Kuinka kauan olen "rikosrekisterissä"?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Seagram
  • Aloitettu Aloitettu

Seagram

Eläkeläinen
VIP
Ikä
46
Tuli tossa sakkotuomio pahoinpitelystä:wall:
Kauan tiedot säilyy poliisien arkistossa?
En uskalla mennä järkkäri voimankäyttö kursille, ottavat vielä koko kortin pois, koska ilmeisesti eivät tienneet että mulla sellainen on.
Aseenkantoluvan ja pyssyn ottivat kuitenkin pois silloin kun oli tilanne päällä.
hitto sekin olis varmaan jäänyt mulle ellen olis uhkaillut tappamisella:wall:
Ja vastapuoli tiesi että mulla oli ase ja vasikoi senkin.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eiköhän rikosrekisteri jää voimaan ikuisiksi ajoiksi, mutta ei kai se mitään ku sulla tuntuu olevan hyvä meininki päällä...

Paitsi jos sulle ei oo napsahtanu muuta ku sakkoa niin silloin sua ei merkitä ollenkaan rikosrekisteriin. Jos tullu myös ehdollista niin sit sä oot rekisterissä

Sakkotuomiosta ei käsittääkseni tule rikosrekisteriä. Jos saat ehdollista tai kiinteetä niin sillon tulee rekisteri. Eli kukaan työnantaja jne. ei saa selville että oot saanut sakkotuomion pahoinpitelystä.

Poliisien arkistoissa kaikki tiedot (siis ihan kaikki) säilyy hautaan asti. Vaikka laki määrää että esim. kun jonkun murron selvittämiseks otetaan sormenjäljet ja niitä saa käyttää vain kyseisen rikoksen selvittämiseen niin kyllä ne sormenjälkitiedot AINA "unohdetaan" hävittää...

Eletään näet poliisivaltiossa jossa kytät saa rikkoa ihmisten yksityisyyden suojaa jos vaan sille päälle sattuvat.

Kyttiin ei kannata luottaa. Ne osaa olla vitun kieroja.

Joo, silkkoja natseja kaikki nuo kakkapipot, hyi. :david:

Maassa, missä rikollisten tuomiot ovat jo valmiiksi naurettavia ja oikeusturva (yleensä melko) kelvollinen, on täysin väärin pitää rikollisten sormenjälkiä rekisterissä. Justiinsa. Mun puolesta saisivat ottaa sormenjäljet vaikka koko kansalta ja verrata rikosten yhteydessä löydettyjä jälkiä niihin, jos se vaikka sattuis auttaan jonku mulkivistin kiinnisaamisessa...

Poliisien arkistoissa kaikki tiedot (siis ihan kaikki) säilyy hautaan asti. Vaikka laki määrää että esim. kun jonkun murron selvittämiseks otetaan sormenjäljet ja niitä saa käyttää vain kyseisen rikoksen selvittämiseen niin kyllä ne sormenjälkitiedot AINA "unohdetaan" hävittää...

Eletään näet poliisivaltiossa jossa kytät saa rikkoa ihmisten yksityisyyden suojaa jos vaan sille päälle sattuvat.

Joo, on se vittu, meikäkin jos käy pariin kauppaan murtautumassa, ja onnistunutta keikkaa juhliessa puukotan Rapen, ja kytät saa siitä kiinni, niin helekkari panttaavat mun sormenjälkiä.

Ja linnasta päästyä kun meen keikkaamaan viikonlopun kaljat ja röökit R-kioskilta, niin kytät löytää sormenjäljet ja tietää heti että se olen minä....voi jumankekka, hirveetä fasismia! :david: :david: :david:

Eihän nyt rikollisista sais tietoja kerätä! Tai jos vahingossa kerää niin ei nyt saatana ainakaan pitää niitä! :wall:

Joo, on se vittu, meikäkin jos käy pariin kauppaan murtautumassa, ja onnistunutta keikkaa juhliessa puukotan Rapen, ja kytät saa siitä kiinni, niin helekkari panttaavat mun sormenjälkiä.

Ja linnasta päästyä kun meen keikkaamaan viikonlopun kaljat ja röökit R-kioskilta, niin kytät löytää sormenjäljet ja tietää heti että se olen minä....voi jumankekka, hirveetä fasismia! :david: :david: :david:

Eihän nyt rikollisista sais tietoja kerätä! Tai jos vahingossa kerää niin ei nyt saatana ainakaan pitää niitä! :wall:

Joo mut kato pitää ottaa sellainen asia huomioon että jos antaa pirulle pikkusormen se vie koko käden. Jos jotain poliisien tekemiä rikkeitä katsotaan läpisormien (kuten putkassa tapahtuvia pahoinpitelyitä ja yksityisyyssuojan rikkomisia) ja lisätään valtuuksia (mikä on tämän hetkinen suunta) on pahimmillaan lopputulos poliisivaltio.

Sitäkö sä haluat? Suomessa jo nyttenkin tapahtuu paljon kaikkea kansalaisten perusoikeuksia rikkovia asioita valtiovallan taholta, eikä suurin osa ihmisistä tajua sitä. Tai sitten vain yksinkertaisesti sulkevat silmänsä koska ovat niin "tyytyväisiä" elämäänsä ja valtion talutusnuorassa.

Tuol toisessa topicissa oli eilen puhetta nöyryydestä. Suomen kansa on mun mielestä aivan liian nöyrää valtiota kohtaan. Luotetaan sokeasti ja annetaan isoveljen valvoa.

Niin joo ja en oo mikään hippi. Kaukana siitä.

Niin, tai linnasta päästyäsi käyt hakemassa kaljaa ja röökit R-kioskilta, jätät sormenjälkiäsi sinne, vedät kaljat ja sammut yksin kotiin. Yöllä joku toinen keikkaa sitten kioskin, ja kun poliisit löytävät sormenjälkesi, "tietävät" he heti että sinä olet ollut asialla.

Kyllä tällaisten rekisterien rakentamista pitäisi välttää tai ainakin niiden käyttöä tulisi valvoa helvetin tarkkaan, niin että tiedot kertyvät niihin ja poistuvat niistä lain määräämällä tavalla.

Joo mut kato pitää ottaa sellainen asia huomioon että jos antaa pirulle pikkusormen se vie koko käden. Jos jotain poliisien tekemiä rikkeitä katsotaan läpisormien (kuten putkassa tapahtuvia pahoinpitelyitä ja yksityisyyssuojan rikkomisia) ja lisätään valtuuksia (mikä on tämän hetkinen suunta) on pahimmillaan lopputulos poliisivaltio.

Suomessa jo nyttenkin tapahtuu paljon kaikkea kansalaisten perusoikeuksia rikkovia asioita valtiovallan taholta, eikä suurin osa ihmisistä tajua sitä. Tai sitten vain yksinkertaisesti sulkevat silmänsä koska ovat niin "tyytyväisiä" elämäänsä ja valtion talutusnuorassa.

Poliisin valtuuksien lisääminen tehostaa rikoksien torjuntaa ja sen luulisi olevan kaikkien rehellisten ihmisten etu. Jostain rekisteritietojen säilyttämisestä on vielä pitkä matka poliisivaltioon ja lähinnä poliisivaltiolla uhkailut nykyisessä tilanteessa tuppaavat naurattamaan.
Kerropa muuten muutama esimerkki näistä jatkuvista valtiovallan kansalaisen perusoikeuksia rikkovista teoista. Taidan nimittäin kuulua niihin ihmisiin jotka eivät sitä asiaa ole tajunneet.

Näistä asioista on väännetty usein pakkiksella eikä koskaan ole oikein saatu selvyyttä asioihin. Viranomaisilla tuntuu olevan sen seitsemän sortin rekisteriä, joihin sitten päätyy ties mistä pikkurikkeestä. Siitäkään ei saa selvyyttä, kuinka kauan tieto säilyy rekisterissä, saatikka siitä, keillä näihin tietoihin on pääsy.

Selvyys on se, että lain mukaan ne poistuu kuten tuolla oikeusrekisterikeskuksen sivuilla sanotaan. Käytännössä ne ei varsinaisesti poistu ikinä siinä mielessä, että jos ne rötökset halutaan kaivaa esille - vaikka ne olisi lain mukaan vanhentuneita, ne myös kaivetaan esille.

Tuli tossa sakkotuomio pahoinpitelystä:wall:
Kauan tiedot säilyy poliisien arkistossa?

Toivottavasti loppuikäsi.

Minusta on naurettavaa että henkilö joka paskat nakkaa toisen ihmisen fyysiselle koskemattomuudelle selviää sakoilla. Linnaan kuuluisit.

Sitäkö sä haluat? Suomessa jo nyttenkin tapahtuu paljon kaikkea kansalaisten perusoikeuksia rikkovia asioita valtiovallan taholta, eikä suurin osa ihmisistä tajua sitä. Tai sitten vain yksinkertaisesti sulkevat silmänsä koska ovat niin "tyytyväisiä" elämäänsä ja valtion talutusnuorassa.

Tuol toisessa topicissa oli eilen puhetta nöyryydestä. Suomen kansa on mun mielestä aivan liian nöyrää valtiota kohtaan. Luotetaan sokeasti ja annetaan isoveljen valvoa.

Viitsitikö vähän selventää noita asioita?

Toivottavasti loppuikäsi.

Minusta on naurettavaa että henkilö joka paskat nakkaa toisen ihmisen fyysiselle koskemattomuudelle selviää sakoilla. Linnaan kuuluisit.

Hohoo, aika hyvän provon heitin :hyper:

Akkeli sanoi:
Suomessa jo nyttenkin tapahtuu paljon kaikkea kansalaisten perusoikeuksia rikkovia asioita valtiovallan taholta

Mäkin haluisin mielelläni kuulla mitä perustuslaillisia oikeuksia rikotaan? Ehkäpä kohtaa 17 jossain päin maata. Sitä tässä tuskin kuitenkaan tarkotetaan.

Perustuslaki

Niin, tai linnasta päästyäsi käyt hakemassa kaljaa ja röökit R-kioskilta, jätät sormenjälkiäsi sinne, vedät kaljat ja sammut yksin kotiin. Yöllä joku toinen keikkaa sitten kioskin, ja kun poliisit löytävät sormenjälkesi, "tietävät" he heti että sinä olet ollut asialla.

Kyllä tällaisten rekisterien rakentamista pitäisi välttää tai ainakin niiden käyttöä tulisi valvoa helvetin tarkkaan, niin että tiedot kertyvät niihin ja poistuvat niistä lain määräämällä tavalla.

No höh, eihän ne nyt sua linnaan siltä pistä että sun sormenjäljet jostain kassan edestä Ässä-arpojen lasin päältä löytyy, vähän eri jos löytyy jostain hivenen raskauttavammasta paikasta.

Eikö jotkut DNA-näytteet ja sormenjäljet nyt kannata pitää ihan vaan siltä varalta että ne aikoinaan jättänyt saattaapi innostua uudestaan tekemään niitä asioita, joiden tiimoilta hänestä aikanaan otettiin sormenjäljet/DNA.

Voihan olla että noista DNS:sta tai sormenjäljistä ei ole hyötyä, jos varas sen verran viisastuu että alkaa käyttää hanskoja, tai raiskaaja kondomia, mutta varalta ne ois hyvä olla.

Pitkästä aikaa posti joka vetää ihan sanattomaksi.

Voi hyvän tähden, mistä näitä sikiää? Ei muuta kuin makasiineja polttamaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom