua ei sinne saa ilma lahjontaa tai suunnatonta väkivaltaa. Siellä vaan on hemmetin tylsää, penkint on aina yhtä ihanat, eikä muutenkaan nappaa. En edes kuulu kirkkoon.

Näin, jos siellä ois ees kunnon lepotuolit niin voishan siellä torkkua. Mutta niillä puisilla huonossa asennossa olevilla penkeillä mulla istuminen on yhtä hiton tuskaa ja selkä jumittaa mukavasti sen jälkeen. Joten tässä ehkä se suurin syy miksi mua ei kirkkoon vapaaehtosesti saa. Ei kyllä nappaa muutenkaan, mutta nuo muut jotenkin vielä kestää.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom