Kuinka kauan treeni kestää?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hippa
  • Aloitettu Aloitettu
Lämmittelyä noin 10-15 minuuttia ja itse treeniin korkeintaan se tunti. Yleensä jää alle. Lopuksi ois nyt tarkotus sitä aerobista hinkata rasvanpolton toivossa jotain 30 min.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Alkulämmittely (5min) ja loppuaerobinen (10-15min) mukaan lukien yksi treenikerta kestää keskimäärin melko tasan tunnin. Joskus vähän yli, joskus vähän alle, riippuen siitä mitkä lihasryhmät ovat käsittelyssä ja kauanko jaksan tuota loppucardiota hinkata - ja jaksanko tehdä vatsiksia :D
 
Riippuu treenistä. Peruskuntokaudella vien kaikki treenit läpi 30-40 minuutissa. Kisatreenin aikanakin kevyisiin treeneihin menee maksimissaan 40 minuuttia, mutta kyykky- ja vetopäivinä salilla kuluu helposti 1,5-2 tuntia. Kovia sarjoja teen aina 5, joiten suurin osa ajasta menee lämmittelyyn, palautuksiin ja muuhun valmisteluun kuten siteiden vetämiseen.
 
Olen hävettävän laiska lämmittelemään, eli se osio ei vie aikaa kuin muutaman hassun minuutin..Muuten reeni kestää yleensä sen 45-60 minuuttia,riippuu mikä päivä on kyseessä.. rinta/olkapäät/ojentajat/ - päivänä menee tunnin pintaan ihan helposti,joskus yli. Venyttelyt kotona.
 
Yleensä menee n. tunti, alkulämmittelyihin 5-10min. Lopussa sitten nopeat venytykset, max 5 min.

Jos vaan viel jaksais treenin jälkeen rasvanpolttoa vaik kuntopyöräl... :rolleyes:

Noh, näitä tavoitteita riittää :whip:
 
Mäkin teen melko lyhyillä palautuksilla, lämmittelen alussa reilun 5min. ja selviän kyllä yleensä alle tunnissa. Tämä tietysti riippuu vähän siitäkin mikä treeni on kyseessä, teenkö vatsalihakset vai en yms. seikkoja. Sanoisin 40-60 minuuttia menee mulla treeniin kerrallaan.
 
Eihän tuohon mene ko semmoset 45 minuuttia nykyään ko olen siirtyny HST-reeniin. Tuntuu höperöltä olla niin vähän aikaa salilla kerralla. Alkulämmittelyihin menee vaivaiset 5 minuuttia, jos sitäkään (alkulämmittely on typerää...).
 
Gillyanne sanoi:
Alkulämmittely (5min) ja loppuaerobinen (10-15min) mukaan lukien yksi treenikerta kestää keskimäärin melko tasan tunnin. Joskus vähän yli, joskus vähän alle, riippuen siitä mitkä lihasryhmät ovat käsittelyssä ja kauanko jaksan tuota loppucardiota hinkata - ja jaksanko tehdä vatsiksia :D

Itse itseäni quotaten... Tuosta aikaisemmasta vastauksesta on näemmä hyvin tarkkaan kolme vuotta aikaa, ja systeemit ovat tänä aikana ehtineet muuttua moneen kertaan radikaalistikin. Nykyään treeniini menee keskimäärin tunti ja vartti (joskus harvoin menee tunnissa läpi, joskus taas sitten menee puolitoista tuntiakin, vähän liikevalikoimasta ja ruuhkan asteesta riippuen). Vatsalihaksia teen nykyään joka treenin päätteeksi, ja loppucardio on muisto vain :D
 
Puolesta tunnista tuntiin kestää treeni yleensä. Harvoin tulee salilla lämmiteltyä, koska pyrin menemään kävellen salille, jolloin lihakset lämpiää. Mut kyllähän se nyt riippuu ihan siitäkin, et mitä tekee. Esim. jalkatreeni kestää muita pidempään, koska se on mun lemppari ja tahdon kuluttaa siihen vähän enemmän aikaa. :)
 
Semmonen 45-60 minuuttia mulla yleensä menee, jalkatreenissä vähän kauemmin ja treenistä riippuen, millaiset palautukset pidän. Ja täytyy myöntää, että Gillyannen kanssa samoilla linjoilla ollaan, ei tule tota loppucardiota tehtyä enää juuri ikinä, mielummin teen sitten aerobiset erikseen, jotenkin sitä vaan ei oo virtaa eikä liiemmmin motivaatiota enää treenin jälkeen mitään alkaa vispaamaan.
 
Mun treeni kestää 45-75min. Riippuen oikeestaan siitä, että miten on aikaa ja fiilistä. Joskus jos on hyvin aikaa, on kiva tehdä rauhassa ja huolella ja tehdä vaikka aerobista treenin perään. Joskus taas tehdään nopeassa tahdissa, että ehditään ajoissa töihin :D
 
Yritän pyrkiä pitämään treenin alle tunnissa. Joskus tosin lipsahtaa, kuten eilen jolloin treenasin vain takareidet SJMV:lla ja koukistuslaitteella. Aikaa meni 1,5 tuntia. Uskomatonta.
Normaalisti lämmittelen n. 5-10 minuuttia, eli lähinnä jotain käsipainoilla ja kepeillä hutkimista. Sitten treeni ja jos ei ole törsääntynyt aikaa niin hävyttömästi kuten eilen, venyttelen hieman kevyesti. Loppuaeroobbinen sitten tuleekin ihan pakosta kun ajelen fillarilla kämpille...
 
Plus miinus tunti menee. Jos ei ole kiire niin jään tuttujen kanssa haastelemaan eli salilla menee sitten kyllä aikaa ja tupakkaa:D yleensä teen kyllä treenin ja sitten poistun rivakasti, kun on kiire kouluun tai muualle:)
 
1h10-1h20min menee. Siitä on varsinaisen treenin osuus n. 50 min ja muut aerobista alussa & lopussa. Jos on kiire, niin voin tuntiin pusertaa. Liikkeitä teen normisti 8 plus vatsat.

Takana ovat ne ajat, jolloin salilla saattoi vierähtää parikin tuntia tyyliin punttii + spinning tai toisinpäin... :rolleyes:
 
Riippuen mitä treenaa, niin 30-60min...mutta jos olen kaverin kanssa, niin silloin vähän venyy :D
 
Toistaiseksi treenailen kahteen osaan jaetulla ohjelmalla, mikä aiheuttaa treenien venymistä. On vain niin kovin paljon saatava mahtumaan niihin muutamaan päivään kun salille pääsee.

Eilenkin tunti ja 50 minuuttia, mistä suunnilleen 30 min lämmittelyä/loppuvenyttelyä ja loput treeniä. Huomattavan osan ajasta vietin tangon ja penkin välissä heikkouttani manaillen.

Että näin täällä. Kesällä oli toisin, jopa alle tunnin treenejä (mutta niitä olikin sitten puolet enemmän :D ). Tavoitteena on kuitenkin lyhyehkö ja tehokas treeni, sarjat sellaisilla painoilla, että kolmessa on enemmän kuin tarpeeksi koko viikolle :whip: .
 
Oli aika, jolloin pidin yli tunnin kestävää treeniä tehoja syövänä. Sitten tuli tuolla voimafoorumilla juttua kilpailukestävyydestä ja ohjeita, että treeni saa olla puolentoista tai parinkin tunnin mittainen.

Nykyisin en pelkää yli tunnin meneviä treenejä. Itse asiassa ne ovat nykyisin väh. tunnin mittaisia, usein menee 75 - 80 minsaakin. Silti ei vielä koskaan puoleentoista tuntiin. Kirjaan treenipäiväkirjaan myös keston. Voimatreenissä kun on pitkät palautukset, niin se saa aikaan pitemmät treenisessiot.

Alkuverrassa menee siinä 10 min, siihen varsinainen treeniaika noin 70min, ja päälle joitakin venyttelyjä 5 - 20 min. Riippuu päivästä, onko tarvetta perusteellisempaan venyttelyyn. Siis en venyttele juuri treenattua kehonosaa. Penkkipäivänä venyttelen jalat, ja jos ne kaipaavat erityiskäsittelyä, siinä saattaa vierähtää 20 min. Jos jalkapäivänä alan venytellä ylävartaloa, siinä ei kauan kestä, vain viitisen minsaa.

Joskus harvoin voi penkkipäivä jäädä varsinaisen treenin osalta 30 - 45 minsaan. Silloin poljen kuntopyörää 15 - 20 minsaa. Plus sitten venyttelyt.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom