Kuinka aiotte selvitä joulun yli vai vaikuttaako lainkaan

Itse olisin aloittanut VHH dieetin, mutta kun ajattelin että edessä on kuitenkin joulu niin päätin lykätä dieettiä ensivuoden puolelle. Nyt olen vain kirjannut syömiseni tuonne kalorilaskuri.fi :hin ja koittanut siten elää miinuskaloreilla.

Miten joulu. Meneekö se liiallisuuksiin jos silloinkin laskee kalorit.

Meinaako joku esimerkiksi vetää joulun läpi ilman hiilareita...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No en kyllä ajatellut rajoittaa pätkääkään, kun kerran äidin ja anopin tekemien herkkujen äärelle pääsen ;) Tosin joulupöydän antimista minulle parhaiten maistuvat kalat ja salaatit, enkä erityisesti perusta leivonnaisista enkä suklaastakaan, joten tuskinpa ihan mitään hirveää kalorioverloadia on edes tulossakaan.

Mä en meinaa himassa mitään jouluruokaa edes tehdä... turha sitä kahdelle on mitään kinkkuja yms. ostaa tai sit lähtee todellakin lapasesta. Eli ne kaks päivää ku porukoiden luona jouluna oon käymässä ni tulee kyllä syötyä jouluruokia niin paljon ku napa vetää. Onneks on bulkki menossa ja seuraava dieetti alkaa vasta keväällä. :)

joulun ainoa kohokohta on RUOKA. kyllä sitä tulee syötyä ja paljon :D. Pääsiasiassa kalaa, kinkkua ja salaattia. Laatikot ei oikein oo mua varten, hiukan ehkä perunalaatikkoa. Suklaatasta en juuri välitä, mutta kyllä jo noilla mainituilla ähky saadaan aikaan :).

Aattona on jalkatreenit. Ei missän nimessä mitään hc "nyt on pakko treenata" vaan ihan sellainen perinteeksi muodostunut jumppa jonka jälkeen on kiva mennä saunaan ja sitten pöytään :kuola:.

Kyyllä sitä taatusti jonkun verran tulee syötyä, mutta pääosin vain aattona. On ihanaa saada pitkästä aikaa mm. laatikoita ja nauttia perheen parissa. Pitkään ollaan pöydän ääressä, ja syödään varmasti alkupaloista lähtien. PIeni annos vähän kaikkea, mutta niin ettei ähky tule.

Yleensä leivät, pasteijat, tortut yms. piparit ja pullat sekä luumuparfeet sun muut höttösoossit saavat jäädä. Mutta vaikka pääosin hiilareita en lautaselle älyttömästi lataile normiruokailuissanikaan, niin silti laatikoita on saatava!...ja pari suklaakonvehtia.

Kinkkua sinapilla menee taatusti, ja (kalatonta) rosollia kaksin käsin! Kyllä joulusta on helppo selvitä ilman ökyähkyjä.

Eipä siinä mitään ihmeempiä selviämisiä pitäisi olla, voisi tosin tällä kertaa sanoa äipälle ettei osta ainakaan minua varten mitään karkkeja. Jouluruuista itse tykkään eniten kinkusta sinapilla ja rosollista (ilman mitään lisukkeita) ja niitä voi ihan hyvin vetää niin paljon kuin kehtaa.

Meikämanne ainakin vetää aivan vitusti suklaata ja kinkkua ja piparia ja pullaa ja torttua ja perunaa ja porkkanalaatikkoo ja homejuustoo ja kaljaa ja muuta mukavaa. Jos joulu on kerran vuodessa ni jumalauta sillon pitää syödä. Kirveestä sille joka rupee joulun aikaan kaloreita laskemaan! :rock:

Kinkun ajattelin hommaa itelleni ja joulupäivänä mummolle syömää lihapullia ja karjalanpaistia perunoil :> En syö suklaata enkä leivonnaisia ni ei tee pahaakaan.

Tokihan Joulu vaikuttaa. Silloin vedetään sananmukaisesti sikabulkkia ja liikutaan vain sen verran, että pää pysyy virkeänä.

Keväällä on taas aikaa kiristellä, kunnes kesän grillittelyt alkavat. :D

Tarkoitus on taas syödä niin että on taju kankaalla pari päivää.Sopivasti vielä massakausi päällä:hyper:

Vaikka olisin laihiksella niin varmasti söisin oikein kunnolla ainakin joululounaan.

Joulu ja uusivuosi on itselle ne ainoat juhlat jotka yhdistän ruokaan ja molemmat vain kerran vuodessa.

Juu ei tarvitse todellakaan miettiä selviytymisstrategioita. Ruokaa vaan napaan niin paljon kuin mahtuu. Mä olen hulluna jouluruokiin: kinkkua, laatikoita, karjalanpaistia :kuola: Leivonnaispuolesta meillä yleensä on ollu taatelikakkua, pipareita ja joulutorttuja. Nekin on herkkuja!!

edit: miten mä unohdinkaan sekametelisopan vaniljakastikkeella... ja riisipuuron...

Kyllä joulu ruokailuun vaikuttaa. Aika mahtavilla plussakaloreilla 3-4 päivää perinteisesti menee, mutta toisaalta pyhinä on kyllä aikaa poltellakkin niitä. Rentoa kaverijääkiekkoa ja muuta liikunnallista aktiviteettiä liittyy ainakin meidän porukan jouluun.

Ei kai joulun kotiruoka osasto kovin paljon pahempi ole kuin normi dietin cheat päivä. Kinkkua ja laatikoita kunnon salaattivuorella höystettynä niin helpommin elimistö noi käyttää hyödyksi kuin "hyvään rasvaan" valmistettua kebab/kermaperuna osastoa?

Imho kuitenkin että joulu tai ei, jokainen tekee silloinkin sitä mikä parhaalta tuntuu. Jos dietti jouluna päällä ja tekee mieli syödä niin kai sen voi suoda pienenä cheattina kunhan ei monipäiväiseksi veny...

Ja fiksummat korjaa ettei tule väärinkäsityksiä ;)

Meikämanne ainakin vetää aivan vitusti suklaata ja kinkkua ja piparia ja pullaa ja torttua ja perunaa ja porkkanalaatikkoo ja homejuustoo ja kaljaa ja muuta mukavaa. Jos joulu on kerran vuodessa ni jumalauta sillon pitää syödä. Kirveestä sille joka rupee joulun aikaan kaloreita laskemaan! :rock:
Tohon se kiteytyi, ei lisättävää.

Kyllä meinasin syödä niinpaljon kuin pystyy ja vähän enemmänkin.Ruokahan on kuitenkin parasta joulussa. Tuskin muutaman päivän mättö kenenkään maailmaa kaataa, jos perusasiat on muuten kunnossa. Kuola valuu jo nyt kun miettii joulupöydän antimia:kuola:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom