Kuinka aiotte selvitä joulun yli vai vaikuttaako lainkaan

joulun ainoa kohokohta on RUOKA.

Mulle taas kohokohta on kaikki muu mahdollinen, toi jouluun liittyvä älytön ähkymässääminen on käsittämätöntä. Mua rupes ahdistamaan marketissa kun sinne oli tuotu trukkilavoittain semmonen vuorenkokoinen köntti suklaakonvehteja ym rasva-sokeriseosta, että kuka ne kaikki syö?:eek: Ihan sairasta tuputusta, älyttömiä määriä ja valtavan kokoisia pakkauksia...

Jouluruuista maistuu parhaiten kinkku ja kalajutut, kaikki makee saa jäädä, ehkä vähän sekametelisoppaa riisipuuron kanssa.

Yksinasujana en kans tee itse mitään, porukoille meen pariks päiväks niin siellä saa maistaa kaikkea perinteistä enkä laske kaloreita mutta nousen pöydästä tyytyväisenä, en ähkyssä :thumbs: .

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
no syön aina muutenkin niin päin persettä ettei todellakaan ole mitään väliä! ainut että makeaa en kovin paljoa syö normaalisti, mut kyl se aina joku konvehti rasia pitää jouluna naamaan huitasta!

Mätiä, perunoita, kinkkua, kalkkunaa, valkohomejuustoa :kuola: :kuola: :kuola: Jouluaatto ja sitä seuraava päivä menee kyllä niin överiks syömisten kanssa mutta mitä väliä :) Kerran vuodessahan sitä vaan herkuttelee.. yeah right :rolleyes:

Jouluna on vaan niin paljon muuta syötävää, että sitä oleellisinta kinkkua ei tule edes syötyä paljon, vaikka se olisikin mahdollista. Nyt on sellanen flunssa päällä, mikä vaikuttaa ruokahaluunkin, että jos nyt kysytään, niin joulu ei rajota mun syömistä yhtään.

Joulun jälkeiset päivät on juuri sitä parasta herkuttelua, kun juhlat on ohi ja jääkaappi täynnä safkaa.

oon tehny itelle jo ohjelman loppuvuodelle.

diettiä aina jouluaattoon asti. sitten aatto ja joulupäivä syödään niin paljo ku napa vetää. siitä dietti jatkuu 5 päivää ja sitten :kippis1: uudeksivuodeksi. sitten 1.1 päivä varmaan menee krapulassa mutta 2.1 jatkuu dietti.

Itellä(kin) pelottaa vähän tuo joulu, kun on tullut elokuusta tänne asti (ja vielä jatkuu vähäsen) dietattua :(

Mutta itsekuria vaan :evil:

Ihan sikana vedetään kaikkea hyvää jouluna:rock: ! Kohokohta on kinkku, perunat+kinkkunesteestä suurustettu kastike:kuola: . Rasvaa on, mutta entä sitten, joulu on kerran vuodessa ja kun ollaan bulkilla niin ollaan sitte kunnolla:thumbs: ! Lisäks tietysti konvehteja tulee varmaan popsittua aika ahkerasti. Milles päivälle aatto muuten tänä vuonna sattuu? Ei ole kotipaikkakunnan sali auki jouluaattona, enkä silloin kyllä muutenkaan lähtis hikoileen mihinkään.

Jännä juttu, että monet ajattelevat sen jouluruokailun sitä kautta, että "joulu on kerran vuodessa". Itselläni tuo ei tepsi oikeastaan ollenkaan, sillä porkkanalaatikkoa voin syödä nykyään vaikka keskellä kirkasta kesäpäivää. Kaupan hyllyiltä saa ympäri vuoden kaikenlaista samaa safkaa, kuin mitä jouluna syödään. Itse ruoasta ei siis jaksa innostua niinkään. Enemmän se tunnelma ratkaisee, kun kaikki kerääntyvät pöydän ääreen jutustelemaan ja nautiskelemaan. Fiilistelyä kynttilän valossa, hämyisässä tunnelmassa istumista...:rolleyes:

..kunnes siirrytään olkkariin repimään joululahjakääreet auki (SE jos mikä on joulun kohokohta)!! :evil:

Todennäköisesti syön niin kuin muutenkin eli riisi/kana/ehrmann-linjalla koko joulu.
Muutenkin on duunii joulupäivää ja uuttavuotta myöten :whip:

Mulla ei toimi kunnolla tollanen puoliksi vedetty homma, vaan jos syödään puhtaasti, niin sitten tehdään niin, myös juhlapyhinä. Jos lipsun vähän, niin sitten homma menee poskelleen. Oikeestaan en pidä edes jouluruoasta, joten en tunne jääväni mistään paitsi :lol2:

Mättöä naamaan kuolemaan asti ja glögillä vintti lopullisesti pimeeksi :hyper:

Oma läskikammo pitää kyllä huolen ettei ne mahdolliset ylimääräiset ihrat kauaa mukana hylly. :kippis1:

Jännä juttu, että monet ajattelevat sen jouluruokailun sitä kautta, että "joulu on kerran vuodessa". Itselläni tuo ei tepsi oikeastaan ollenkaan, sillä porkkanalaatikkoa voin syödä nykyään vaikka keskellä kirkasta kesäpäivää. Kaupan hyllyiltä saa ympäri vuoden kaikenlaista samaa safkaa, kuin mitä jouluna syödään. Itse ruoasta ei siis jaksa innostua niinkään. Enemmän se tunnelma ratkaisee, kun kaikki kerääntyvät pöydän ääreen jutustelemaan ja nautiskelemaan. Fiilistelyä kynttilän valossa, hämyisässä tunnelmassa istumista...:rolleyes:

..kunnes siirrytään olkkariin repimään joululahjakääreet auki (SE jos mikä on joulun kohokohta)!! :evil:

Täällä kans yksi, joka miettii joulun ruokailut tyyliin "noita saa vain kerran vuodessa", eli silloin syön noita laatikoita ja kinkkua niin hitosti, sitten taas vuoden odotus. Ei tulisi mieleenikään syödä noita ruokia muulloin(poislukien maksalaatikko :D ).
Lahjat taas on mulle se veetutuksen aihe. Joka tanan vuosi joutuu paiskaa rahaa kaikkeen turhaan, kun pitäähän sitä jotain ostaa jokaiselle, kun nekin mulle jotain ostaa. Tässä muutenkaan rahaa olisi paljoa ylimääräistä :(

Mutta joulu muuten :thumbs: . Pääsispä jo pöytään :kuola: . Viime jouluna paino nousi jotain 3-4 kiloa, tänä vuonna vähintään saman verran :D

Ei muuta eroa normaaliin syömiseen, kuin että ruokalajit ovat vähän erilaisia, eli jouluisia. Eli syön niin paljon kuin jaksan, aina kun kerkiän (eli 5-6krt/vrk, joista tod.näk. 1-2 kertaa on vähäisempiä/kevyempiä). Reenaan tod.näk. myös normaalisti joulun aikana.

jouluun on hyvä sijoittaa vaikka kuukauden bulkki: kaikki muutkin on niin turpeina, että oma paisuminen ei niin pistä silmään. Muutenkin loma aikana on helpompaa ja siistinpää treenata, aikaa kun on edes vähän enemmän

Kaikki safkat vaan naamaan mitä sukulaisten jääkaapeista löytyy ja kovimmat treenit ikinä. Viinat ku malttas olla juomatta niin hyvä tulee...

Suositut

Back
Ylös Bottom