Kropan toinen puoli vahvempi eli lihasten epätasapainosta?

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Itellä oikea puoli alaselästä ajoittain vihoitellut ja viime fyssa/hierontakäynnillä hemmo sanoi että näyttäis oikean puolen pihvit olevan jumissa selästä. Kerroin että tällä kertaa nämä kivut alkoivat viimesen alaselkäreenin jälkeen (selänojennus koneessa 4 sarjaa). Fyssari sanoi että rasitus taitaa mennä oikealle puolelle huomaamattani eli oikea puoli on myös vahvempi. Askelkyykyissä olen myös itse huomannut, että vasen jalka on heikompi.

Eli miten muut ovat korjanneet tällaisia vikoja itsessään?

Oma ongelmani ei ole selkä vaan polvet, mutta kerron omista veivaamisistani kuitenkin, jos tästä saisit jotain irti:

Yhden jalan liikkeet: kyykkyä yhdellä jalalla ja reiden ojennusta sekä koukistusta yksi jalka kerrallaan. Henkilökohtaisesti pidän muutenkin vähän kyseenalaisena puuhana tehdä reiden koukistuksia ja ojennuksia niin, että molemmat jalat tekevät työtä yhtäaikaa, sillä silloin vahvempi puoli pääsee avittamaan heikompaa. Myös yhdenjalan SJMV on oikein oiva liike. Sarjat aina heikomman puolen ehdoilla. Kaikki kylkinitkutukset ja vinot vatsat ovat myös ainakin omaa asiaani auttaneet kovasti. Toisen käden heikkoutta hinaan ylöspäin käsipainoliikkeillä. Aika hyvin on omat säryt nyt kurissa kun ruumis alkaa olla edes alkeellisessa balanssissa.

Jees oletko noissa jalkaliikkeissä jättänyt vahvemman puolen pienemmälle rasitukselle, jotta eroa kuroutuis kiinni?
Mites tois yhen jalan SJMV tarkallee tehää?

Jees oletko noissa jalkaliikkeissä jättänyt vahvemman puolen pienemmälle rasitukselle, jotta eroa kuroutuis kiinni?
Mites tois yhen jalan SJMV tarkallee tehää?

Joku asiaa enemmän tunteva varmaan osaisi antaa viisaampia ohjeita, mutta itse aloitin jalkojen "tasaamisen" niin, että kahdeksen ensimmäistä treeniä (eli kaksi sykliä mun tapauksessa) tein ojennukset vain heikommalle puolelle. Ikääkuin shokkihoidoksi. Sen jälkeen molempia jalkoja potkien, mutta aloitus aina heikommalla puolella joka määrää toistot. Takareisille tein vain sarjat heikomman lenkin mukaan ja kyllä se silläkin tavalla hyvin tasautui. Omasta palapelistä oli niin pahasti palat sekaisin, että etu- ja takareisienkään vahvuus ei sijoittunut samoihin jalkoihin, vaan vasen etureisi oli vahvempi ja oikea takareisi vahvempi. Aikamoinen korkkiruuvi.

Tämä on linkki Hulmin yhdenjalan maastavetoon. Teen periaatteessa samalla tavalla, mutta työtätekevä jalka suorempana. Tanko liikkuu ihan jalan tuntumassa, muutoin menee liikaa selälle. Pakarassa -eritoten ylälohkossa- pitäisi tuntua alasmentäessä venytystä, tai ainakin itse tiedän venymisestä liikkeen kohdistuvan oikein. Smithiin on kätevää mennä jos ei meinaa pysyä pystyssä (minä en pysy). Siitä en sitten tiedä, kannattaako tuota tehdä jos on jo valmiiksi selkä kipeänä. Itse jättäisin paremmalle päivälle.

Itellä oikea puoli alaselästä ajoittain vihoitellut ja viime fyssa/hierontakäynnillä hemmo sanoi että näyttäis oikean puolen pihvit olevan jumissa selästä. Kerroin että tällä kertaa nämä kivut alkoivat viimesen alaselkäreenin jälkeen (selänojennus koneessa 4 sarjaa). Fyssari sanoi että rasitus taitaa mennä oikealle puolelle huomaamattani eli oikea puoli on myös vahvempi. Askelkyykyissä olen myös itse huomannut, että vasen jalka on heikompi.

Eli miten muut ovat korjanneet tällaisia vikoja itsessään?

Itselläni oli samanlaisia oireita kun jalat vetivät vasemman puolen suoran selkälihaksen jännittyneeksi ( huonon venyttelyn syytä) jolloin toinen puoli näytti enemmän treenatulta. Suosittelen venyttelemään lonkankoukistajat, etu- ja takareidet hyvin. Itselläni oireet vähenivät huomattavasti ensimmäisen viikon kunnollisen venyttelyn jälkeen.

samaa vikaa

ittellä kans ongelmia toisen alaselän lihaksen kanssa. fysio käynneillä eri paikoissa on sanottu että tuo oikea lihas jää toisen varjoon,toinen tekee kaiken työn.

pari päivää aina hieronnan jälkeen tuntee oikein kuinka kummatkin pelittää mutta lyhyeksi ilo jää. eikä asiaa auta että selässä muutenkin välilevyjen kans pientä ongelmaa nopean pituuskasvun takia niin treeni ei suju alaselälle sitten millään kaikkien näiden pulmien kanssa.

nyt on sitten huomannut että kroppa oikealta puolelta, jää hitusen jälkeen koossa/kiinteydessä/erottuvuudessa muualtakin kuin selästä mutta ei onneksi voimassa,vielä.

Elikkäs itellä on jaloissa pituuseroa se 1.5 cm ja vasen jalka on se lyhkäsempi. Lääkäri suositteli korokkeen käyttöä kyykätessä vasemman jalan alla ja korjasin sen eron pohjallisella. Nyt kyykkäys sujuu hyvin ja selässä ei tunnu vääntöä. Nyt ongelmana on pelkästään se et edelleen vasen etureisi ottaa enemmän damagea kuin oikea. Tekisinkö siis tästälähin sillain, että tekisin reidenojennusta pelkästään oikeelle jalallle yhen sarjan ennen kyykkyjä, jotta oikee etureisilihas aktivoituisi? :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom